53 indice2
+31
Calin
Ionescu D.
Gica U.
BMC
pitic dorian
ion radulescu
robi
Dan Grecu
DON CARLOS
ionescu maria
costel
G.G
topcamelia
Dragos
marsinel
Marcu A
cris
cornelia
tn55
Maxim
popescu nicolae jr
alecu t
Marian Preda
SPEEDY G.
Dan Voicu
fredz
viovioleta
Admin
Dan Bita
panchios
magduuu
35 participanți
Pagina 9 din 11
Pagina 9 din 11 • 1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11
Re: 53 indice2
Rezumarea primului mesaj :
Va dura reaprobarea ei? Sau legea in sine va dainui secole? Ma intreb cit isi vor mai bate joc de noi...poate pina vine iar boc sa taie,macar sa aiba ce...
Va dura reaprobarea ei? Sau legea in sine va dainui secole? Ma intreb cit isi vor mai bate joc de noi...poate pina vine iar boc sa taie,macar sa aiba ce...
alecu t- Mesaje : 223
Data de inscriere : 08/05/2014
Re: 53 indice2
ADEVARAT A INVIAT! Cu multa sanatate pt toti ! Sa fim mai buni si intelepti! PASTE FERICIT!
alecu t- Mesaje : 223
Data de inscriere : 08/05/2014
Re: 53 indice2
Buna dimineata,speram ca SF.SARBATORI sa ne aduca vestile cele bune,adica promulgarea,monit.oficial...insa mai este ceva:normele metodologice de aplicare a legii noastre! Sper din tot sufletul ca d-na Ministru Plumb sa nu ne mai intirzie cu aceste norme eventual se pot folosi cele de la legea initiala,fara modificari aiurea! Sper ca totul sa mearga normal,dupa atita amar de ani sterili!
alecu t- Mesaje : 223
Data de inscriere : 08/05/2014
Re: 53 indice2
E la promulgare
07.04.2015 | depunere la Secretarul general pentru exercitarea dreptului de sesizare asupra constitutionalitatii legii | ||
14.04.2015 | trimitere la Presedintele României pentru promulgare |
popescu nicolae jr- Mesaje : 124
Data de inscriere : 19/02/2014
Re: 53 indice2
http://www.cdep.ro/pls/proiecte/upl_pck.lista?cam=2&std=Pp&plg=2003
Trimisa la Presedinte pentru promulgare. Pozitia 24
Pl-x 612/16.12.2013 | LEGEA de modificare şi completare a Legii nr.223 din 2007 privind Statutul personalului aeronautic civil navigant profesionist din aviaţia civilă din România |
popescu nicolae jr- Mesaje : 124
Data de inscriere : 19/02/2014
Re: 53 indice2
POATE ca este la pozitia 20 ?
respect
Cornelia Popescu
respect
Cornelia Popescu
cornelia- Mesaje : 97
Data de inscriere : 22/02/2011
Re: 53 indice2
Corect
Cand am intrat eu pe camera deputatilor era pe 24 din 24
Cred ca 4 legi au fost promulgate pt ca acum mai sunt 20 la promulgare
Se pare ca d l Iohanis s a intors la munca Ceea ce mie imi place
Cand am intrat eu pe camera deputatilor era pe 24 din 24
Cred ca 4 legi au fost promulgate pt ca acum mai sunt 20 la promulgare
Se pare ca d l Iohanis s a intors la munca Ceea ce mie imi place
popescu nicolae jr- Mesaje : 124
Data de inscriere : 19/02/2014
Re: 53 indice2
LOCUL 12 azi 18 aprilie
12. | Pl-x 612/16.12.2013 | LEGEA de modificare şi completare a Legii nr.223 din 2007 privind Statutul personalului aeronautic civil navigant profesionist din aviaţia civilă din România |
Re: 53 indice2
Stie cineva care este (sau care poate fi) pozitia presedintelui fata de legea noastra ? Este posibil sa nu o semneze ?
cris- Mesaje : 69
Data de inscriere : 23/02/2011
Re: 53 indice2
Hristos a inviat!
Va doresc sanatate si viata lunga!Impreuna cu un trai mai bun si linistit!
A aparut si o nota deosebita in monotonia "desavarsirii legii".Prim Ministru lauda pilotii si personalul de cabina!Sa fie pentru toate zborurile si pentru toti oamenii merituosi din aviatie, pentru profesionistii de mare valoare din tara noastra.
Va las sa cititi si sa ascultati, in asteptarea promulgarii legii ( locul 12).
http://www.antena3.ro/romania/pilotii-au-fost-extraordinari-si-stewardesa-extrem-de-curajoasa-ce-spune-victor-ponta-despre-zborul-290873.html?utm_source=A3.ro&utm_medium=Facebook&utm_campaign=Facebook-Post
Va doresc sanatate si viata lunga!Impreuna cu un trai mai bun si linistit!
A aparut si o nota deosebita in monotonia "desavarsirii legii".Prim Ministru lauda pilotii si personalul de cabina!Sa fie pentru toate zborurile si pentru toti oamenii merituosi din aviatie, pentru profesionistii de mare valoare din tara noastra.
Va las sa cititi si sa ascultati, in asteptarea promulgarii legii ( locul 12).
http://www.antena3.ro/romania/pilotii-au-fost-extraordinari-si-stewardesa-extrem-de-curajoasa-ce-spune-victor-ponta-despre-zborul-290873.html?utm_source=A3.ro&utm_medium=Facebook&utm_campaign=Facebook-Post
Ionescu D.- Mesaje : 45
Data de inscriere : 01/08/2014
Re: 53 indice2
Ref.: Decrete semnate de Președintele României, domnul Klaus Iohannis
Președintele României, domnul Klaus Iohannis, a semnat luni, 20 aprilie a.c., următoarele decrete:•Decret privind promulgarea Legii pentru completarea Legii nr. 223/2007 privind Statutul personalului aeronautic civil navigant profesionist din aviaţia civilă din România;
•Decret privind promulgarea Legii pentru modificarea și completarea Ordonanţei Guvernului nr. 20/1994 privind măsuri pentru reducerea riscului seismic al construcţiilor existente;
•Decret privind promulgarea Legii pentru aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 13/2014 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare.
Departamentul de Comunicare Publică
20 Aprilie 2015
=================================
ASTEPTAM MONITORUL OFICIAL.
Ultima editare efectuata de catre Admin in Lun 20 Apr - 20:05, editata de 1 ori
Re: 53 indice2
Nu-mi vine sa cred ca pana la urma am reusit.
Multumiri tuturor celor care ne-au sprijinit.
Multumim d-le Preda.
Multumiri tuturor celor care ne-au sprijinit.
Multumim d-le Preda.
DON CARLOS- Mesaje : 23
Data de inscriere : 14/02/2015
Re: 53 indice2
Eu va multumesc, domnule DON CARLOS, dar sa va spun un secret. Daca noi toti nu discutam intre noi in prezenta societatii civile si nu actionam dupa cum am putut fiecare, cu putinul pe care l-am avut la indemana, inca bajbaiam in aceste ape tulburi ale politicii.
Nu exista un personaj anume care sa se poata lauda cu aceasta reusita, ci noi toti care am facut corp comun. Pana si aceia dintre noi care au asistat ca spectatori, dar au cautat sa se informeze si au discutat cu altii, au contribuit.
Cel mai mult a contribuit Adrian Iovan prin jertfa lui.
Nu exista un personaj anume care sa se poata lauda cu aceasta reusita, ci noi toti care am facut corp comun. Pana si aceia dintre noi care au asistat ca spectatori, dar au cautat sa se informeze si au discutat cu altii, au contribuit.
Cel mai mult a contribuit Adrian Iovan prin jertfa lui.
Ultima editare efectuata de catre Admin in Lun 20 Apr - 20:25, editata de 1 ori
Re: 53 indice2
Va doresc multa sanatate tuturor si sa aveti parte de vremuri linistite.
cris- Mesaje : 69
Data de inscriere : 23/02/2011
Re: 53 indice2
Multumim tuturor pt efortul colosal depus,d-lui Admin pt rabdarea sa,si rezistenta la tot felul de apostrofari! Si asa cum am scris la inceputul paginii legea sa dainuie secole,chiar si cu imbunatatiri viitoare! A mai ramas Mon.Oficial si piesa importanta Normele Metodologice de aplicare a legii,daca nu cumva se vor folosi cele initiale din 2007.Speram cu totii ca D-na Min.Plumb ne va face o frumoasa surpriza,ca atunci cind se va implini termenul de 30 zile de la publicarea in Mon.Oficial,sa fie gata si acste norme.De asemeni ii multumim si Domniei Sale pt efortul depus,chiar daca uneori am asteptat cu sufletul la gura....
alecu t- Mesaje : 223
Data de inscriere : 08/05/2014
Re: 53 indice2
Este posibil sa fie publicata chiar in seara asta sau maine. Legile se publica in Monitorul oficial imediat dupa promulgare.
cris- Mesaje : 69
Data de inscriere : 23/02/2011
Re: 53 indice2
Corect,insa legea intra in vigoare la 30 de zile de la publicare in M.O.
.
ART.V.-Prezenta lege intra in vigoare la 30 de zile de la data publicari in Monitorul Oficialal al Romaniei,Partea I.
ART.V.-In termenul prevazut la art.V. vor fi elaborate norme metodologice de aplicare a prezentei legi, care se aproba prin ordin comun al ministrului muncii,familiei,protectiei sociale si persoanelor virstnice si al ministrului transporturilor.
ART. IV.-(2) Pensia de serviciu potrivit alin (1) se acorda la cerere,incepind cu luna urmatoare inregistrarii acesteia la casa tritoriala de pensii din raza de domiciliu sau de resedinta a solicitantului.
.
ART.V.-Prezenta lege intra in vigoare la 30 de zile de la data publicari in Monitorul Oficialal al Romaniei,Partea I.
ART.V.-In termenul prevazut la art.V. vor fi elaborate norme metodologice de aplicare a prezentei legi, care se aproba prin ordin comun al ministrului muncii,familiei,protectiei sociale si persoanelor virstnice si al ministrului transporturilor.
ART. IV.-(2) Pensia de serviciu potrivit alin (1) se acorda la cerere,incepind cu luna urmatoare inregistrarii acesteia la casa tritoriala de pensii din raza de domiciliu sau de resedinta a solicitantului.
alecu t- Mesaje : 223
Data de inscriere : 08/05/2014
Re: 53 indice2
Dupa promulgare,plx 612, dar inca nu a aparut in M.O.
21.04.2015 | devine Legea nr. 83/2015 |
Re: 53 indice2
M. Of. nr. 0270 din 22 Aprilie 2015 Act nr. 408/20 Aprilie 2015 | |
Decret privind promulgarea Legii pentru completarea Legii nr. 223/2007 privind Statutul personalului aeronautic civil navigant profesionist din aviaţia civilă din România (201500270) | |
Președintele României |
Re: 53 indice2
Deci legea cu modificarile legii 223/2007 a fost publicata in Monitorul Oficial.
Pentru ca lucrarea sa fie completa mai este emiterea Normelor Metodologice.
http://www.monitoruloficial.ro/emonitornew/emonviewmof.php?fid=MS43MjI5MjQzNDk4MzlFKzMw
======
La mine acest link nu se deschide de aici.
Pentru ca lucrarea sa fie completa mai este emiterea Normelor Metodologice.
http://www.monitoruloficial.ro/emonitornew/emonviewmof.php?fid=MS43MjI5MjQzNDk4MzlFKzMw
======
La mine acest link nu se deschide de aici.
Re: 53 indice2
Bun,acum legea spune ca se ia media pe ultimile 12 luni (in urma) de la data depunerii cererii initiale pt pensia de servici...altii spun ca media din urma cu 12 luni anii 2015-2014,asteptam normele metodologice....
alecu t- Mesaje : 223
Data de inscriere : 08/05/2014
Re: 53 indice2
Art. 42 . (1) Personalul aeronautic civil navigant profesionist care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 42 alin(1) are dreptul la o pensie de serviciu în cuantum de 80% din media veniturilor totale brute realizate în ultimele 12 luni de activitate anterioare lunii în care se depune cererea de pensionare.
.......
Art. 53 . - Reglementările prevăzute de legislaţia privind pensiile din sistemul public de pensii, referitoare la modalităţile de stabilire şi plată, precum şi cele referitoare la modificarea, suspendarea, reluarea, încetarea, expertizarea, revizuirea, recuperarea sumelor încasate necuvenit şi jurisdicţia, se aplică şi pensiei de serviciu prevăzute de prezenta lege.”
.......
Art. IV. - (1) De prevederile prezentei legi beneficiază şi personalul aeronautic civil navigant profesionist care, la data intrării în vigoare a prezentei legi, este pensionat pentru limită de vârstă sau pentru pierderea totală a capacităţii de muncă.
(2) Pensia de serviciu stabilită potrivit alin. (1) se acordă la cerere, începând cu luna următoare înregistrării acesteia la casa teritorială de pensii din raza de domiciliu sau de reşedinţă a solicitantului.
Cred ca pentru clarificare trebuie asteptate Normele metodologice de aplicare a legii.
.......
Art. 53 . - Reglementările prevăzute de legislaţia privind pensiile din sistemul public de pensii, referitoare la modalităţile de stabilire şi plată, precum şi cele referitoare la modificarea, suspendarea, reluarea, încetarea, expertizarea, revizuirea, recuperarea sumelor încasate necuvenit şi jurisdicţia, se aplică şi pensiei de serviciu prevăzute de prezenta lege.”
.......
Art. IV. - (1) De prevederile prezentei legi beneficiază şi personalul aeronautic civil navigant profesionist care, la data intrării în vigoare a prezentei legi, este pensionat pentru limită de vârstă sau pentru pierderea totală a capacităţii de muncă.
(2) Pensia de serviciu stabilită potrivit alin. (1) se acordă la cerere, începând cu luna următoare înregistrării acesteia la casa teritorială de pensii din raza de domiciliu sau de reşedinţă a solicitantului.
Cred ca pentru clarificare trebuie asteptate Normele metodologice de aplicare a legii.
cris- Mesaje : 69
Data de inscriere : 23/02/2011
LAMURIRE
Art. 42indice3
. - Pentru persoanele care îndeplinesc condiţiile
prevăzute la art.42indice1
şi care la data cererii de pensionare nu mai
deţin calitatea de personal aeronautic civil navigant profesionist, 3
procentul prevăzut la art. 42indice2
alin. (1) se aplică la media veniturilor
totale brute realizate în ultimele 12 luni anterioare lunii în care se
depune cererea de pensionare, în baza prezentei legi, de către tot
personalul aeronautic civil navigant profesionist aflat în activitate,
corespunzător ultimei funcţii la bord deţinute de persoana în cauză
pe tipul respectiv de aeronavă civilă. Această medie va fi
menţionată în documentul emis de către angajator, pe răspunderea
acestuia, potrivit art. 42indice2
alin. (2).
MAI CLAR DE ATIT NU SE POATE, ACEST ARTICOL SE REFERA LA NOI PENSIONARII DECI ASTA RETINETI
. - Pentru persoanele care îndeplinesc condiţiile
prevăzute la art.42indice1
şi care la data cererii de pensionare nu mai
deţin calitatea de personal aeronautic civil navigant profesionist, 3
procentul prevăzut la art. 42indice2
alin. (1) se aplică la media veniturilor
totale brute realizate în ultimele 12 luni anterioare lunii în care se
depune cererea de pensionare, în baza prezentei legi, de către tot
personalul aeronautic civil navigant profesionist aflat în activitate,
corespunzător ultimei funcţii la bord deţinute de persoana în cauză
pe tipul respectiv de aeronavă civilă. Această medie va fi
menţionată în documentul emis de către angajator, pe răspunderea
acestuia, potrivit art. 42indice2
alin. (2).
MAI CLAR DE ATIT NU SE POATE, ACEST ARTICOL SE REFERA LA NOI PENSIONARII DECI ASTA RETINETI
Marcu A- Mesaje : 174
Data de inscriere : 23/08/2014
Re: 53 indice2
Trebuie subliniat ca media pentru ultimile 12 lunu se refera la ultima functie detinuta la bordul aeronavei respectiv pilot cdt . copilot,
insotitor de bord etc .Legea nu spune nimic de calificari adica
pilot instructor,receptie si control sau sef de cabina .
insotitor de bord etc .Legea nu spune nimic de calificari adica
pilot instructor,receptie si control sau sef de cabina .
fredz- Mesaje : 58
Data de inscriere : 04/12/2014
Recomandare
Pentru normele de aplicare ar fii bine ca Art.13 Punctul 1 Aliniatul a din vechile norme sa nu mai apara, respectiv obligatia ca adeverinta sa fie de la ultimul loc de munca.
Aceasta ar usura situatia multor colegi.
Aceasta ar usura situatia multor colegi.
bratosin ion- Mesaje : 27
Data de inscriere : 16/03/2013
Re: 53 indice2
Legea spune clar
corespunzător ultimei funcţii la bord deţinute de persoana în cauză
pe tipul respectiv de aeronavă civilă
Ai fost comandat esti calculat pe media comandantilor functie de tip avion. ai fost sef cabina sau instructor ib, esti calculate dupa mediile in activitate ale respectivilor.....
Am inteles din ultimul amendament ca s a renuntat la functia de commandant instructor......asa scrie la proiectul de promulgare.
Poate ar fi bine sa cititi cu atentie toate punctele legii corect ca se fac confuzii si se zapaceste toate lumea.
corespunzător ultimei funcţii la bord deţinute de persoana în cauză
pe tipul respectiv de aeronavă civilă
Ai fost comandat esti calculat pe media comandantilor functie de tip avion. ai fost sef cabina sau instructor ib, esti calculate dupa mediile in activitate ale respectivilor.....
Am inteles din ultimul amendament ca s a renuntat la functia de commandant instructor......asa scrie la proiectul de promulgare.
Poate ar fi bine sa cititi cu atentie toate punctele legii corect ca se fac confuzii si se zapaceste toate lumea.
Marcu A- Mesaje : 174
Data de inscriere : 23/08/2014
Re: 53 indice2
Dna Marcu, fiti putin mai ingaduitoare cu ceilalti, va rog. Fiecare intelege in felul sau. Nimeni nu incearca sa zapaceasca pe nimeni. Am vazut in mesajul dvs de ieri ca ne-ati furnizat informatia ca art. 42 indice 1 este articolul care se refera la noi pensionarii. Ne-ati spus raspicat ca mai clar de atat nu se poate.
Eu, spre deosebire de dvs cred ca nu acela este articolul care face referire la pensionarii existenti, ci Art. IV. - (1) De prevederile prezentei legi beneficiază şi personalul aeronautic civil navigant profesionist care, la data intrării în vigoare a prezentei legi, este pensionat pentru limită de vârstă sau pentru pierderea totală a capacităţii de muncă.
Nu va acuz ca incercati sa ne zapaciti
Normele de aplicare care vor fi elaborate vor stabili ce si cum.
O zi buna.
Eu, spre deosebire de dvs cred ca nu acela este articolul care face referire la pensionarii existenti, ci Art. IV. - (1) De prevederile prezentei legi beneficiază şi personalul aeronautic civil navigant profesionist care, la data intrării în vigoare a prezentei legi, este pensionat pentru limită de vârstă sau pentru pierderea totală a capacităţii de muncă.
Nu va acuz ca incercati sa ne zapaciti
Normele de aplicare care vor fi elaborate vor stabili ce si cum.
O zi buna.
cris- Mesaje : 69
Data de inscriere : 23/02/2011
Re: 53 indice2
@Cris
Fiecare ne incadram in niste articole, poate dv aici in cel de mai sus mentionat.
Puteti face comentarii fara sa mi faceti observatie, pt fiecare e specificat clar.Nu toti suntem urmasi, incapacitati etc........deci cititi legea si nu mai cereti explicatii vad ca fiecare intelege dupa mintea lui.
.. Legea spune clar de ce mai intrebati ?
ps
chiar azi ma intreba cineva care se uita pe site "de ce ti bati capul ?"
chiar asa de ce ?
o zi buna .
Fiecare ne incadram in niste articole, poate dv aici in cel de mai sus mentionat.
Puteti face comentarii fara sa mi faceti observatie, pt fiecare e specificat clar.Nu toti suntem urmasi, incapacitati etc........deci cititi legea si nu mai cereti explicatii vad ca fiecare intelege dupa mintea lui.
.. Legea spune clar de ce mai intrebati ?
ps
chiar azi ma intreba cineva care se uita pe site "de ce ti bati capul ?"
chiar asa de ce ?
o zi buna .
Marcu A- Mesaje : 174
Data de inscriere : 23/08/2014
Re: 53 indice2
Dna Marcu,
Va citez "MAI CLAR DE ATIT NU SE POATE, ACEST ARTICOL SE REFERA LA NOI PENSIONARII DECI ASTA RETINETI"
Art. IV. - (1)De prevederile prezentei legi beneficiază şi personalul aeronautic civil navigant profesionist care, la data intrării în vigoare a prezentei legi, este pensionat pentru limită de vârstă...
Cititi cu atentie si nu mai fiti asa revoltata.
In ceea ce priveste intrebarea persoanei care se uita pe site, va intreb si eu : Chiar asa. De ce ? La fel, o zi buna.
Va citez "MAI CLAR DE ATIT NU SE POATE, ACEST ARTICOL SE REFERA LA NOI PENSIONARII DECI ASTA RETINETI"
Art. IV. - (1)De prevederile prezentei legi beneficiază şi personalul aeronautic civil navigant profesionist care, la data intrării în vigoare a prezentei legi, este pensionat pentru limită de vârstă...
Cititi cu atentie si nu mai fiti asa revoltata.
In ceea ce priveste intrebarea persoanei care se uita pe site, va intreb si eu : Chiar asa. De ce ? La fel, o zi buna.
cris- Mesaje : 69
Data de inscriere : 23/02/2011
Re: 53 indice2
ESTE DEJA ISTORIE.
NU MA ESTE DE ACTUALITATE, DECI NU MAI INTERESEAZA PE NIMENI.
LEGEA A TRECUT PRIN FURCILE CAUDINE. A FOST VOTATA IN PLEN, NU A FOST CONTESTATA LA CURTEA CONSTITUTIONALA, A FOST SEMNATA DE PRESEDINTE, A FOST PROMULGATA, A FOST PUBLICATA IN MONITORUL OFICIAL.
SPER CA SE INTELEGE CA E BINE SA PRIVIM INAINTE, SI CA NU MAI ESTE CAZUL SA AMESTECAM LUCRURILE. AVEM NEVOIE DE LINISTE SI CLARVIZIUNE ASUPRA ACTIUNILOR IN CEA CE PRIVESTE VIITORUL.
PERSONAL ABIA ASTEPT SA SE TERMINE O DATA CA SA MA BUCUR LINISTIT DE BATRINETE, SI DE FAMILIE.
======================================================
1/
4
Parlamentul României
Camera Deputaţilor
Comisia pentru muncă Comisia transporturi şi
şi protecţie socială infrastructură
Bucureşti,
25 martie 2015
Nr.
4c-7/70
RAPORT COMUN
asupra Cererii de reexaminare a Legii pentru comple
tarea Legii
nr.223/2007 privind Statutul personalului aeronauti
c civil
navigant profesionist din aviaţia civilă din Români
a
În conformitate cu prevederile art.137 alin.(2) din
Regulamentul
Camerei Deputaţilor, republicat, cu modificările şi
completările ulterioare,
Comisia pentru transporturi şi infrastructură şi Co
misia pentru muncă şi
protecţie socială au fost sesizate, în fond, cu dez
baterea
Cererii de
reexaminare a Legii pentru completarea Legii nr.223
/2007 privind Statutul
personalului aeronautic civil navigant profesionist
din aviaţia civilă din
România
, transmisă comisiilor prin adresa nr.
PLx 612/2013/2014
din 9
februarie 2015.
Legea are ca
obiect de reglementare
modificarea şi
completarea Legii nr.223/2007 privind Statutul pers
onalului aeronautic
civil navigant profesionist din aviaţia civilă din
România, cu modificările
ulterioare, în sensul reintroducerii pensiilor de s
erviciu pentru întreg
personalul aeronautic civil navigant profesionist.
Această lege, adoptată de Camera Deputaţilor şi de
Senat cu
respectarea prevederilor art.75 şi ale art.76 alin.
(1) din Constituţia
României, republicată, a fost transmisă spre promul
gare Preşedintelui
României la data de 22 septembrie 2014.
În conformitate cu dispoziţiile art.77 alin.(2) din
Constituţia
României, republicată, Preşedintele României a form
ulat cererea de
reexaminare asupra legii transmisă spre promulgare,
considerând că
stabilirea unui regim special de pensionare pe baza
importanţei economice
Bucureşti,
25 martie 2015
Nr.
4c-26/42/2014
2/
4
deosebite a sectorului de activitate este discrimin
atorie în raport cu
celelalte categorii socio-profesionale din domeniul
transporturilor ori din
alte domenii cu importanţă economică deosebită. Avâ
nd în vedere faptul
că reducerile salariale din sectorul bugetar au afe
ctat numai o anumită
parte din personalul aeronautic civil navigant prof
esionist din aviaţia civilă,
în timp ce alţi membri ai acestei categorii de pers
onal nu au avut veniturile
diminuate, se consideră că stabilirea cuantumului p
ensiei pe baza unui
procent din veniturile realizate în ultimele 12 lun
i de activitate anterioare
lunii în care se depune cererea de pensionare este
de natură a crea
discriminări între membrii personalului aeronautic
civil navigant
profesionist.
Potrivit prevederilor
art.137 alin.(2)
din Regulamentul Camerei
Deputaţilor, cele două Comisii au reluat dezbateril
e asupra legii în raport
de obiecţiile formulate în cererea de reexaminare,
în şedinţele din 17
februarie 2015 şi 24 martie 2015 şi au hotărât înto
cmirea unui
raport de
respingere a cererii de reexaminare
.
Potrivit prevederilor art.75 din Constituţia Români
ei, republicată,
şi ale art.92 din Regulamentul Camerei Deputaţilor,
republicat, cu
modificările şi completările ulterioare,
Camera Deputaţilor este Cameră
decizională
.
Senatul, în calitate de primă Cameră sesizată, în ş
edinţa din 5
februarie 2015,
a respins
Cererea de reexaminare
şi a adoptat Legea cu
un amendament.
În urma finalizării dezbaterilor, membrii celor dou
ă comisii au
hotărât, cu unanimitate de voturi,
respingerea
Cererii de reexaminare
şi adoptarea
Legii
pentru completarea Legii nr.223/2007 privind Statut
ul
personalului aeronautic civil navigant profesionist
din aviaţia civilă din
România
cu un amendament,
în sensul eliminării amendamentului
propus de Senat şi păstrarea formei iniţiale a legi
i, astfel cum a fost
adoptată de Parlament în 9 septembrie 2014
.
Amendamentul se regăseşte
în anexa la prezentul raport comun.
La lucrări au fost prezenţi 20 de deputaţi din tota
lul de 20
membri ai Comisiei pentru transporturi şi infrastru
ctură şi 23 de deputaţi
din totalul de 24 de membri ai Comisiei pentru munc
ă şi protecţie socială.
3/
4
La dezbaterile asupra legii în cadrul celor două co
misii au
participat, din partea Guvernului, în conformitate
cu prevederile art.54 şi
55 din Regulamentul camerei Deputaţilor, republicat
, cu modificările şi
completările ulterioare, domnul Iulian Matache – Se
cretar de Stat în
Ministerul Transporturilor şi doamna Georgeta Jugăn
aru – director în
Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi
Persoanelor Vârstnice.
În raport de obiectul şi conţinutul său, Legea face
parte din
categoria
legilor organice
.
PREŞEDINTE, PREŞEDINTE,
Adrian Solomon Mihai Lupu
SECRETAR, SECRETAR,
Mihăiţă GĂINĂ Constantin Galan
Întocmit,
Consilier parlamentar Elena Anghel Expert parla
mentar Monica Tudor
4/
4
ANEXĂ
Amendamente admise:
Nr.
crt.
Text
adoptat de Parlament
Text adoptat de Senat în
urma reexaminării
Text
propus de Comisii
Motivare
1.
1. După articolul 42 se
introduc opt noi articole,
articolele 42
1
– 42
8
, cu
următorul cuprins:
“Art.42
1
. - (1) Personalul
aeronautic civil navigant
profesionist beneficiază de
pensie de serviciu, potrivit
categoriei profesionale din
care face parte, dacă
îndeplineşte, cumulativ,
următoarele condiţii de
pensionare:
a) piloţi, însoţitori de
bord/membri ai echipajului de
cabină cu licenţă/atestat de
membru al echipajului de
cabină, paraşutişti şi
personalul de inspecţie în
zbor, care au vârsta de
minimum 50 de ani şi au
realizat o vechime de cel
puţin 20 de ani de activitate
ca personal aeronautic civil
navigant profesionist;
...................................................”
Nemodificat
„a) piloţi,
piloţi instructori
,
însoţitori de bord/membri ai
echipajului de cabină cu
licenţă/atestat de membru al
echipajului de cabină,
paraşutişti şi personalul de
inspecţie în zbor, care au
vârsta de minimum 50 de ani
şi au realizat o vechime de
cel puţin 20 de ani de
activitate ca personal
aeronautic civil navigant
profesionist;”
Nemodificat
a) piloţi, însoţitori de
bord/membri ai echipajului de
cabină cu licenţă/atestat de
membru al echipajului de
cabină, paraşutişti şi
personalul de inspecţie în
zbor, care au vârsta de
minimum 50 de ani şi au
realizat o vechime de cel
puţin 20 de ani de activitate
ca personal aeronautic civil
navigant profesionist;
Autor: membrii comisiilor
Potrivit Legii nr.223/2007,
categoriile de personal
aeronautic civil navigant
profesionist din aviaţia civilă
din România sunt
reglementate la art.4.
Art. 27 din aceeaşi lege
precizează care sunt
calificările superioare şi
autorizările, care se
înscriu în documentul de
licenţă pentru zbor.
Potrivit pct.A a art.27, pilotul
instructor este o calificare
superioară, şi nu o categorie
de personal distinctă, posibilă
beneficiară a legii. Păstrarea
acestei sintagme ar putea
crea confuzii în aplicarea legii
şi interpretări eronate.
Eliminând această modificare,
să păstrează textul adoptat
de Parlament în 9 sept.2014.
NU MA ESTE DE ACTUALITATE, DECI NU MAI INTERESEAZA PE NIMENI.
LEGEA A TRECUT PRIN FURCILE CAUDINE. A FOST VOTATA IN PLEN, NU A FOST CONTESTATA LA CURTEA CONSTITUTIONALA, A FOST SEMNATA DE PRESEDINTE, A FOST PROMULGATA, A FOST PUBLICATA IN MONITORUL OFICIAL.
SPER CA SE INTELEGE CA E BINE SA PRIVIM INAINTE, SI CA NU MAI ESTE CAZUL SA AMESTECAM LUCRURILE. AVEM NEVOIE DE LINISTE SI CLARVIZIUNE ASUPRA ACTIUNILOR IN CEA CE PRIVESTE VIITORUL.
PERSONAL ABIA ASTEPT SA SE TERMINE O DATA CA SA MA BUCUR LINISTIT DE BATRINETE, SI DE FAMILIE.
======================================================
1/
4
Parlamentul României
Camera Deputaţilor
Comisia pentru muncă Comisia transporturi şi
şi protecţie socială infrastructură
Bucureşti,
25 martie 2015
Nr.
4c-7/70
RAPORT COMUN
asupra Cererii de reexaminare a Legii pentru comple
tarea Legii
nr.223/2007 privind Statutul personalului aeronauti
c civil
navigant profesionist din aviaţia civilă din Români
a
În conformitate cu prevederile art.137 alin.(2) din
Regulamentul
Camerei Deputaţilor, republicat, cu modificările şi
completările ulterioare,
Comisia pentru transporturi şi infrastructură şi Co
misia pentru muncă şi
protecţie socială au fost sesizate, în fond, cu dez
baterea
Cererii de
reexaminare a Legii pentru completarea Legii nr.223
/2007 privind Statutul
personalului aeronautic civil navigant profesionist
din aviaţia civilă din
România
, transmisă comisiilor prin adresa nr.
PLx 612/2013/2014
din 9
februarie 2015.
Legea are ca
obiect de reglementare
modificarea şi
completarea Legii nr.223/2007 privind Statutul pers
onalului aeronautic
civil navigant profesionist din aviaţia civilă din
România, cu modificările
ulterioare, în sensul reintroducerii pensiilor de s
erviciu pentru întreg
personalul aeronautic civil navigant profesionist.
Această lege, adoptată de Camera Deputaţilor şi de
Senat cu
respectarea prevederilor art.75 şi ale art.76 alin.
(1) din Constituţia
României, republicată, a fost transmisă spre promul
gare Preşedintelui
României la data de 22 septembrie 2014.
În conformitate cu dispoziţiile art.77 alin.(2) din
Constituţia
României, republicată, Preşedintele României a form
ulat cererea de
reexaminare asupra legii transmisă spre promulgare,
considerând că
stabilirea unui regim special de pensionare pe baza
importanţei economice
Bucureşti,
25 martie 2015
Nr.
4c-26/42/2014
2/
4
deosebite a sectorului de activitate este discrimin
atorie în raport cu
celelalte categorii socio-profesionale din domeniul
transporturilor ori din
alte domenii cu importanţă economică deosebită. Avâ
nd în vedere faptul
că reducerile salariale din sectorul bugetar au afe
ctat numai o anumită
parte din personalul aeronautic civil navigant prof
esionist din aviaţia civilă,
în timp ce alţi membri ai acestei categorii de pers
onal nu au avut veniturile
diminuate, se consideră că stabilirea cuantumului p
ensiei pe baza unui
procent din veniturile realizate în ultimele 12 lun
i de activitate anterioare
lunii în care se depune cererea de pensionare este
de natură a crea
discriminări între membrii personalului aeronautic
civil navigant
profesionist.
Potrivit prevederilor
art.137 alin.(2)
din Regulamentul Camerei
Deputaţilor, cele două Comisii au reluat dezbateril
e asupra legii în raport
de obiecţiile formulate în cererea de reexaminare,
în şedinţele din 17
februarie 2015 şi 24 martie 2015 şi au hotărât înto
cmirea unui
raport de
respingere a cererii de reexaminare
.
Potrivit prevederilor art.75 din Constituţia Români
ei, republicată,
şi ale art.92 din Regulamentul Camerei Deputaţilor,
republicat, cu
modificările şi completările ulterioare,
Camera Deputaţilor este Cameră
decizională
.
Senatul, în calitate de primă Cameră sesizată, în ş
edinţa din 5
februarie 2015,
a respins
Cererea de reexaminare
şi a adoptat Legea cu
un amendament.
În urma finalizării dezbaterilor, membrii celor dou
ă comisii au
hotărât, cu unanimitate de voturi,
respingerea
Cererii de reexaminare
şi adoptarea
Legii
pentru completarea Legii nr.223/2007 privind Statut
ul
personalului aeronautic civil navigant profesionist
din aviaţia civilă din
România
cu un amendament,
în sensul eliminării amendamentului
propus de Senat şi păstrarea formei iniţiale a legi
i, astfel cum a fost
adoptată de Parlament în 9 septembrie 2014
.
Amendamentul se regăseşte
în anexa la prezentul raport comun.
La lucrări au fost prezenţi 20 de deputaţi din tota
lul de 20
membri ai Comisiei pentru transporturi şi infrastru
ctură şi 23 de deputaţi
din totalul de 24 de membri ai Comisiei pentru munc
ă şi protecţie socială.
3/
4
La dezbaterile asupra legii în cadrul celor două co
misii au
participat, din partea Guvernului, în conformitate
cu prevederile art.54 şi
55 din Regulamentul camerei Deputaţilor, republicat
, cu modificările şi
completările ulterioare, domnul Iulian Matache – Se
cretar de Stat în
Ministerul Transporturilor şi doamna Georgeta Jugăn
aru – director în
Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi
Persoanelor Vârstnice.
În raport de obiectul şi conţinutul său, Legea face
parte din
categoria
legilor organice
.
PREŞEDINTE, PREŞEDINTE,
Adrian Solomon Mihai Lupu
SECRETAR, SECRETAR,
Mihăiţă GĂINĂ Constantin Galan
Întocmit,
Consilier parlamentar Elena Anghel Expert parla
mentar Monica Tudor
4/
4
ANEXĂ
Amendamente admise:
Nr.
crt.
Text
adoptat de Parlament
Text adoptat de Senat în
urma reexaminării
Text
propus de Comisii
Motivare
1.
1. După articolul 42 se
introduc opt noi articole,
articolele 42
1
– 42
8
, cu
următorul cuprins:
“Art.42
1
. - (1) Personalul
aeronautic civil navigant
profesionist beneficiază de
pensie de serviciu, potrivit
categoriei profesionale din
care face parte, dacă
îndeplineşte, cumulativ,
următoarele condiţii de
pensionare:
a) piloţi, însoţitori de
bord/membri ai echipajului de
cabină cu licenţă/atestat de
membru al echipajului de
cabină, paraşutişti şi
personalul de inspecţie în
zbor, care au vârsta de
minimum 50 de ani şi au
realizat o vechime de cel
puţin 20 de ani de activitate
ca personal aeronautic civil
navigant profesionist;
...................................................”
Nemodificat
„a) piloţi,
piloţi instructori
,
însoţitori de bord/membri ai
echipajului de cabină cu
licenţă/atestat de membru al
echipajului de cabină,
paraşutişti şi personalul de
inspecţie în zbor, care au
vârsta de minimum 50 de ani
şi au realizat o vechime de
cel puţin 20 de ani de
activitate ca personal
aeronautic civil navigant
profesionist;”
Nemodificat
a) piloţi, însoţitori de
bord/membri ai echipajului de
cabină cu licenţă/atestat de
membru al echipajului de
cabină, paraşutişti şi
personalul de inspecţie în
zbor, care au vârsta de
minimum 50 de ani şi au
realizat o vechime de cel
puţin 20 de ani de activitate
ca personal aeronautic civil
navigant profesionist;
Autor: membrii comisiilor
Potrivit Legii nr.223/2007,
categoriile de personal
aeronautic civil navigant
profesionist din aviaţia civilă
din România sunt
reglementate la art.4.
Art. 27 din aceeaşi lege
precizează care sunt
calificările superioare şi
autorizările, care se
înscriu în documentul de
licenţă pentru zbor.
Potrivit pct.A a art.27, pilotul
instructor este o calificare
superioară, şi nu o categorie
de personal distinctă, posibilă
beneficiară a legii. Păstrarea
acestei sintagme ar putea
crea confuzii în aplicarea legii
şi interpretări eronate.
Eliminând această modificare,
să păstrează textul adoptat
de Parlament în 9 sept.2014.
Marcu A- Mesaje : 174
Data de inscriere : 23/08/2014
Re: 53 indice2
Sint multi colegi care nu au citit noua lege, ca nu o au la indemina ,ca o au dar nu o citesc cu atentie. Pentru a simplifica una din intelegeri incerc sa o lamuresc.
Cererea insotita de adeverinta pe care o vom lua de la angajator si o vom depune la casa pensiilor contine doua informatii conform legii..
1)De la ea incepind cu luna anterioara inapoi se calculeaza cele 12 luni din care se calculeaza media veniturilor brute ce se ia in considerare la calcularea pensiei nete.
2)De la ea incepind cu luna urmatoare se intra in plata.
In concret, cererea trebuie depusa in luna Mai ca sa intram in plata in Iunie. Daca depasim si depunem cererea in Iunie intram in plata in Iulie
Cererea insotita de adeverinta pe care o vom lua de la angajator si o vom depune la casa pensiilor contine doua informatii conform legii..
1)De la ea incepind cu luna anterioara inapoi se calculeaza cele 12 luni din care se calculeaza media veniturilor brute ce se ia in considerare la calcularea pensiei nete.
2)De la ea incepind cu luna urmatoare se intra in plata.
In concret, cererea trebuie depusa in luna Mai ca sa intram in plata in Iunie. Daca depasim si depunem cererea in Iunie intram in plata in Iulie
Re: 53 indice2
Deci,cererea ar fi pt a-2-a pensionare,noi fiind deja pensionari,iar adeverinta sa ateste media veniturilor brute cu 12 luni in urma,anii 2015/2014(lunile corespunzatoare).Altii au alte opinii,oricum pt noi pensionarii existenti este un singur articol: Art. IV. - (1)De prevederile prezentei legi beneficiază şi personalul aeronautic civil navigant profesionist care, la data intrării în vigoare a prezentei legi, este pensionat pentru limită de vârstă...
========
Aici nu este vorba de opinii, este vorba de lege.
ART 42 indice 3 care in interior spune:
"se aplica la media veniturilor totale brute realizate in ultimele 12 luni anterioare lunii in care se depune cererea de pensionare" si continua sa te contrazica in ideea ca e un singur articol pentru pensionarii existenti," in baza legi, de catre tot personalul aeronautic civil navigant profesionist aflat in activitate, corespunzator ultimei functii la bord detinute de persoana in cauza pe tipul respectiv de aeronava civila "
========
Aici nu este vorba de opinii, este vorba de lege.
ART 42 indice 3 care in interior spune:
"se aplica la media veniturilor totale brute realizate in ultimele 12 luni anterioare lunii in care se depune cererea de pensionare" si continua sa te contrazica in ideea ca e un singur articol pentru pensionarii existenti," in baza legi, de catre tot personalul aeronautic civil navigant profesionist aflat in activitate, corespunzator ultimei functii la bord detinute de persoana in cauza pe tipul respectiv de aeronava civila "
alecu t- Mesaje : 223
Data de inscriere : 08/05/2014
Re: 53 indice2
Nu cred ca va fi vreunul dintre noi rau informat incat sa mai piarda o Luna pensia.
Eu unul voi spune tot CE voi face legat de punerea in plata a pensiei in timp real
Eu unul voi spune tot CE voi face legat de punerea in plata a pensiei in timp real
popescu nicolae jr- Mesaje : 124
Data de inscriere : 19/02/2014
Re: 53 indice2
Art. IV. - (1)De prevederile prezentei legi beneficiază şi personalul aeronautic civil navigant profesionist care, la data intrării în vigoare a prezentei legi, este pensionat pentru limită de vârstă...
Asta inseamna ca vom beneficia si ni se vor aplica toate prevederile legii.
Art IV este cel care incadreaza persoanele pensionate deja, in lege.
Asta inseamna ca vom beneficia si ni se vor aplica toate prevederile legii.
Art IV este cel care incadreaza persoanele pensionate deja, in lege.
cris- Mesaje : 69
Data de inscriere : 23/02/2011
Re: 53 indice2
Categoric corect! Interesant,legea 83 are si caracter retroactiv nu numai de aici inainte...boc a taiat retroactiv,impotriva spiritului legii,a normelor de drept constitutional (el fiind profesor de drept constitutional!%$^*($#@!!!!!) In fine,sint mai multe chestii faine in lege.macar sa fie in favoarea noastra!
alecu t- Mesaje : 223
Data de inscriere : 08/05/2014
LEGEA 83/2015
http://www.dreptonline.ro/legislatie/legea_83_2015_completare_lege_223_2007_statutul_personalului_aeronautic_civil_navigant_profesionist_aviatia_civila_romania.php
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 270 din 22 aprilie 2015
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
Art. I
Legea nr. 223/2007 privind Statutul personalului aeronautic civil navigant profesionist din aviatia civila din Romania, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 481 din 18 iulie 2007, cu modificarile ulterioare, se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Dupa articolul 42 se introduc opt noi articole, articolele 42^1 – 42^8, cu urmatorul cuprins:
b) navigatori, mecanici si/sau ingineri de bord naviganti, operatori radionaviganti, ingineri de receptie si control aeronave si ingineri de receptie si control mijloace PNA-TC, care au varsta de minimum 52 de ani si au realizat o vechime de cel putin 25 de ani de activitate ca personal aeronautic civil navigant profesionist.
(2) Vechimea in activitate ca personal aeronautic civil navigant profesionist prevazuta la alin. (1) nu cuprinde perioadele suplimentare de vechime acordate pentru activitatea desfasurata in grupele I si a II-a de munca, respectiv in conditii deosebite sau speciale de munca.
(3) Pensia se acorda la cerere, incepand cu luna urmatoare celei in care a fost inregistrata cererea la casa teritoriala de pensii din raza de domiciliu sau de resedinta a solicitantului.
Art. 42^2
(1) Personalul aeronautic civil navigant profesionist care indeplineste conditiile prevazute la art. 42^1 alin. (1) are dreptul la o pensie de serviciu in cuantum de 80% din media veniturilor totale brute realizate in ultimele 12 luni de activitate anterioare lunii in care se depune cererea de pensionare.
(2) Venitul total brut realizat intr-o luna, care sta la baza calculului pensiei de serviciu de catre casele teritoriale de pensii, reprezinta suma veniturilor prevazute la art. 42 lit. a), b), c) si e) si va fi mentionat in documentul emis de catre angajator, pe raspunderea acestuia.
(3) Pentru fiecare an complet care depaseste vechimea minima in activitate prevazuta la art. 42^1 alin. (1) se adauga la cuantumul pensiei cate 1% din media veniturilor totale brute prevazute la alin. (1), fara a depasi 100% din baza de calcul prevazuta la alin. (1).
Art. 42^3
Pentru persoanele care indeplinesc conditiile prevazute la art.42^1 si care la data cererii de pensionare nu mai detin calitatea de personal aeronautic civil navigant profesionist, procentul prevazut la art. 42^2 alin. (1) se aplica la media veniturilor totale brute realizate in ultimele 12 luni anterioare lunii in care se depune cererea de pensionare, in baza prezentei legi, de catre tot personalul aeronautic civil navigant profesionist aflat in activitate, corespunzator ultimei functii la bord detinute de persoana in cauza pe tipul respectiv de aeronava civila. Aceasta medie va fi mentionata in documentul emis de catre angajator, pe raspunderea acestuia, potrivit art. 42^2 alin. (2).
Art. 42^4
(1) Odata cu stabilirea cuantumului pensiei de serviciu se stabileste si pensia pentru limita de varsta din sistemul public, acordata personalului aeronautic civil navigant profesionist potrivit legislatiei in vigoare privind sistemul de pensii publice, considerandu-se indeplinite conditiile necesare deschiderii dreptului de pensie. La determinarea punctajului mediu anual se are in vedere stagiul complet de cotizare corespunzator anului, respectiv lunii in care se deschide dreptul de pensie, prevazut de legislatia in vigoare privind sistemul de pensii publice.
(2) In cazul in care cuantumul pensiei de serviciu calculat conform prezentei legi este mai mic decat cel al pensiei din sistemul de pensii publice, se acorda cuantumul cel mai avantajos.
(3) Partea din pensia de serviciu care depaseste nivelul pensiei din sistemul de pensii publice se suporta din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice.
Art. 42^5
Pensia de serviciu se actualizeaza, din oficiu, in fiecare an, odata cu modificarea valorii punctului de pensie, cu procentul corespunzator ratei inflatiei utilizat la stabilirea valorii punctului de pensie, conform prevederilor Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 42^6
La decesul titularului pensiei de serviciu, sotul/sotia si copiii acestuia beneficiaza de pensie de urmas, in conditiile prevazute de legislatia in vigoare privind sistemul de pensii publice, iar aceasta se calculeaza din pensia de serviciu a titularului aflata in plata sau la care ar fi avut dreptul in conditiile prezentei legi, daca aceasta este mai avantajoasa decat pensia stabilita sau cuvenita in sistemul de pensii publice.
Art. 42^7
De prevederile art. 42^1 - 42^6 beneficiaza, dupa caz, si urmatoarele categorii de persoane:
a) personalul aeronautic civil navigant profesionist, care isi pierde total capacitatea de munca din cauza unui incident sau accident de aviatie, unei boli profesionale sau unei afectiuni medicale dobandite ca urmare a activitatii de zbor, fara a se tine cont de varsta si vechimea in munca ale acestuia; pensia se acorda de la data incetarii platii indemnizatiei pentru incapacitate temporara de munca, daca cererea a fost inregistrata in termen de 30 de zile de la data emiterii deciziei medicale asupra capacitatii de munca, in situatia pensiei de invaliditate acordate persoanei care, la data emiterii deciziei medicale, are calitatea de asigurat;
b) persoanele care au realizat o vechime de cel putin 10 ani de activitate ca personal aeronautic civil navigant profesionist si care, la data pensionarii, detin aceasta calitate; cuantumul pensiei de serviciu calculat conform art. 42^2 alin. (1) si (2) se diminueaza cu cate 2% pentru fiecare an care lipseste din vechimea minima in activitate prevazuta la art. 42^1 alin. (1) si va fi aplicat la media veniturilor totale brute realizate in ultimele 12 luni anterioare lunii in care se depune cererea de pensionare;
c) persoanele care au realizat o vechime de cel putin 10 ani de activitate ca personal aeronautic civil navigant profesionist si care, la data pensionarii, nu mai detin aceasta calitate; cuantumul pensiei de serviciu prevazut la art. 42^2 alin. (1) se diminueaza cu cate 2% pentru fiecare an care lipseste din vechimea minima in activitate prevazuta la art. 42^1 alin. (1) si va fi aplicat la media veniturilor totale brute realizate in ultimele 12 luni anterioare lunii in care se depune cererea de pensionare de catre tot personalul aeronautic civil navigant profesionist aflat in activitate, corespunzator ultimei functii la bord detinute de persoana in cauza pe tipul respectiv de aeronava civila; aceasta medie va fi mentionata in documentul emis de catre angajator, pe raspunderea acestuia, potrivit art. 42^2 alin. (2).
Art. 42^8
In cazul decesului unei persoane din categoria personalului aeronautic civil navigant profesionist inainte de varsta prevazuta la art. 42^1 alin. (1), aflata in activitate, din cauza unui incident sau accident de aviatie, sotul/sotia si copiii acestuia beneficiaza de pensie de urmas, in conditiile prevazute de legislatia in vigoare privind sistemul de pensii publice, iar aceasta se calculeaza din pensia de serviciu la care ar fi avut dreptul persoana decedata, calculata potrivit prevederilor art. 42^7 lit. a), daca aceasta este mai avantajoasa decat pensia cuvenita in sistemul de pensii publice."
2. Dupa articolul 53 se introduc doua noi articole, articolele 53^1 si 53^2, cu urmatorul cuprins:
"Art. 53^1
Personalul aeronautic civil navigant profesionist care se pensioneaza din cauza pierderii totale a capacitatii de munca, necesitand ingrijire sau supraveghere permanenta din partea altei persoane, are dreptul la o indemnizatie de insotitor, in afara pensiei, in cuantumul stabilit in sistemul de pensii publice.
Art. 53^2
Reglementarile prevazute de legislatia privind pensiile din sistemul public de pensii, referitoare la modalitatile de stabilire si plata, precum si cele referitoare la modificarea, suspendarea, reluarea, incetarea, expertizarea, revizuirea, recuperarea sumelor incasate necuvenit si jurisdictia, se aplica si pensiei de serviciu prevazute de prezenta lege."
Art. II
(1) De prevederile prezentei legi beneficiaza si personalul aeronautic civil navigant profesionist care, inainte de data intrarii in vigoare a prezentei legi, si-a pierdut total capacitatea de munca din cauza unui incident sau accident de 6 aviatie, unei boli profesionale sau unei afectiuni medicale dobandite ca urmare a activitatii de zbor, fara a se tine cont de varsta si vechimea in munca ale acestuia.
(2) Pensia de serviciu stabilita potrivit alin. (1) se acorda la cerere, incepand cu luna urmatoare inregistrarii acesteia la casa teritoriala de pensii din raza de domiciliu sau de resedinta a solicitantului.
Art. III
Pentru categoriile de personal aeronautic civil navigant profesionist din cadrul aviatiei civile de transport aerian prevazute la art. 4 lit. b) din Legea nr. 223/2007, cu modificarile ulterioare, care, la data intrarii in vigoare a prezentei legi, nu mai exista datorita evolutiei tehnicii aeronautice si conceptiei de exploatare la sol si in zbor a aeronavelor civile, cuantumul pensiei de serviciu va fi de 50% din cuantumul calculat in conditiile Legii nr. 223/2007, cu modificarile ulterioare, astfel cum aceasta a fost completata prin prezenta lege, pentru pilotul comandant, in aceleasi conditii de varsta si vechime, corespunzator tipului de aeronava civila aflata in exploatare, cu greutatea maxima la decolare cea mai apropiata de aeronava civila pe care persoana in cauza a detinut ultima calificare si licenta.
Art. IV
(1) De prevederile prezentei legi beneficiaza si personalul aeronautic civil navigant profesionist care, la data intrarii in vigoare a prezentei legi, este pensionat pentru limita de varsta sau pentru pierderea totala a capacitatii de munca.
(2) Pensia de serviciu stabilita potrivit alin. (1) se acorda la cerere, incepand cu luna urmatoare inregistrarii acesteia la casa teritoriala de pensii din raza de domiciliu sau de resedinta a solicitantului.
(3) La stabilirea cuantumului pensiei de serviciu pentru pilotii al caror tip de aeronava civila nu se mai afla in exploatare, se va lua in calcul functia la bord echivalenta pe un alt tip de aeronava civila aflata in exploatare, cu greutatea maxima la decolare cea mai apropiata de aeronava civila pe care persoana in cauza a detinut ultima calificare si licenta.
(4) Prevederile prezentei legi nu se aplica persoanelor care beneficiaza de pensie de serviciu in temeiul hotararilor judecatoresti definitive si irevocabile sau, dupa caz, hotararilor judecatoresti definitive.
Art. V
Prezenta lege intra in vigoare la 30 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Art. VI
In termenul prevazut la art. V vor fi elaborate norme metodologice de aplicare a prezentei legi, care se aproba prin ordin comun al ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice si al ministrului transporturilor.
Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, in conditiile art. 77 alin. (2), cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (1) din Constitutia Romaniei, republicata.
Legea 83/2015 pentru completarea Legii nr. 223/2007 privind Statutul personalului aeronautic civil navigant profesionist din aviatia civila din Romania. Lege nr. 83/2015
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 270 din 22 aprilie 2015
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
Art. I
Legea nr. 223/2007 privind Statutul personalului aeronautic civil navigant profesionist din aviatia civila din Romania, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 481 din 18 iulie 2007, cu modificarile ulterioare, se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Dupa articolul 42 se introduc opt noi articole, articolele 42^1 – 42^8, cu urmatorul cuprins:
"Art. 42^1 (1) Personalul aeronautic civil navigant profesionist beneficiaza de pensie de serviciu, potrivit categoriei profesionale din care face parte, daca indeplineste, cumulativ, urmatoarele conditii de pensionare: a) piloti, insotitori de bord/membri ai echipajului de cabina cu licenta/atestat de membru al echipajului de cabina, parasutisti si personalul de inspectie in zbor, care au varsta de minimum 50 de ani si au realizat o vechime de cel putin 20 de ani de activitate ca personal aeronautic civil navigant profesionist; |
b) navigatori, mecanici si/sau ingineri de bord naviganti, operatori radionaviganti, ingineri de receptie si control aeronave si ingineri de receptie si control mijloace PNA-TC, care au varsta de minimum 52 de ani si au realizat o vechime de cel putin 25 de ani de activitate ca personal aeronautic civil navigant profesionist.
(2) Vechimea in activitate ca personal aeronautic civil navigant profesionist prevazuta la alin. (1) nu cuprinde perioadele suplimentare de vechime acordate pentru activitatea desfasurata in grupele I si a II-a de munca, respectiv in conditii deosebite sau speciale de munca.
(3) Pensia se acorda la cerere, incepand cu luna urmatoare celei in care a fost inregistrata cererea la casa teritoriala de pensii din raza de domiciliu sau de resedinta a solicitantului.
Art. 42^2
(1) Personalul aeronautic civil navigant profesionist care indeplineste conditiile prevazute la art. 42^1 alin. (1) are dreptul la o pensie de serviciu in cuantum de 80% din media veniturilor totale brute realizate in ultimele 12 luni de activitate anterioare lunii in care se depune cererea de pensionare.
(2) Venitul total brut realizat intr-o luna, care sta la baza calculului pensiei de serviciu de catre casele teritoriale de pensii, reprezinta suma veniturilor prevazute la art. 42 lit. a), b), c) si e) si va fi mentionat in documentul emis de catre angajator, pe raspunderea acestuia.
(3) Pentru fiecare an complet care depaseste vechimea minima in activitate prevazuta la art. 42^1 alin. (1) se adauga la cuantumul pensiei cate 1% din media veniturilor totale brute prevazute la alin. (1), fara a depasi 100% din baza de calcul prevazuta la alin. (1).
Art. 42^3
Pentru persoanele care indeplinesc conditiile prevazute la art.42^1 si care la data cererii de pensionare nu mai detin calitatea de personal aeronautic civil navigant profesionist, procentul prevazut la art. 42^2 alin. (1) se aplica la media veniturilor totale brute realizate in ultimele 12 luni anterioare lunii in care se depune cererea de pensionare, in baza prezentei legi, de catre tot personalul aeronautic civil navigant profesionist aflat in activitate, corespunzator ultimei functii la bord detinute de persoana in cauza pe tipul respectiv de aeronava civila. Aceasta medie va fi mentionata in documentul emis de catre angajator, pe raspunderea acestuia, potrivit art. 42^2 alin. (2).
Art. 42^4
(1) Odata cu stabilirea cuantumului pensiei de serviciu se stabileste si pensia pentru limita de varsta din sistemul public, acordata personalului aeronautic civil navigant profesionist potrivit legislatiei in vigoare privind sistemul de pensii publice, considerandu-se indeplinite conditiile necesare deschiderii dreptului de pensie. La determinarea punctajului mediu anual se are in vedere stagiul complet de cotizare corespunzator anului, respectiv lunii in care se deschide dreptul de pensie, prevazut de legislatia in vigoare privind sistemul de pensii publice.
(2) In cazul in care cuantumul pensiei de serviciu calculat conform prezentei legi este mai mic decat cel al pensiei din sistemul de pensii publice, se acorda cuantumul cel mai avantajos.
(3) Partea din pensia de serviciu care depaseste nivelul pensiei din sistemul de pensii publice se suporta din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice.
Art. 42^5
Pensia de serviciu se actualizeaza, din oficiu, in fiecare an, odata cu modificarea valorii punctului de pensie, cu procentul corespunzator ratei inflatiei utilizat la stabilirea valorii punctului de pensie, conform prevederilor Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 42^6
La decesul titularului pensiei de serviciu, sotul/sotia si copiii acestuia beneficiaza de pensie de urmas, in conditiile prevazute de legislatia in vigoare privind sistemul de pensii publice, iar aceasta se calculeaza din pensia de serviciu a titularului aflata in plata sau la care ar fi avut dreptul in conditiile prezentei legi, daca aceasta este mai avantajoasa decat pensia stabilita sau cuvenita in sistemul de pensii publice.
Art. 42^7
De prevederile art. 42^1 - 42^6 beneficiaza, dupa caz, si urmatoarele categorii de persoane:
a) personalul aeronautic civil navigant profesionist, care isi pierde total capacitatea de munca din cauza unui incident sau accident de aviatie, unei boli profesionale sau unei afectiuni medicale dobandite ca urmare a activitatii de zbor, fara a se tine cont de varsta si vechimea in munca ale acestuia; pensia se acorda de la data incetarii platii indemnizatiei pentru incapacitate temporara de munca, daca cererea a fost inregistrata in termen de 30 de zile de la data emiterii deciziei medicale asupra capacitatii de munca, in situatia pensiei de invaliditate acordate persoanei care, la data emiterii deciziei medicale, are calitatea de asigurat;
b) persoanele care au realizat o vechime de cel putin 10 ani de activitate ca personal aeronautic civil navigant profesionist si care, la data pensionarii, detin aceasta calitate; cuantumul pensiei de serviciu calculat conform art. 42^2 alin. (1) si (2) se diminueaza cu cate 2% pentru fiecare an care lipseste din vechimea minima in activitate prevazuta la art. 42^1 alin. (1) si va fi aplicat la media veniturilor totale brute realizate in ultimele 12 luni anterioare lunii in care se depune cererea de pensionare;
c) persoanele care au realizat o vechime de cel putin 10 ani de activitate ca personal aeronautic civil navigant profesionist si care, la data pensionarii, nu mai detin aceasta calitate; cuantumul pensiei de serviciu prevazut la art. 42^2 alin. (1) se diminueaza cu cate 2% pentru fiecare an care lipseste din vechimea minima in activitate prevazuta la art. 42^1 alin. (1) si va fi aplicat la media veniturilor totale brute realizate in ultimele 12 luni anterioare lunii in care se depune cererea de pensionare de catre tot personalul aeronautic civil navigant profesionist aflat in activitate, corespunzator ultimei functii la bord detinute de persoana in cauza pe tipul respectiv de aeronava civila; aceasta medie va fi mentionata in documentul emis de catre angajator, pe raspunderea acestuia, potrivit art. 42^2 alin. (2).
Art. 42^8
In cazul decesului unei persoane din categoria personalului aeronautic civil navigant profesionist inainte de varsta prevazuta la art. 42^1 alin. (1), aflata in activitate, din cauza unui incident sau accident de aviatie, sotul/sotia si copiii acestuia beneficiaza de pensie de urmas, in conditiile prevazute de legislatia in vigoare privind sistemul de pensii publice, iar aceasta se calculeaza din pensia de serviciu la care ar fi avut dreptul persoana decedata, calculata potrivit prevederilor art. 42^7 lit. a), daca aceasta este mai avantajoasa decat pensia cuvenita in sistemul de pensii publice."
2. Dupa articolul 53 se introduc doua noi articole, articolele 53^1 si 53^2, cu urmatorul cuprins:
"Art. 53^1
Personalul aeronautic civil navigant profesionist care se pensioneaza din cauza pierderii totale a capacitatii de munca, necesitand ingrijire sau supraveghere permanenta din partea altei persoane, are dreptul la o indemnizatie de insotitor, in afara pensiei, in cuantumul stabilit in sistemul de pensii publice.
Art. 53^2
Reglementarile prevazute de legislatia privind pensiile din sistemul public de pensii, referitoare la modalitatile de stabilire si plata, precum si cele referitoare la modificarea, suspendarea, reluarea, incetarea, expertizarea, revizuirea, recuperarea sumelor incasate necuvenit si jurisdictia, se aplica si pensiei de serviciu prevazute de prezenta lege."
Art. II
(1) De prevederile prezentei legi beneficiaza si personalul aeronautic civil navigant profesionist care, inainte de data intrarii in vigoare a prezentei legi, si-a pierdut total capacitatea de munca din cauza unui incident sau accident de 6 aviatie, unei boli profesionale sau unei afectiuni medicale dobandite ca urmare a activitatii de zbor, fara a se tine cont de varsta si vechimea in munca ale acestuia.
(2) Pensia de serviciu stabilita potrivit alin. (1) se acorda la cerere, incepand cu luna urmatoare inregistrarii acesteia la casa teritoriala de pensii din raza de domiciliu sau de resedinta a solicitantului.
Art. III
Pentru categoriile de personal aeronautic civil navigant profesionist din cadrul aviatiei civile de transport aerian prevazute la art. 4 lit. b) din Legea nr. 223/2007, cu modificarile ulterioare, care, la data intrarii in vigoare a prezentei legi, nu mai exista datorita evolutiei tehnicii aeronautice si conceptiei de exploatare la sol si in zbor a aeronavelor civile, cuantumul pensiei de serviciu va fi de 50% din cuantumul calculat in conditiile Legii nr. 223/2007, cu modificarile ulterioare, astfel cum aceasta a fost completata prin prezenta lege, pentru pilotul comandant, in aceleasi conditii de varsta si vechime, corespunzator tipului de aeronava civila aflata in exploatare, cu greutatea maxima la decolare cea mai apropiata de aeronava civila pe care persoana in cauza a detinut ultima calificare si licenta.
Art. IV
(1) De prevederile prezentei legi beneficiaza si personalul aeronautic civil navigant profesionist care, la data intrarii in vigoare a prezentei legi, este pensionat pentru limita de varsta sau pentru pierderea totala a capacitatii de munca.
(2) Pensia de serviciu stabilita potrivit alin. (1) se acorda la cerere, incepand cu luna urmatoare inregistrarii acesteia la casa teritoriala de pensii din raza de domiciliu sau de resedinta a solicitantului.
(3) La stabilirea cuantumului pensiei de serviciu pentru pilotii al caror tip de aeronava civila nu se mai afla in exploatare, se va lua in calcul functia la bord echivalenta pe un alt tip de aeronava civila aflata in exploatare, cu greutatea maxima la decolare cea mai apropiata de aeronava civila pe care persoana in cauza a detinut ultima calificare si licenta.
(4) Prevederile prezentei legi nu se aplica persoanelor care beneficiaza de pensie de serviciu in temeiul hotararilor judecatoresti definitive si irevocabile sau, dupa caz, hotararilor judecatoresti definitive.
Art. V
Prezenta lege intra in vigoare la 30 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Art. VI
In termenul prevazut la art. V vor fi elaborate norme metodologice de aplicare a prezentei legi, care se aproba prin ordin comun al ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice si al ministrului transporturilor.
Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, in conditiile art. 77 alin. (2), cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (1) din Constitutia Romaniei, republicata.
Marcu A- Mesaje : 174
Data de inscriere : 23/08/2014
Normele vechi ale legii 223.
http://www.dreptonline.ro/legislatie/ordin_norme_personal_profesionist_aviatie_civila.php
Am pus normele de aplicare ale legii 223/2007.......sa vedem daca vor fi schimbari majore in afara celor 12 luni de calcul
E bine sa se stie totusi.
Am pus normele de aplicare ale legii 223/2007.......sa vedem daca vor fi schimbari majore in afara celor 12 luni de calcul
E bine sa se stie totusi.
Marcu A- Mesaje : 174
Data de inscriere : 23/08/2014
Re: 53 indice2
Sus, in aer: Cat castiga pilotii si insotitoarele de bord?
Roxana Grosu, 15 Feb 2010 exclusiv
Salariile din industria aeriana sunt printre cele mai ridicate din Romania, astfel incat un comandant de nava poate castiga pana la 8.000 de euro pe luna, in timp ce o insotitoare de zbor ajunge si la o leafa de 1.500 de euro, potrivit datelor furnizate de compania aeriana Carpatair.
De zece ani, Fastius Curier e alături de tine! Prompt, rapid şi sigur!
“Salariul unui comandant de nava pe piata locala ajunge, in medie pana la 5.000 de euro pe luna. Doar in cazul Tarom, castigul lunar poate fi de pana la 8.000 de euro”, a declarat, pentru Wall-Street, Paula Ardelean, vicepresedinte de vanzari al companiei locale de linie Carpatair.
Ea a mai adaugat ca salariul de pornire al unui pilot care tocmai a iesit de pe bancile scolii este de 1.500 de euro/luna. In cazul insotitoarelor de zbor debutante, salariul este de 2.000-3.000 de lei, adica mai putin de 1.000 de euro.
In cadrul marilor companii aeriene mondiale, salariile pilotilor pot atinge chiar si valoarea de 20.000 de euro. Alexis R. are o expertienta de 17 ani in pilotarea aeronavelor de pasageri. De 5 ani lucreaza in cadrul companiei Air France si in prezent, cu tot cu sporuri, ajunge la un venit lunar de 15.000 euro. “Cel mai bine recompensate sunt zborurile transatlantice care au un grad mai mare de risc, asadar valoarea sporurilor este mai mare”, spune acesta.
Chiar si in conditiile unor salarii mult peste media pietei din Romania, fluctuatia fortei de munca este foarte intalnita in cazul pilotilor si al insotitoarelor de bord. “Perioada medie de sedere in cadrul unei companii este de 5 ani. Majoritatea pilotilor isi doresc sa lucreze pentru companiile care folosesc Boeing-uri si Airbus”, mai spune Paula Ardelean.
In prezent, compania Carpatair beneficiaza de serviciile a 100 de piloti si copiloti si a 80 de insotitoare de bord. “Doar 50% dintre piloti sunt romani, restul provenind din tari precum Italia, Franta sau Spania”, mai spune Ardeleanu.
Un pilot are o norma de 80 de ore de zbor pe luna, stabilita de organismele internationale de reglementare in domeniul aviatic.
Cat costa sa devii pilot?
In noiembrie 2008, compania Carpatair a deschis o scoala proprie de piloti, Carpatair Flight Traning. “Investitia totala in aceasta scoala s-a ridicat la 1,5 milioane euro. Numai simulatorul de zbor a costat aproape 400.000 de euro”, mai spune Ardelean.
Teoretic, oricine poate face scoala de pilotaj. Doritorii trebuie sa aiba o stare a sanatatii foarte buna si cunostinte medii de matematica si fizica.
Primul nivel in cadrul scolii de pilotaj Carpatair Flight Traning este cel de pilot privat, costurile unui stfel de curs ridicandu-se la 8.000 de euro.
“Costul total al cursurilor, pana cand absolventul este pregatit sa conduca un avion de pasageri este de 55.000-60.000 de euro. Intr-o perioada de un an si jumatate cursantul trebuie sa acumuleze 250 de ore de zbor”, explica reprezentanta Carpatair.
Dupa absolvirea scolii, cursantii trebuie sa-si dea licenta la Autoritatea Nationala de Aeronautica. Daca isi iau licenta, absolventii pot pilota si avioane de pasageri. Daca nu, acestia pot zbura doar cu avioane particulare de mici dimensiuni.
In Romania exista in prezent patru scoli de pilotaj acreditate.
Roxana Grosu, 15 Feb 2010 exclusiv
Salariile din industria aeriana sunt printre cele mai ridicate din Romania, astfel incat un comandant de nava poate castiga pana la 8.000 de euro pe luna, in timp ce o insotitoare de zbor ajunge si la o leafa de 1.500 de euro, potrivit datelor furnizate de compania aeriana Carpatair.
De zece ani, Fastius Curier e alături de tine! Prompt, rapid şi sigur!
“Salariul unui comandant de nava pe piata locala ajunge, in medie pana la 5.000 de euro pe luna. Doar in cazul Tarom, castigul lunar poate fi de pana la 8.000 de euro”, a declarat, pentru Wall-Street, Paula Ardelean, vicepresedinte de vanzari al companiei locale de linie Carpatair.
Ea a mai adaugat ca salariul de pornire al unui pilot care tocmai a iesit de pe bancile scolii este de 1.500 de euro/luna. In cazul insotitoarelor de zbor debutante, salariul este de 2.000-3.000 de lei, adica mai putin de 1.000 de euro.
In cadrul marilor companii aeriene mondiale, salariile pilotilor pot atinge chiar si valoarea de 20.000 de euro. Alexis R. are o expertienta de 17 ani in pilotarea aeronavelor de pasageri. De 5 ani lucreaza in cadrul companiei Air France si in prezent, cu tot cu sporuri, ajunge la un venit lunar de 15.000 euro. “Cel mai bine recompensate sunt zborurile transatlantice care au un grad mai mare de risc, asadar valoarea sporurilor este mai mare”, spune acesta.
Chiar si in conditiile unor salarii mult peste media pietei din Romania, fluctuatia fortei de munca este foarte intalnita in cazul pilotilor si al insotitoarelor de bord. “Perioada medie de sedere in cadrul unei companii este de 5 ani. Majoritatea pilotilor isi doresc sa lucreze pentru companiile care folosesc Boeing-uri si Airbus”, mai spune Paula Ardelean.
In prezent, compania Carpatair beneficiaza de serviciile a 100 de piloti si copiloti si a 80 de insotitoare de bord. “Doar 50% dintre piloti sunt romani, restul provenind din tari precum Italia, Franta sau Spania”, mai spune Ardeleanu.
Un pilot are o norma de 80 de ore de zbor pe luna, stabilita de organismele internationale de reglementare in domeniul aviatic.
Cat costa sa devii pilot?
In noiembrie 2008, compania Carpatair a deschis o scoala proprie de piloti, Carpatair Flight Traning. “Investitia totala in aceasta scoala s-a ridicat la 1,5 milioane euro. Numai simulatorul de zbor a costat aproape 400.000 de euro”, mai spune Ardelean.
Teoretic, oricine poate face scoala de pilotaj. Doritorii trebuie sa aiba o stare a sanatatii foarte buna si cunostinte medii de matematica si fizica.
Primul nivel in cadrul scolii de pilotaj Carpatair Flight Traning este cel de pilot privat, costurile unui stfel de curs ridicandu-se la 8.000 de euro.
“Costul total al cursurilor, pana cand absolventul este pregatit sa conduca un avion de pasageri este de 55.000-60.000 de euro. Intr-o perioada de un an si jumatate cursantul trebuie sa acumuleze 250 de ore de zbor”, explica reprezentanta Carpatair.
Dupa absolvirea scolii, cursantii trebuie sa-si dea licenta la Autoritatea Nationala de Aeronautica. Daca isi iau licenta, absolventii pot pilota si avioane de pasageri. Daca nu, acestia pot zbura doar cu avioane particulare de mici dimensiuni.
In Romania exista in prezent patru scoli de pilotaj acreditate.
Re: 53 indice2
Slava Domnului,deci vom avea pensii babane rau,nu alta! Asa si trebuie,sa ne aliniem UE si in acest domeniu,nu-i asa dragilor colegi?
alecu t- Mesaje : 223
Data de inscriere : 08/05/2014
Re: 53 indice2
Poate era interesant sa aflam salariile de la Tarom,
. Ghinion ca nu suntem calculati dupa companiile descrise....
Stiti daca se ocupa cineva de norme....sau asteptam normele 3 luni ca in 2007?
. Ghinion ca nu suntem calculati dupa companiile descrise....
Stiti daca se ocupa cineva de norme....sau asteptam normele 3 luni ca in 2007?
Marcu A- Mesaje : 174
Data de inscriere : 23/08/2014
Re: 53 indice2
Poate ne ajuta D-nul Admin,cu normele,cu salarizarea actuala la Tarom,ceva pe surse,cum am avut atita timp,unele s-au adeverit si sa-i multumim!
alecu t- Mesaje : 223
Data de inscriere : 08/05/2014
Re: 53 indice2
La piloti iese media de 22000 pe an 80% devine 17500 si cu impozit de 16% ajunge 14680 .Deci vam ca inainte
Se mai adauga 1% la anii peste limita (
adica piloti 20 ani )deci cate 147
lei pe an
La 2 ani peste primim 296 in plus
====================
Parerea mea este ca e bine sa ne abtinem de la astfel de calcule pina nu vedem normele. Oricum aceste estimari sint gresite. Media pe toata aviatia din Romania se situeaza sub 8 000 ron
Se mai adauga 1% la anii peste limita (
adica piloti 20 ani )deci cate 147
lei pe an
La 2 ani peste primim 296 in plus
====================
Parerea mea este ca e bine sa ne abtinem de la astfel de calcule pina nu vedem normele. Oricum aceste estimari sint gresite. Media pe toata aviatia din Romania se situeaza sub 8 000 ron
popescu nicolae jr- Mesaje : 124
Data de inscriere : 19/02/2014
Re: 53 indice2
Comentariu de pe alt fofum
popescu nicolae jr a scris:
Buna ziua!
D-le Adrian am si eu o intrebare!
Nu se pot depune mai devreme adeverintele de venit?
Daca nu de ce?
Multumesc.
Faptul ca ati pus aceasta intrebare m-a facut si pe mine sa ma intreb. Piind o problema patrimoniala, cred ca se aplica legislatia de drept civil, deci iata ce spune Codul de procedura civila despre termene:
Calculul termenelor
Art. 181. -
(1) Termenele, în afară de cazul în care legea dispune altfel, se calculează după cum urmează:
1. când termenul se socotește pe ore, acesta începe să curgă de la ora zero a zilei următoare;
2. când termenul se socotește pe zile, nu intră în calcul ziua de la care începe să curgă termenul, nici ziua când acesta se împlinește;
3. când termenul se socotește pe săptămâni, luni sau ani, el se împlinește în ziua corespunzătoare din ultima săptămână ori lună sau din ultimul an. Dacă ultima lună nu are zi corespunzătoare celei în care termenul a început să curgă, termenul se împlinește în ultima zi a acestei luni.
(2) Când ultima zi a unui termen cade într-o zi nelucrătoare, termenul se prelungește până în prima zi lucrătoare care urmează.
L83 a fost publicata in MO pe 22.04.2015 si, spune ea, intra in vigoare in termen de 30 de zile de la publicare. Deci daca incepem sa numaram din 23 aprilie, facem 30 de zile vineri, 22 mai, zi care nu se socoteste. Deci prima zi lucratoare in care L23 "exista", va fi luni, 25 mai. La acea data, un angajator, poate lua in considerare o cerere de eliberare a documentelor necesare depunerii cererii la Casa de Pensii. In normele de la L223, termenul de eliberare doar a adeverintei, deci cazul cel mai fericit, era de 5 zile, si probabil ca va fi pastrat si in noile norme.
Deci cineva, depunand cererea de solicitare a documentelor luni, daca fostul angajator este dragut, i le poate elibera astfel incat, pana vineri, 29 mai, ora 17:00, sa ajunga cu ele la Casa de Pensii. Dar legal, termenul de 5 zile expira vineri, care nu se socoteste. Deci abia de Ziua Cpilului, documentele este obligatoriu sa fie emise.
Dar poate exista si alte opinii.
Laurentiu GIURGEA
popescu nicolae jr a scris:
Buna ziua!
D-le Adrian am si eu o intrebare!
Nu se pot depune mai devreme adeverintele de venit?
Daca nu de ce?
Multumesc.
Faptul ca ati pus aceasta intrebare m-a facut si pe mine sa ma intreb. Piind o problema patrimoniala, cred ca se aplica legislatia de drept civil, deci iata ce spune Codul de procedura civila despre termene:
Calculul termenelor
Art. 181. -
(1) Termenele, în afară de cazul în care legea dispune altfel, se calculează după cum urmează:
1. când termenul se socotește pe ore, acesta începe să curgă de la ora zero a zilei următoare;
2. când termenul se socotește pe zile, nu intră în calcul ziua de la care începe să curgă termenul, nici ziua când acesta se împlinește;
3. când termenul se socotește pe săptămâni, luni sau ani, el se împlinește în ziua corespunzătoare din ultima săptămână ori lună sau din ultimul an. Dacă ultima lună nu are zi corespunzătoare celei în care termenul a început să curgă, termenul se împlinește în ultima zi a acestei luni.
(2) Când ultima zi a unui termen cade într-o zi nelucrătoare, termenul se prelungește până în prima zi lucrătoare care urmează.
L83 a fost publicata in MO pe 22.04.2015 si, spune ea, intra in vigoare in termen de 30 de zile de la publicare. Deci daca incepem sa numaram din 23 aprilie, facem 30 de zile vineri, 22 mai, zi care nu se socoteste. Deci prima zi lucratoare in care L23 "exista", va fi luni, 25 mai. La acea data, un angajator, poate lua in considerare o cerere de eliberare a documentelor necesare depunerii cererii la Casa de Pensii. In normele de la L223, termenul de eliberare doar a adeverintei, deci cazul cel mai fericit, era de 5 zile, si probabil ca va fi pastrat si in noile norme.
Deci cineva, depunand cererea de solicitare a documentelor luni, daca fostul angajator este dragut, i le poate elibera astfel incat, pana vineri, 29 mai, ora 17:00, sa ajunga cu ele la Casa de Pensii. Dar legal, termenul de 5 zile expira vineri, care nu se socoteste. Deci abia de Ziua Cpilului, documentele este obligatoriu sa fie emise.
Dar poate exista si alte opinii.
Laurentiu GIURGEA
popescu nicolae jr- Mesaje : 124
Data de inscriere : 19/02/2014
Re: 53 indice2
Dar poate exista si alte opinii. Spune d-nul respectiv.Da,se pare ca sint si alte opinii.pe ANAP circula variante interesante,posibile...poate chiar in favoarea noastra,daca dupa cum spune d-nul Popescu Nicolae jr,ca nu s-a schimbat mare lucru la salarizare Tarom,deci pot fi reale anumite supozitii de pe ANAP...
alecu t- Mesaje : 223
Data de inscriere : 08/05/2014
Re: 53 indice2
Pt. domnul Popescu Nicolae Jr, as indrazni sa spun ca, la intrarea in vigoare a legii, se poate depune o cerere la casa de pensii fara adeverinta, aceasta urmind sa o aducem la o alta data.
Aceasta posibilitate s-a discutat la ANAP si mi se pare logica.
Chiar daca nu intram in plata in iunie, putem intra in iulie, insa plata se face de la intai iunie, conform Art. II alin. (2). Legea nu spune ca cererea trebuie sa fie insotita de adeverinta, deci pot sa o aduc separat.
Aceasta posibilitate s-a discutat la ANAP si mi se pare logica.
Chiar daca nu intram in plata in iunie, putem intra in iulie, insa plata se face de la intai iunie, conform Art. II alin. (2). Legea nu spune ca cererea trebuie sa fie insotita de adeverinta, deci pot sa o aduc separat.
Ultima editare efectuata de catre Admin in Joi 7 Mai - 0:38, editata de 1 ori
Re: 53 indice2
Foarte corect d le admin
Eu pe data de 25 am sa ma duc LA casa de pensii sa vad despre ce e vorba sa depun o cerere (fie vorba intre noi pierd 500 lei pe zi)
PS
Despre media de venit de mai sus o stiu din surse ; fiul unui fost coleg e pilot. De LA el este informatia
Eu o consider o sursa sigura
====================
Nu pot sa cred. Si eu am cunostinte, ca doar acolo am lucrat, dar nu pot spune ca un pilot are acces la astfel de date. Da, poate sa spuna ceva in legatura cu venitul propriu, dar nu o medie a mai multor persoane.
Eu pe data de 25 am sa ma duc LA casa de pensii sa vad despre ce e vorba sa depun o cerere (fie vorba intre noi pierd 500 lei pe zi)
PS
Despre media de venit de mai sus o stiu din surse ; fiul unui fost coleg e pilot. De LA el este informatia
Eu o consider o sursa sigura
====================
Nu pot sa cred. Si eu am cunostinte, ca doar acolo am lucrat, dar nu pot spune ca un pilot are acces la astfel de date. Da, poate sa spuna ceva in legatura cu venitul propriu, dar nu o medie a mai multor persoane.
popescu nicolae jr- Mesaje : 124
Data de inscriere : 19/02/2014
Re: 53 indice2
D le Alecu nu o spun cu rautate Ne bucuram cand castigam LA loto sau poker
Cand ne primim pensia furata nu putem spune CE ati scris mai sus
AtI avut un rol important pe forum cu pesimismul d voastra care nu ne a last sa ne ia valul
Inca o data repet nu o spun cu rautate
Cand ne primim pensia furata nu putem spune CE ati scris mai sus
AtI avut un rol important pe forum cu pesimismul d voastra care nu ne a last sa ne ia valul
Inca o data repet nu o spun cu rautate
popescu nicolae jr- Mesaje : 124
Data de inscriere : 19/02/2014
Re: 53 indice2
Din data de 23 aprilie am informatia
Nu pot dovedi aceste date,de aceea nu le am postat
Dar eu daca acum as zbura as stii cat castig pe luna ...deci se poate calcula
===============
Repet:
Un pilot are un venit, alt pilot are alt venit. Nu se poate calcula o medie cu un singur element.
Si atunci orice calcul este eronat. Si nu e bine sa inducem lumea in eroare. Iar la medie nu are acces oricine, chiar daca e vorba de un pilot. E bine sa ne obisnuim sa folosim date oficiale.
Si mai este un lucru. Cei activi isi pot calcula singuri pensia, insa noi, fostii pensionari, NU. Deci nu au nicio relevanta datele de mai sus.
Nu pot dovedi aceste date,de aceea nu le am postat
Dar eu daca acum as zbura as stii cat castig pe luna ...deci se poate calcula
===============
Repet:
Un pilot are un venit, alt pilot are alt venit. Nu se poate calcula o medie cu un singur element.
Si atunci orice calcul este eronat. Si nu e bine sa inducem lumea in eroare. Iar la medie nu are acces oricine, chiar daca e vorba de un pilot. E bine sa ne obisnuim sa folosim date oficiale.
Si mai este un lucru. Cei activi isi pot calcula singuri pensia, insa noi, fostii pensionari, NU. Deci nu au nicio relevanta datele de mai sus.
popescu nicolae jr- Mesaje : 124
Data de inscriere : 19/02/2014
Re: 53 indice2
Multumesc pt "aprecieri" d-le Popescu Nicolae jr,insa nu am fost pesimist,doar am incercat sa vad dincolo de aparentele diferitelor declaratii oficiale sforaitoare si sa atrag atentia ca acestea sint simple cintece de sirena,fara acoperire practica...scepticismul meu are si o logica fireasca data fiind societatea in care traim...chiar si acum am anumite retineri si fata de cit timp le va lua pt norme si mai ales de ce anume vor contine aceste norme...as dori sa avem numai surprize placute in aceste norme,insa ceva ticaie cu bataie...dar hai sa fim pozitivi macar acum,normele pot fi si cele vechi cu foarte putine modificari...in favoarea noastra desigur!
alecu t- Mesaje : 223
Data de inscriere : 08/05/2014
Re: 53 indice2
Azi se pare ca s-a votat si legea grefierilor... Nu cred ca este Plx-404, aia este blocata din sept 2014,insa acolo apareau toate cat. cu legi speciale,chiar si noi! Interesant ca acea lege avea un singur articol:redarea pensiilor furate la fel ca in aug.2010 !! Acum ar fi interesant ce lege a grefierilor si ce contine a fost votata azi,d-nul Ponta zicea ca s-a reparat si ultima furaciune...sper sa nu aparem si noi cu totii in aceasta lege votata...
alecu t- Mesaje : 223
Data de inscriere : 08/05/2014
Re: 53 indice2
pt informare
legea grefierilor prevede aceleasi metode de calcul
cititi aici
http://www.cdep.ro/proiecte/2015/200/70/0/se329.pdf
plx270/2015
legea grefierilor prevede aceleasi metode de calcul
cititi aici
http://www.cdep.ro/proiecte/2015/200/70/0/se329.pdf
plx270/2015
Marcu A- Mesaje : 174
Data de inscriere : 23/08/2014
Re: 53 indice2
Chiar acum, astazi, 08.05.2015, ora 21:56:15, intr-o emisiune la Realitatea TV, s-a afirmat ca se discuta intens cu privire la mariri substantiale de venituri in aviatia romana. Un secretar de stat, nu am retinut cum il cheama, spunea ca se au in vedere mariri semnificative la Aeroclubul Roman. Imediat m-am gindit la colegii nostri pensionari loviti de micsorarea salariilor bugetarilor din 2010.
Legea 83/2015 nu prevede ca este obligatoriu sa se depuna cererea acum. Se poate depune oricind, chiar si dupa 12 luni de la marirea de salarii la Aeroclub.
In legatura cu normele, s-a afirmat ca saptamina viitoare vor fi gata.
Legea 83/2015 nu prevede ca este obligatoriu sa se depuna cererea acum. Se poate depune oricind, chiar si dupa 12 luni de la marirea de salarii la Aeroclub.
In legatura cu normele, s-a afirmat ca saptamina viitoare vor fi gata.
Re: 53 indice2
Multumim de info,d-nule Admin...putem stii cumva,cam ce contine proiectul normelor? Macar daca sunt surprize sau nu,se vehiculeaza sute de minuni pe net,care mai de care mai "atractive" de ti se face parul maciuca...Poate sint cele vechi si atunci ar fi ok!
alecu t- Mesaje : 223
Data de inscriere : 08/05/2014
Re: 53 indice2
Salariu de 22000•80%•16%=14784pensie
14784•12 luni •6 ani=1064448
Salariu marit cu 25% Devine 27500
27500•80%•16%=18480 pensie
18480•58 luni= 1071840
14784•12 luni •6 ani=1064448
Salariu marit cu 25% Devine 27500
27500•80%•16%=18480 pensie
18480•58 luni= 1071840
popescu nicolae jr- Mesaje : 124
Data de inscriere : 19/02/2014
Pagina 9 din 11 • 1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11
Pagina 9 din 11
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum