taromistii


Alăturați-vă forumului, este rapid și ușor

taromistii
taromistii
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.

o religva a aviatiei

2 participanți

In jos

o religva a aviatiei Empty o religva a aviatiei

Mesaj Scris de Admin Lun 21 Feb - 15:57

Cred ca acest minunat avion merita putina atentie din partea noastra pe acest forum.

A mai fost cunoscut sub numele de " Magarul Europei ", a fost construit in varianta civila atat pentru transportul de pasageri cat si pentru transportul de marfa dar s-au construit si cateva variante militare. Este echipat cu 4 motoare turbopropulsoare de tipul Ivcenko AI-20 cu o putere de 4250 CP fiecare, 4 elici tractive de tipul AV-72 T si un turbogenerator pe post de APU de tipul TG-16M.

Nu cunosc numarul exact al avioanelor care s-au produs, in schimb in Romania stiu ca acest tip de avion a zburat la Tarom si la fosta Flotila Prezidentiala de la Otopeni. De asemenea, nu cunosc numarul avioanelor IL-18 de la Tarom dar stiu ca la fosta Flotila au fost 2 avioane. Este vorba de YR-IMM si YR-IMZ. Dupa 1989 aceste avioane au zburat in cadrul companiei Romavia.

Din cate stiu din avioanele de la Tarom, au fost parca 2 care s-au prabusit ( unul in Muntii Retezat parca prin 1991 si unul parca prin anii '60...in Marea Rosie...? Poate stie cineva mai bine. Un lucru stiu sigur ca avioanele ramase in exploatare, dupa ce au fost oprite si retrase de la zbor au fost vandute catre diferite firme din fosta URSS. Mai stiu ca un IL-18 a fost vandut unei firme din Romania care a vrut sa faca un restaurant in interiorul avionului si l-a expus pentru aceasta la marginea DN 1 in apropiere de monumentul lui Aurel Vlaicu din / de langa comuna Banesti jud. Prahova. Din cate stiu, nu s-a facut restaurant, a fost cred abandonat si dupa cativa ani acest avion a fost taiat si dat la fier vechi. Poate are cineva poze cu el.

In urma cu cativa ani cele 2 avioane de la Romavia au fost vandute, mai intai IMZ si apoi IMM, unei firme cu sediul prin Sri Lanka. Stiu ca IMZ are inmatricularea 4R-EXD iar despre IMM nu mai stiu nimic. Asa cum am mai spus intr-un alt topic la IMZ s-a executat o lucrare de modernizare prin montarea unei trape cargo in partea din stanga fata in directie de zbor. Se poate vedea mai jos

http://www.airliners.net/photo/Untitled-Expo-Air/Ilyushin-Il-18GrM/1505776/M/

In 2002 odata cu pozele facute AN-urilor am reusit sa fac cateva poze si cu IMM, cu putin timp inainte de a fi vandut.

IL-18 YR-IMM c/n 187009904












IL-18 este unul din favoritele mele. Am ceva poze adunate de pe net cu IL-18 care au deservit companiile romanesti. Am sa vad cum postez. Pana atunci, iata cam ce stiu eu:

Prabusite sunt patru :

IL-18B / YR-IMB / CN: 181003702 / Tarom / Crashed/ On 26 February 1962, the Il-18 serial no. YR-IMB was flying to Tel Aviv. All four engines stopped while the airplane was over the sea, in the vicinity of Cyprus. The crew, made up of V. Georgescu (pilot), N. Anghel (co-pilot), M. Trandafir (mechanic) and B. Ferderber (navigator), kept their calm and managed to make an emergency landing at Yeroskipou, near Paphos in Cyprus, saving the life of 100 passengers. The location chosen by Boris Ferderber was a former airfield, which had been used by the RAF during WW2. He managed to guide the airliner to it despite the poor visibility at dusk (the night fighter training proved to be very useful) and the pilot landed the Il-18 on the belly. The crew was awarded the Muncii Order 1st Class.

IL-18V / YR-IMH / CN: 185008301 / Tarom / Crashed / Converted IL-18B / This aircraft crashed on August 14, 1991 near Uricani, Romania, on her way from Bucharest to Timisoara. The aircraft crashed during a heavy storm.

IL-18V / YR-IMI / CN: 185008302 / Tarom / Crashed / Converted IL-18B / This aircraft was written off in an accident at Bucharest-OTP on April 21, 1977 (hulk to Baneasa)

IL-18D / YR-IMK / CN: 186009104 / Tarom / Crashed / Was in service from 1966 till december 9 1974 when it went down in the Red Sea en-route from Jeddah to Cairo.


Informatii despre restul, de la YR-IMA la YR-IMZ, inclusiv cele doua IL-18 SP-LSA si SP-LSF inchiriate si returnate catre LOT, am intr-un fisier, postez mai tarziu. Total 17 bucati au fost, daca stiu bine.

Au fost doua IMZ: un IL-18D / CN: 185008602 / vandut la Aeroflot, CCCP-75445 si IL-18GRM /CN: 187009802 / Romavia, convertiti in cargo si vandut la Expoair, 4R-EXD.

YR-IMC, un IL-18V convertit din IL-18B / CN: 182004802 / Tarom a fost cel de la Banesti, l-au mutat/taiat, mai e o aripa (cica) pe la Baneasa.

YR-IMM a fost convertit la IL-18GRM / CN: 187009904/ Romavia si vandut catre Yuzhnaya Aircompany care l-ar fi conservat la FRU Bishkek (Frunze) - Manas - aceeasi companie mai detine si fostul Tu-154 / YR-TPG / Tarom

_________________
Asociatia "Aripi Romanesti"

http://www.aripiromanesti.ro







YR-IMM apartine lui "Yuzhnaya Aircompany" sub inmatricularea UN-75001 si nu a fost convertit.
YR-IMZ este singurul convertit in IL-18GRM si inmatriculat 4R-EXD




e
YR-IMM apartine lui "Yuzhnaya Aircompany" sub inmatricularea UN-75001 si nu a fost convertit.
YR-IMZ este singurul convertit in IL-18GRM si inmatriculat 4R-EXD



!

Sursa mea despre YR-IMM si convertirea sa este ATDB ( http://www.aerotransport.org/php/fm.php?l=r&q=YR-IMM&t=Il-18 ). Legat de convertire s-ar putea sa ma insel, deoarece descopar azi ca IMM este acum EX-115 , la Trast Aero. ( http://www.oldwings.nl/st/il18.pdf ).

Pe de alta parte in registre apar doua IMZ-uri, avand Construction Number diferite (185008602 si 187009802). Primul fiind taiat si al doilea fiind mai nou si in serviciu la EXPO AVN. Sursa tot ATDB ( http://www.aerotransport.org/php/fm.php?l=r&q=YR-IMZ&t=Il-18 ) si inca un fisier pdf, vezi mai jos

YR-IMZ Il-18D 8602 Tarom To Aeroflot Scrapped Aeroflot
YR-IMZ Il-18D 9802 Tarom To Romavia Active Expo Avn


Later Edit:

Primul YR-IMZ: (from http://www.oldwings.nl/st/il18.pdf ) - in Tarom de la 26 martie 1966 pana la 16 iunie 1967 dupa care la Aeroflot pana in 1984.
185 0086 02 YR-IMZ (1) Il-18D Rom Gvt/TAROM c/s rgd 26mar66 canx 16jun67; see c/n 187009802
CCCP-75445 Il-18D AFL/International rgd 16jun67 trf to AFL/Urals 14dec71; arrived BASCO may82 for last overhaul; canx 1984

Al doilea YR-IMZ (from http://www.oldwings.nl/st/il18.pdf ) (dupa cum zice si ovidiu) - intrat in serviciu Tarom la 16 iunie 1967,Romavia la 2 aprilie 1990, convertit in GRM intre dec 1994 si martie 1995, radiat si transferat catre Expo Aviation ca 4R-ExD la 9 oct 2000.

187 0098 02 YR-IMZ (2) Il-18D Rom Gvt/TAROM c/s rgd 16jun67 see c/n 185008602; arrived BASCO sep83 with only 8,010 hours for last overhaul
YR-IMZ (2) Il-18D Rom Gvt/LAR c/s BRU 25may90
YR-IMZ (2) Il-18D Rom Gvt/Romavia rgd 02apr90 f/n ORY 04oct90
YR-IMZ (2) Il-18D Kish Air lsd feb93
YR-IMZ (2) Il-18D Rom Gvt/Romavia ret 1995 l/n RTM 10nov98; converted dec94/mar95 to Il-18GrM (side cargo door)
YR-IMZ (2) Il-18GrM all white, n/t OST 24mar99 l/n DXB 09mar00; canx 25sep00
4R-EXD Il-18GrM Expo Aviation, n/t rgd 28sep00 f/n DXB 09oct00; l/n DMK 21dec01
4R-EXD Il-18GrM Expo Aviation DXB 29dec01 l/n DXB 05aug02; seen DXB 28jan02 with additional 'Bismillah Airlines' titles; l/n as such DXB mar02
4R-EXD Il-18GrM Daallo Airlines DXB 01mar03 l/n as such DXB 08mar03; l/n CMB 15oct03, titles not noted
4R-EXD Il-18GrM Expo Aviation SHJ 10dec03 l/n SHJ 09oct04
4R-EXD Il-18GrM ExpoAir DXB 14jan05 still in Romavia fleet list mar07 as leased to Expo Aviation; l/n FJR 08oct08

_________________
Asociatia "Aripi Romanesti"

http://www.aripiromanesti.ro







Magar dar frumos, sper ca fotografiile mele va vor trezii interesul:















Cateva fotografii deosebite cu IL-18, atunci mandria flotei TAROM:

Carte postala - O fotografie artistica facuta noaptea pe Baneasa.


Carte postala, una dintr-o serie de 8 ,pentru care in prima faza nu s-a primit aprobare, apoi unchiul meu Ballo Vasile pilot sef la acel moment a realizat un program pentru realizarea acestor fotografii, dificultatea consta in regulament care interzicea apripierea a doua aeronave aflate in zbor mai aproape de 2000 m (calculati voi un picioare). Ballo a pilotat avionul YR-IMD cae s-a apropiat de avionul cu fotograful ce zbura in linie dreapta.


Echipajul care a facut inconjurul lumii cu IL-18, pilot comandant de echipaj acelasi Ballo Vasile (stanga sus)





o

Dan, super imaginile, pe cateva le am si eu in carti postale. Avionul care a facut inconjurul lumii a fost raposatul YR-IMK




Ce bine seamana cu Tariceanu domnul de pe randul 4 coloana 3

_________________








Sa continuam cu odiseea lui YR-IMB

Contractul dintre URSS si RS Romania a fost incheiat de specialistii din conducerea de partid si de stat, la nivelul 3 sau 4 - neamuri, nepoti, cumnati, etc. Contractul a fost un dezastru, daca personalul navigant a fos instruit sa ghidoneze noua scula si atat, documentatia tehnica a fost expediata in decursul a mai multor ani. Personalul tehnic de sol se uita ca, curca-n lemne, iar cand au fost in final expediati la Ulianovsk pentru specializare, aveau valizele ticsite cu sticle pline cu alcol etilic, aur la schimb cu documentatie tehnica.
Lipsa documentatiei si a instructiunilor a contribuit si la evenimentul cu final fericit din 24 februarie 1962 al aeronavei IL-18 YR-IMB ce efectua cursa Bucuresti-Tel Aviv. Dupa escala de la Atena in zbor spre Cypru, la un moment dat au inceput pe rand sa cedeze motoarele. Motivul nu s-a cunoscut procedura contra congelarii Kerosenului la temperaturi scazute. Ramasa fara motoare, aeronava a fost dusa in zbor planat pe o panta calculata de navigator Boris Ferderber, tot la indicatia sa au aterizat pe burta pe terenul dezafectat al unu aerodrom folosit de aliati in WW2 langa localitatea PAPHOS.
Boris Ferderber, o mare personalitate, a fot ofiter aviator in WW2 incadrat ca pilot intr-o Escadrila de recunoastere indepartata, ulterior comandantul Esc. de vanatoare de noapte BF-110. Instruirea in domeniul navigatiei de zi si fara vizibilitate a efectuat-o cu instructori germani. La aceste cursuri a fost invatat, printre altele, ca in zborul spre obiectiv sa observe terenurile plate ce permit aterizarea si sa le incercuiasca pe harta deoarece la intoarcere poate fi atacat, lovit si este bine sa sti ca ai unde sa aterizezi fortat avionul.
Dupa mai multi ani si a fost trecut in rezerva, ca multi altii, a ajuns la TAROM dar din cauze medicale nu a mai putut pilota, dar a fost incadrat ca navigator. A respectat in continuare sfatul instructorului german de navigatie, pe toate hartile sale erau marcate locuri unde in caz de urgenta o aeronava poate ateriza fortat in siguranta. Am vazut harta zborului respectiv, zona acelui fost aerodrom de la PAPHOS era incercuita cu rosu.
Avionul a fost reparat de specialistii URSS, vina au recunoscut-o, apoi a decolat de pe camp cu directia URSS, TAROM a primit alt avion in schimb. Pilotii TAROM au sustinut ca l-au vazut pe YR-IMB zburand in cadrul AEROFLOT cu imatriculatia romaneasca.
Am sa alatur cateva fotografii de la acest eveniment.








Periodicul CYPRUS MAIL a comentat evenimentul.




Echipajul a fost decorat pentru performanta de a aduce avionul in siguranta la sol. In fotografie pe langa echipaj mai sunt si alte persoane, sefi din minister. Navigatorul Boris Ferderber este ultimul din dreapta in primul rand.





Exceptional materialul foto+text. Mai vazusem numai o singura fotografie din seria de mai sus, intr-o carte, acum multa vreme. Multumim domnule Antoniu!

_________________
http://www.propellerdream.ro
NIKON D90 + AF-S Nikkor DX 18-105mm 1:3.5-5.6 G ED VR + AF-S Nikkor 70-300mm 1:4.5-5.6 G VR II
SONY w290 pentru fotografii si filmari din avion





Antoniu a scris:

Motivul nu s-a cunoscut procedura contra congelarii Kerosenului la temperaturi scazute.



Din cate stiu dupa acest eveniment fericit pentru pasageri si nefericit pentru personalul tehnico-ingineresc, s-a realizat acel aditiv special care se introduce, se amesteca sau cum vreti sa-i spunem, la sol in rezervoarele de kerosen ale statiilor de combustibil ce deservesc aeroporturile.

Acest aditiv special se numeste " LICHID i " si previne pierderea fluiditatii kerosenului la temperaturi foarte scazute indiferent de altitudine. Folosind un termen din aviatie " nu se mai face piftie ".

Kerosenul folosit la aceea vreme dar si in prezent era de tipul T 1, care avea temperatura de inceput de cristalizare -60 grade Celsius, o densitate de 0.80 g/cm3 si o putere calorica de 10300kcal/kg.





Are dreptate Mihai, citind explicatiile sale mi-am adus aminte, intr-adevar era vorba de acest aditiv de care echipajele noastre nu stiau.

Apropo, imi aduc aminte de un scandal iscat pe aeroportul Baneasa, la un moment dat motoarele au evoluat si s-a folosit injectia cu apa DEMINERALIZATA, ateriza avionul, o persoana din echipaj se ocupa de alimentarea acestuia, comanda kerosenul ca de obicei si la un moment dat s-a cerut si apa, baietii nostrii de la sol neinstruiti dar descurcareti au fixat un furtun de incendiu la hidrant si au alimentat avionul, au facut plinul, si bineinteles nu au incasat banii "la noi domnule apa este gratis". Va dati seama ca dupa un timp acele motoare au avut de suferit si s-a descoperit de unde provenea problema, a urmat un scandal destul de mare.






Antoniu a scris:
Apropo, imi aduc aminte de un scandal iscat pe aeroportul Baneasa, la un moment dat motoarele au evoluat si s-a folosit injectia cu apa DEMINERALIZATA, ateriza avionul, o persoana din echipaj se ocupa de alimentarea acestuia, comanda kerosenul ca de obicei si la un moment dat s-a cerut si apa, baietii nostrii de la sol neinstruiti dar descurcareti au fixat un furtun de incendiu la hidrant si au alimentat avionul, au facut plinul, si bineinteles nu au incasat banii "la noi domnule apa este gratis". Va dati seama ca dupa un timp acele motoare au avut de suferit si s-a descoperit de unde provenea problema, a urmat un scandal destul de mare.




Aceasta instalatie cu apa demineralizata a fost montata doar pe An-24 variantele T si V. Rezervorul cu apa era montat in partea din spate a gondolei din dreapta directie de zbor acolo unde se afla montat turbogeneratorul, pe post de APU, de tipul TG-16.

Aceasta instalatie, se folosea la injectia cu apa in prizele de aer ale motoarelor principale, atunci cand acestea intr-o anumita faza din procesul de pornire datorita temperaturii ridicate a aerului, se " sufocau " si atunci era ratata pornirea. Pentru a preveni aceasta " sufocare " in acel moment, care era indicat de turajul motorului, se injecta pentru scurta perioada de timp, apa iar motorul era ajutat sa-si continue ciclul de pornire. De asemenea, se mai folosea atunci cand avionul incepea sa urce panta de dupa desprinderea de la sol, era incarcat iar motoarele nu prea mai faceau fata, atunci se injecta apa si pentru scurt timp motorul mai capata cativa CP necesari.

An-24 RT si RV, AN-26 si An-30 nu erau prevazute cu aceasta instalatie deoarece in locul lui TG-16, aveau un motor turboreactor auxiliar de tipul RU-19A 300 care il ajuta in decolare iar daca in procesul de pornire a motoarelor principale avea probleme, se folosea apa de la cisterna sau masina de pompieri care stropeau pista in dreptul motoarelor iar daca era nevoie directionau jetul de apa catre coiful elicei.

IL-18 avea motoare mai performante care nu necesitau asa ceva dar au mai fost cazuri cand a avut nevoie de apa.

Sper ca nu v-am plictisit.






Fennomenale pozele. Asa ceva mai rar!





Subiect: Cateva completari despre YR-IMZ, IMM Lun 11 Mai 2009, 23:00

Aceste 2 avioane nu au fost vandute, doar inchiriate. IMM-ul nu mai exista, a fost casat cu ceva timp in urma, nu mai stiu locatia exacta dar ma pot interesa. IMZ-ul este inchiriat la EXPO AVIATION dar nu mai zboara. Romavia a fost si este proprietarul acestor 2 avioane.






Daca mai sunt supravietuitori de ce nu se pot intelege cele doua aviatii pentru a realiza un muzeu adevarat.
Exista o prapastie intre cele doua specialitati care s-a creat in momentul cand au fost adusi ofiteri militari la aviatia civila si pusi in functii de decizie.
Regretatul Doru Davidovici a satirizat aceste divergente, militarii nu zboara pe avioane cu WC, iar civili nu zboara pe avioane fara stewardese.
La Pipera este loc, momentan ne chinuim sa aducem ROMBAC-ul nr.1 de la Otopeni. Va fi posibil cu o singura conditie, sa mai existe la ROMAERO suportul cu roti pentru transport.





Jos palaria ! (mai multe cuvinte chiar nu gasesc)





Stefan a scris:
IMZ-ul este inchiriat la EXPO AVIATION dar nu mai zboara.


IMZ inca mai zboara!!! 4R-EXD de la EXPO AVIATION fotografiat in Martie a.c. Imagine de pe A.net
Poate le va trece prin cap celor de la Armata sa il aduca acasa inainte de expirarea resurselor

http://www.airliners.net/photo/Untitled-Expo-Air/Ilyushin-Il-18GrM/1505776/L/&sid=4eef789970f31693bcf035aacb206eb8





Da, am aflat si eu ca inca ar mai zbura, nu cred ca exista interes sa-l aduca acasa ... si ce sa faca cu el ? Sa-l lege de gard langa YR-BEB ?




ovidiu51
Stefan a scris:
Da, am aflat si eu ca inca ar mai zbura, nu cred ca exista interes sa-l aduca acasa ... si ce sa faca cu el ? Sa-l lege de gard langa YR-BEB ?


Cum ce sa faca cu el?? Muzeul Aviatiei nu are nici un IL-18. BAe 146 este dintr-o generatie relativ recenta, nici nu se compara cu IL-18 la vechime si interes.









Ehhhe, a fost odata.........






ovidiu51 a scris:
Stefan a scris:
Da, am aflat si eu ca inca ar mai zbura, nu cred ca exista interes sa-l aduca acasa ... si ce sa faca cu el ? Sa-l lege de gard langa YR-BEB ?

Cum ce sa faca cu el?? Muzeul Aviatiei nu are nici un IL-18. BAe 146 este dintr-o generatie relativ recenta, nici nu se compara cu IL-18 la vechime si interes.

Pai este cineva care sa aiba interes sa-l aduca la muzeu?!? Hai sa fim seriosi! Se chinuie cu scara de la SCV din iarna trecuta si nu au fost in stare sa faca un FPL cu ZSC pe o ruta simpla: OTP/BBU-SCV-OTP/BBU! Sunt acolo (la MAv) 2-3 oameni care ar putea face treaba buna...dar...nu se poate pentru ca n-au voie.....mai mult nu spun... Norocul e ca unii, in vremurile cand nimeni nu punea problema ca vede un IL-18 "de aproape" a avut colegi care au mai facut ceva poze.. SI CU ASTEA RAMANEM!!!
Cui oare putem sa-i reprosam ca YR-BRA nu este acolo intre "eroii neamului"?!? Sau ca nu avem niciun Tupolev 154 undeva ascuns pentru vremurile bune si cu care sa ne laudam si noi asa cum se lauda jumatate de Europa...?!? INTREBARI RETORICE, dragii mei!

_________________







Legat de motor

1. Din câte am observat, motorul AI 20 are un aspect exterior foarte asemănător cu AI 24. Eu, deşi nu sunt specialist, dar am citit cărţi din domeniul aviaţiei, mi-a fost, efectiv, foarte greu să disting cele două tipuri de motor. AI 24 este, cumva, un derivat al AI 20-ului?

2. Din câte am citit, motorul AI 20 are:
-un compresor axial cu 10 trepte
-o cameră de ardere inelară
-o turbină cu 3 trepte

3. Unde se găseşte turbogeneratorul?

Revenind la avion, în ansamblu

IL 18 are un "frate": IL 38 iar ceea ce mi-a atras atenţia la acel avion este "pintenul" din partea din spate a acestuia. Ce rol are acel pinten? Uitaţi-vă aici

http://www.fas.org/man/dod-101/sys/ac/row/il-38-DNSN8501453_JPG.jpg





Il-38 e varianta militarizata a lui 18, pentru patrulare maritima si lupta antisubmarin. "Pintenul" este de fapt MAD- detector de anomalii magnetice(detecteaza submarinele in imersiune)




KQQ a scris:
Legat de motor

1. Din câte am observat, motorul AI 20 are un aspect exterior foarte asemănător cu AI 24. Eu, deşi nu sunt specialist, dar am citit cărţi din domeniul aviaţiei, mi-a fost, efectiv, foarte greu să disting cele două tipuri de motor. AI 24 este, cumva, un derivat al AI 20-ului?



Da, cele 2 motoare seamana intre ele iar AI-24 este derivat din AI-20. Sunt motoare IVCENKO produse in fosta URSS.
Cele 2 motoare se pot vedea aici :

AI-20

http://ivchenko-progress.com/welcome.do?id=50&lang=en

AI-24

http://ivchenko-progress.com/welcome.do?id=51

Se poate da click pe poza pentru a se mari imaginea.

KQQ a scris:

2. Din câte am citit, motorul AI 20 are:
-un compresor axial cu 10 trepte
-o cameră de ardere inelară
-o turbină cu 3 trepte



Corect. Si AI-24 este la fel.
KQQ a scris:

3. Unde se găseşte turbogeneratorul?



Turbogeneratorul TG-16M care este pe post de APU, este montat in partea din spate a fuselajului, dupa ultimul compartiment al cabinei pasagerilor, sub directia avionului. Acolo este un compartiment special creat pentru el dar si pentru cateva bagaje. Imi aduc aminte ca in acest compartiment, cand pleca Orchestra Filarmonica Romana in turnee acolo se bagau cutiile cu contrabas, violoncel si harpa. Se poate vedea mai jos usa compartimentului si ajutajul TG-ului

http://www.airliners.net/photo/CAAC/Ilyushin-Il-18/0548113/L/
Admin
Admin
Admin

Mesaje : 1590
Data de inscriere : 15/02/2011

https://taromistii.forumgratuit.ro

Sus In jos

o religva a aviatiei Empty Re: o religva a aviatiei

Mesaj Scris de Gogu Velisaru Mar 10 Apr - 8:18

IL18 cazut in marea rosie nu a cazut singur ci a fost doborat din o eroare a armatei arabe nu mi amintesc care dar in acea perioada personalul TAROM au primit si prime multe si benefici in urma platilor de la asiguratorMotoarelede pe AN 24 RV ereau motoare Ai 24 derivate din AI 20 dar modernizte ereau echipate cu compresor axial cu 8 trepte ,turbina cu trei trepte sistem automat de protectie a turbinei la temperatura inalta numit PRT 24 si un sistem de stabilizare a turajului UKO 24.Daca ereau bine reglate motoarele AI 24 nu pompa la temperaturi ridicate.puterea era de2500 Kg forta de motor si RU 19 putere de 900 Kg forta

Gogu Velisaru

Mesaje : 7
Data de inscriere : 09/04/2012

Sus In jos

Sus

- Subiecte similare

 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum