Alt raspuns al ministerului muncii
Pagina 1 din 1
Alt raspuns al ministerului muncii
Domnului Silviu Marian Popescu
silviu_av@yahoo.com
Referitor: la e-mailul dvs. înregistrat la CCRPP cu nr. 9288/18.02.2013
Stimate domnule,
Pentru a se asigura egalitatea de tratament pentru toţi beneficiarii sistemului public de pensii, Legea nr. 119/2010 privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor a reglementat recalcularea tuturor pensiilor speciale prin determinarea punctajului mediu anual şi a cuantumului fiecărei pensii, utilizând algoritmul de calcul prevăzut de Legea nr.19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările şi completările ulterioare (act normativ abrogat la 31 decembrie 2010).
După finalizarea procesului de recalculare nu se mai poate discuta de pensii de serviciu, regimul juridic al dreptului anterior fiind înlocuit cu un alt drept care s-a născut în condiţii identice pentru toţi participanţii la sistemul public.
Prin actele normative care reglementau pensiile de serviciu se crease un regim juridic special de pensionare pentru anumite categorii socio – profesionale, derogatoriu de la Legea nr.19/2000, de natură să creeze avantaje materiale fără o justificare obiectivă şi rezonabilă, încălcându-se grav principiul egalităţii de tratament între asiguraţii sistemului public de pensii.
Pensiile de serviciu reglementate prin statute profesionale au reprezentat o creaţie juridică excesivă şi disproporţionată între obligaţia de a participa la sistem şi drepturile dobândite prin acte normative derogatorii, care contraveneau fundamentului regimului de pensionare. Pensiile de serviciu au fost create după modelul pensiilor de serviciu ale magistraţilor fără să se aibă în vedere că în cazul acestora, regimul strict al absenţei unor drepturi, incompatibilităţile, interdicţiile, riscurile şi responsabilităţile profesiei de judecător şi procuror justifică acordarea pensiei de serviciu.
Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice (în vigoare de la 1 ianuarie 2011), introduce o serie de măsuri reformatoare, dintre care menţionăm: integrarea persoanelor aparţinând sistemelor speciale de pensii în sistemul unitar de pensii publice, descurajarea numărului de pensionări anticipate parţiale, descurajarea pensionărilor de invaliditate abuzive, nejustificate medical, creşterea vârstelor standard de pensionare pentru bărbaţi şi femei.
Str. Dem.I.Dobrescu nr.2-4 sectorul 1 Bucureşti ,Tel/Fax: 021.311.32.40, 021/310.08.04, 021.315.22.90
e-mail: pensii@mmuncii.ro, dssm@mmuncii.ro Web: www.mmuncii.ro
GUVERNUL ROMÂNIEI
MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI, PROTECŢIEI SOCIALE ŞI PERSOANELOR VÂRSTNICE
DIRECŢIA ASIGURĂRI SOCIALE
Sistemul public de pensii, reglementat de Legea nr. 263/2010, se organizează şi
funcţionează având ca principiu de bază principiul contributivităţii, conform căruia fondurile de
asigurări sociale se constituie pe baza contribuţiilor datorate de persoanele fizice şi juridice
participante la sistemul public de pensii, drepturile de asigurări sociale cuvenindu-se în temeiul
contribuţiilor de asigurări sociale plătite. Astfel, se asigură tuturor participanţilor la sistemul public
de pensii, contribuabili şi beneficiari, un tratament nediscriminatoriu, între persoane aflate în
aceeaşi situaţie juridică, în ceea ce priveşte drepturile şi obligaţiile prevăzute de lege.
Analizând pe fond măsurile şi argumentele în susţinerea recalculării pensiilor de serviciu,
Curtea Europeană a Drepturilor Omului s-a pronunţat în mai multe cauze având ca obiect
recalcularea pensiilor de serviciu în conformitate cu prevederile Legii nr. 119/2010.
Sub acest aspect, Curtea a stabilit că reducerea cuantumului pensiilor de serviciu, deşi
substanţială, a constituit o modalitate de a integra aceste pensii în sistemul general de pensii de
asigurări sociale de stat, menită să asigure echilibrul bugetar şi să corijeze disparităţile existente
între diferitele sisteme.
Ca şi Curtea Constituţională, Curtea Europeană a Drepturilor Omului constată că aceste
motive nu pot fi considerate lipsite de temei sau disproporţionate. De asemenea, Curtea Europeană a
Drepturilor Omului consideră că reforma sistemelor de pensii nu a avut efect retroactiv şi nu a adus
atingere dreptului la prestaţii sociale, dobândit în virtutea contribuţiilor vărsate în timpul anilor de
serviciu.
Precizăm că Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice
analizează găsirea unor soluţii legislative de natură să reglementeze problematica din domeniul
pensiilor categoriei socio-profesionale pe care o reprezentaţi.
Vă dorim multă sănătate şi vă asigurăm de întreaga noastră disponibilitate,
DIRECTOR,
JUGĂNARU GEORGETA
Str. Dem.I.Dobrescu nr.2-4 sectorul 1 Bucureşti ,Tel/Fax: 021.311.32.40, 021/310.08.04, 021.315.22.90
e-mail: pensii@mmuncii.ro, dssm@mmuncii.ro Web: www.mmuncii.ro
silviu_av@yahoo.com
Referitor: la e-mailul dvs. înregistrat la CCRPP cu nr. 9288/18.02.2013
Stimate domnule,
Pentru a se asigura egalitatea de tratament pentru toţi beneficiarii sistemului public de pensii, Legea nr. 119/2010 privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor a reglementat recalcularea tuturor pensiilor speciale prin determinarea punctajului mediu anual şi a cuantumului fiecărei pensii, utilizând algoritmul de calcul prevăzut de Legea nr.19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările şi completările ulterioare (act normativ abrogat la 31 decembrie 2010).
După finalizarea procesului de recalculare nu se mai poate discuta de pensii de serviciu, regimul juridic al dreptului anterior fiind înlocuit cu un alt drept care s-a născut în condiţii identice pentru toţi participanţii la sistemul public.
Prin actele normative care reglementau pensiile de serviciu se crease un regim juridic special de pensionare pentru anumite categorii socio – profesionale, derogatoriu de la Legea nr.19/2000, de natură să creeze avantaje materiale fără o justificare obiectivă şi rezonabilă, încălcându-se grav principiul egalităţii de tratament între asiguraţii sistemului public de pensii.
Pensiile de serviciu reglementate prin statute profesionale au reprezentat o creaţie juridică excesivă şi disproporţionată între obligaţia de a participa la sistem şi drepturile dobândite prin acte normative derogatorii, care contraveneau fundamentului regimului de pensionare. Pensiile de serviciu au fost create după modelul pensiilor de serviciu ale magistraţilor fără să se aibă în vedere că în cazul acestora, regimul strict al absenţei unor drepturi, incompatibilităţile, interdicţiile, riscurile şi responsabilităţile profesiei de judecător şi procuror justifică acordarea pensiei de serviciu.
Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice (în vigoare de la 1 ianuarie 2011), introduce o serie de măsuri reformatoare, dintre care menţionăm: integrarea persoanelor aparţinând sistemelor speciale de pensii în sistemul unitar de pensii publice, descurajarea numărului de pensionări anticipate parţiale, descurajarea pensionărilor de invaliditate abuzive, nejustificate medical, creşterea vârstelor standard de pensionare pentru bărbaţi şi femei.
Str. Dem.I.Dobrescu nr.2-4 sectorul 1 Bucureşti ,Tel/Fax: 021.311.32.40, 021/310.08.04, 021.315.22.90
e-mail: pensii@mmuncii.ro, dssm@mmuncii.ro Web: www.mmuncii.ro
GUVERNUL ROMÂNIEI
MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI, PROTECŢIEI SOCIALE ŞI PERSOANELOR VÂRSTNICE
DIRECŢIA ASIGURĂRI SOCIALE
Sistemul public de pensii, reglementat de Legea nr. 263/2010, se organizează şi
funcţionează având ca principiu de bază principiul contributivităţii, conform căruia fondurile de
asigurări sociale se constituie pe baza contribuţiilor datorate de persoanele fizice şi juridice
participante la sistemul public de pensii, drepturile de asigurări sociale cuvenindu-se în temeiul
contribuţiilor de asigurări sociale plătite. Astfel, se asigură tuturor participanţilor la sistemul public
de pensii, contribuabili şi beneficiari, un tratament nediscriminatoriu, între persoane aflate în
aceeaşi situaţie juridică, în ceea ce priveşte drepturile şi obligaţiile prevăzute de lege.
Analizând pe fond măsurile şi argumentele în susţinerea recalculării pensiilor de serviciu,
Curtea Europeană a Drepturilor Omului s-a pronunţat în mai multe cauze având ca obiect
recalcularea pensiilor de serviciu în conformitate cu prevederile Legii nr. 119/2010.
Sub acest aspect, Curtea a stabilit că reducerea cuantumului pensiilor de serviciu, deşi
substanţială, a constituit o modalitate de a integra aceste pensii în sistemul general de pensii de
asigurări sociale de stat, menită să asigure echilibrul bugetar şi să corijeze disparităţile existente
între diferitele sisteme.
Ca şi Curtea Constituţională, Curtea Europeană a Drepturilor Omului constată că aceste
motive nu pot fi considerate lipsite de temei sau disproporţionate. De asemenea, Curtea Europeană a
Drepturilor Omului consideră că reforma sistemelor de pensii nu a avut efect retroactiv şi nu a adus
atingere dreptului la prestaţii sociale, dobândit în virtutea contribuţiilor vărsate în timpul anilor de
serviciu.
Precizăm că Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice
analizează găsirea unor soluţii legislative de natură să reglementeze problematica din domeniul
pensiilor categoriei socio-profesionale pe care o reprezentaţi.
Vă dorim multă sănătate şi vă asigurăm de întreaga noastră disponibilitate,
DIRECTOR,
JUGĂNARU GEORGETA
Str. Dem.I.Dobrescu nr.2-4 sectorul 1 Bucureşti ,Tel/Fax: 021.311.32.40, 021/310.08.04, 021.315.22.90
e-mail: pensii@mmuncii.ro, dssm@mmuncii.ro Web: www.mmuncii.ro
Ultima editare efectuata de catre Admin in Joi 21 Mar - 23:58, editata de 3 ori
da,da,
S-a intors cumva boc,vad ca legile lui sint f.bune si acum,laudate de noii conducatori....in strada fratilor!
vizitato- Vizitator
Re: Alt raspuns al ministerului muncii
Ce este cu rosu.
" principiul contributivităţii, conform căruia fondurile de
asigurări sociale se constituie pe baza contribuţiilor datorate de persoanele fizice şi juridice
participante la sistemul public de pensii" conform legii 263 inseamna
(3) Cotele de contributii de asigurari sociale, la data intrarii in vigoare a prezentei legi, sunt:(legea 263 )
c)
41,3% pentru conditii speciale si alte conditii de munca, din domeniul
apararii nationale, ordinii publice si sigurantei nationale, datorate de
angajator si angajati, din care 10,5% datorate de angajati si 30,8%
datorate de angajatori.
Iar ce este cu albastru
drepturile de asigurări sociale cuvenindu-se în temeiul
contribuţiilor de asigurări sociale plătite.
reprezinta coantumul pensiei.
Aplicind la un comandant de linie ce are un venit de 30 000 ron ne da
41.3 din 30 000= 12 390 ron (partea cu rosu)
aceasta suma reprezinta pensia (pensia care ar trebui la un stagiu complet) (partea cu albastru)
In realitate partea rosie se executa prin grija statului, iar partea albastra este de aproximativ 2 500 ron.Acum fiecare are concret situatia. Insa nu este tot. Fiinca aviatorii sint de 2,3 mai multi decit pensionarii aviatori statul stringe 12 390 ron imultit cu 2,3. Deci 28 497 ron.
Aceasta este esenta ce ANAP trebuia sa o ceara in procesele pornite si in justificarea catre avocatul poporului.
" principiul contributivităţii, conform căruia fondurile de
asigurări sociale se constituie pe baza contribuţiilor datorate de persoanele fizice şi juridice
participante la sistemul public de pensii" conform legii 263 inseamna
(3) Cotele de contributii de asigurari sociale, la data intrarii in vigoare a prezentei legi, sunt:(legea 263 )
c)
41,3% pentru conditii speciale si alte conditii de munca, din domeniul
apararii nationale, ordinii publice si sigurantei nationale, datorate de
angajator si angajati, din care 10,5% datorate de angajati si 30,8%
datorate de angajatori.
Iar ce este cu albastru
drepturile de asigurări sociale cuvenindu-se în temeiul
contribuţiilor de asigurări sociale plătite.
reprezinta coantumul pensiei.
Aplicind la un comandant de linie ce are un venit de 30 000 ron ne da
41.3 din 30 000= 12 390 ron (partea cu rosu)
aceasta suma reprezinta pensia (pensia care ar trebui la un stagiu complet) (partea cu albastru)
In realitate partea rosie se executa prin grija statului, iar partea albastra este de aproximativ 2 500 ron.Acum fiecare are concret situatia. Insa nu este tot. Fiinca aviatorii sint de 2,3 mai multi decit pensionarii aviatori statul stringe 12 390 ron imultit cu 2,3. Deci 28 497 ron.
Aceasta este esenta ce ANAP trebuia sa o ceara in procesele pornite si in justificarea catre avocatul poporului.
Re: Alt raspuns al ministerului muncii
In concluzie aviatia varsa bani cu nemiluita in oala fodului de pensii si i se repartizeaza mai nimic.
De aceea pot face afirmatia ca pina la urma situatia se va schimba pentru ca prea mult sintem furati. Nu pot spune cind, dar sint sigur ca se va schimba.
De aceea pot face afirmatia ca pina la urma situatia se va schimba pentru ca prea mult sintem furati. Nu pot spune cind, dar sint sigur ca se va schimba.
Subiecte similare
» 53 indice2
» Raspuns ministerul muncii
» Raspuns de la Comisia de munca
» PETITIA INSOTITORILOR DE BORD
» Raspuns ministerul muncii
» Raspuns de la Comisia de munca
» PETITIA INSOTITORILOR DE BORD
Pagina 1 din 1
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum