Legea 223 trimisa la promulgare
+8
cristian viorel
cris
SPEEDY G.
Lili Codreanu
Mihai
Marcu A
alecu t
Admin
12 participanți
Pagina 1 din 1
Re: Legea 223 trimisa la promulgare
ART. III. naste controverse din motiv ca nu se citeste ART. 4 lit (b) din LEGE 223/2007 care spune
a) piloţi - membrii unui echipaj de zbor, calificaţi pe tip sau clasă de aeronavă civilă, care deţin o licenţă obţinută în urma absolvirii unei forme de învăţământ recunoscute şi certificate de către instituţiile abilitate ale statului şi care le permite să piloteze o aeronavă civilă în operaţiuni de zbor. La comanda aeronavei civile pot fi:
1. pilotul comandant este pilotul prim, membru al echipajului de conducere la bordul unei aeronave civile, care răspunde de îndeplinirea misiunii de zbor în deplină siguranţă şi îşi exercită dreptul de comandă asupra întregului echipaj, în conformitate cu reglementările aeronautice specifice în vigoare;
2. copilotul este pilotul secund, altul decât pilotul comandant, membru al echipajului de conducere, care operează la bordul unei aeronave civile pentru care este necesar mai mult de un pilot, conform tipului de aeronavă civilă certificat sau regulilor de operare, în conformitate cu reglementările aeronautice specifice în vigoare;
b) navigatori, mecanici şi/sau ingineri de bord naviganţi şi operatori radionaviganţi - membrii unui echipaj de zbor care deţin o licenţă obţinută în urma absolvirii unei forme de învăţământ recunoscute şi certificate de către instituţiile abilitate ale statului şi care execută la bordul unei aeronave civile activităţi de exploatare tehnică în zbor, ce ajută la conducerea tehnică a aeronavei în operaţiuni de zbor;
c) însoţitori de bord - membrii unui echipaj de zbor, calificaţi pe tip de aeronavă civilă, cu licenţă, în conformitate cu reglementările aeronautice specifice în vigoare, care execută la bordul unei aeronave civile activităţi cu privire la siguranţa pasagerilor şi aeronavei, fără a participa la conducerea acesteia;
Art. 4.
În sensul prezentei legi, categoriile de personal aeronautic civil navigant profesionist din aviaţia civilă din România sunt următoarele:a) piloţi - membrii unui echipaj de zbor, calificaţi pe tip sau clasă de aeronavă civilă, care deţin o licenţă obţinută în urma absolvirii unei forme de învăţământ recunoscute şi certificate de către instituţiile abilitate ale statului şi care le permite să piloteze o aeronavă civilă în operaţiuni de zbor. La comanda aeronavei civile pot fi:
1. pilotul comandant este pilotul prim, membru al echipajului de conducere la bordul unei aeronave civile, care răspunde de îndeplinirea misiunii de zbor în deplină siguranţă şi îşi exercită dreptul de comandă asupra întregului echipaj, în conformitate cu reglementările aeronautice specifice în vigoare;
2. copilotul este pilotul secund, altul decât pilotul comandant, membru al echipajului de conducere, care operează la bordul unei aeronave civile pentru care este necesar mai mult de un pilot, conform tipului de aeronavă civilă certificat sau regulilor de operare, în conformitate cu reglementările aeronautice specifice în vigoare;
b) navigatori, mecanici şi/sau ingineri de bord naviganţi şi operatori radionaviganţi - membrii unui echipaj de zbor care deţin o licenţă obţinută în urma absolvirii unei forme de învăţământ recunoscute şi certificate de către instituţiile abilitate ale statului şi care execută la bordul unei aeronave civile activităţi de exploatare tehnică în zbor, ce ajută la conducerea tehnică a aeronavei în operaţiuni de zbor;
c) însoţitori de bord - membrii unui echipaj de zbor, calificaţi pe tip de aeronavă civilă, cu licenţă, în conformitate cu reglementările aeronautice specifice în vigoare, care execută la bordul unei aeronave civile activităţi cu privire la siguranţa pasagerilor şi aeronavei, fără a participa la conducerea acesteia;
Ultima editare efectuata de catre Admin in Mier 10 Sept - 17:42, editata de 1 ori
Re: Legea 223 trimisa la promulgare
Are foarte multe "taine" ce lasa loc ca normele de aplicare sa fie arbitrare,retroactive,posibil sa se incalce inca odata regula neretroactivitatii unei legi,ceea ce a facut si boc,ne aiureste pe toti asa pe categorii de zbor.Vor fi foarte importante normele de aplicare,mai ales ca de pensionarii existenti in lege este foarte vag,nimic clar,iar art 53/2 original a disparut din nou lasind locul unor ambiguitati de amendamente tipic romanesti...de ce nu se spune CLAR nimic despre soarta pensionarilor actuali? Vom avea mari surprize in normele de aplicare? Voi ce parere aveti?
alecu t- Mesaje : 223
Data de inscriere : 08/05/2014
Re: Legea 223 trimisa la promulgare
Art. 423. - Pentru persoanele care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art 42' şi care la data cererii de pensionare nu mai deţin calitatea de personal aeronautic civil navigant profesionist, procentul prevăzut la art. 422 alin. (1) se aplica la media veniturilor totale brute realizate în ultimele 12 luni anterioare lunii în care are loc pensionarea de către tot personalul aeronautic civil navigant profesionist aflat în activitate, corespunzător ultimei funcţii la bord deţinute de persoana în cauză pe tipul respectiv de aeronavă civila. Această medie va fi menţionată în documentul emis de către angajator, pe răspunderea acestuia potrivit art.422 alin. (2).
=======
Valabil pentru cei care NU au iesit la pensie ca personal navigant dar indeplinesc conditiile.
---
Pentru cei ce au iesit la pensie ca personal navigant
Art.II. (1) De prevederile prezentei legi beneficiază și personalul aeronautic civil navigant profesionist care, la data intrării în vigoare a prezentei legi, este pensionat pentru limită de vârstă sau pentru pierderea totală a capacităţii de muncă.
(2) La stabilirea cuantumului pensiei de serviciu pentru piloţii al căror tip de aeronavă civilă nu se mai află în exploatare, se va lua în calcul funcţia la bord echivalentă pe un alt tip de aeronavă civilă aflată în exploatare, cu greutatea maximă la decolare cea mai apropiată de aeronava civilă pe care persoana în cauză a deţinut ultima calificare şi licenţă.
PENTRU SPECIALITATI
---
Art. 429. - Pentru categoriile de personal aeronautic civil navigant profesionist din cadrul aviaţiei civile de transport aerian prevăzute la art. 4 lit b) care, la data intrării în vigoare a prezentei legi, nu mai există datorita evoluţiei tehnicii aeronautice şi a concepţiei de exploatare la sol şi în zbor a aeronavelor civile, cuantumul pensiei de serviciu va fi de 50% din cuantumul calculat în condiţiile prezentei legi pentru pilotul comandant, in aceleaşi condiţii de vârstă şi vechime, corespunzător tipului de aeronavă civilă aflată în exploatare, cu greutatea maximă la decolare cea mai apropiată de aeronava civilă pe care persoana în cauză a deţinut ultima calificare şi licenţă.
DACA veti citi cu atentie fiecare virgula veti constata ca seamana leit cu vechea lege, cu singura deosebire ca media se face la 12 luni in loc de trei luni.
=======
Valabil pentru cei care NU au iesit la pensie ca personal navigant dar indeplinesc conditiile.
---
Pentru cei ce au iesit la pensie ca personal navigant
Art.II. (1) De prevederile prezentei legi beneficiază și personalul aeronautic civil navigant profesionist care, la data intrării în vigoare a prezentei legi, este pensionat pentru limită de vârstă sau pentru pierderea totală a capacităţii de muncă.
(2) La stabilirea cuantumului pensiei de serviciu pentru piloţii al căror tip de aeronavă civilă nu se mai află în exploatare, se va lua în calcul funcţia la bord echivalentă pe un alt tip de aeronavă civilă aflată în exploatare, cu greutatea maximă la decolare cea mai apropiată de aeronava civilă pe care persoana în cauză a deţinut ultima calificare şi licenţă.
PENTRU SPECIALITATI
---
Art. 429. - Pentru categoriile de personal aeronautic civil navigant profesionist din cadrul aviaţiei civile de transport aerian prevăzute la art. 4 lit b) care, la data intrării în vigoare a prezentei legi, nu mai există datorita evoluţiei tehnicii aeronautice şi a concepţiei de exploatare la sol şi în zbor a aeronavelor civile, cuantumul pensiei de serviciu va fi de 50% din cuantumul calculat în condiţiile prezentei legi pentru pilotul comandant, in aceleaşi condiţii de vârstă şi vechime, corespunzător tipului de aeronavă civilă aflată în exploatare, cu greutatea maximă la decolare cea mai apropiată de aeronava civilă pe care persoana în cauză a deţinut ultima calificare şi licenţă.
DACA veti citi cu atentie fiecare virgula veti constata ca seamana leit cu vechea lege, cu singura deosebire ca media se face la 12 luni in loc de trei luni.
Ultima editare efectuata de catre Admin in Joi 11 Sept - 8:29, editata de 1 ori
Re: Legea 223 trimisa la promulgare
SCOPUL LOR: sa taie pensiile umflate artificial si sa nu dea inapoi ce ne-au furat 04 ani.In rest legea este OK.
Re: Legea 223 trimisa la promulgare
Da Gica, Legea e ok pt Pilotii TAROM, restul haita (nu ai zis chiar tu asa "Leul ia primul restul ce ramine") au folosit de umplutura .
Faceti socotelile si vedeti cit aveati indemnizatia
5000 +pensia cit iesea?
acum media/ + anii de munca + sau - cit va da?
Asta e dl Manolache a rezolvat o bine pt unii nu pt toti . Asta e mereu unii sunt pacaliti si noi IB tot timpul am avut o problema cu modul in care am fost "fentate " de piloti (TAROM VORBESC )
Rusinos ati folsit multimea sa va rezolvati problemele. Ceilalti ati fost manipulati acum nu mai aveti ce face luati ce s a semnat bine rau asta e.
Trebuia sa ginditi mai bine......inaite de ataca altii , trebuia sa va gintiti la buzunarul vostru personal sa fi vazut cum era mai bine.
Acum unii vor triumfa cu buzunare pline si altii putin mai mult decit "praful de pe toba"
Brava .
sa va fie bine si sa fiti sanatosi, de acum nu cred ca si mai au restul aceste site uri , sa nu mai zic de ANAP
done deal
Faceti socotelile si vedeti cit aveati indemnizatia
5000 +pensia cit iesea?
acum media/ + anii de munca + sau - cit va da?
Asta e dl Manolache a rezolvat o bine pt unii nu pt toti . Asta e mereu unii sunt pacaliti si noi IB tot timpul am avut o problema cu modul in care am fost "fentate " de piloti (TAROM VORBESC )
Rusinos ati folsit multimea sa va rezolvati problemele. Ceilalti ati fost manipulati acum nu mai aveti ce face luati ce s a semnat bine rau asta e.
Trebuia sa ginditi mai bine......inaite de ataca altii , trebuia sa va gintiti la buzunarul vostru personal sa fi vazut cum era mai bine.
Acum unii vor triumfa cu buzunare pline si altii putin mai mult decit "praful de pe toba"
Brava .
sa va fie bine si sa fiti sanatosi, de acum nu cred ca si mai au restul aceste site uri , sa nu mai zic de ANAP
done deal
Marcu A- Mesaje : 174
Data de inscriere : 23/08/2014
Re: Legea 223 trimisa la promulgare
Daca legea ar fi prevazut acordarea de indemnizatii asa cum prevedeau amendamentele M. Muncii din primavara, peste 500 de actuali pensionari nu primeau nici un leu. Iar toti pensionarii dupa august 2010 si viitorii, iar nu primeau nimic.
Acum sa avem rabdare si sa vedem cati dintre noi vor avea peste cateva luni o pensie mai mare si cati vor ramane cu pensia actuala.
Eu sper ca vor fi foarte putini cei care vor ramane cu pensia nemajorata.
Un bob zabava pana la elaborarea normelor la care sper sa lucreze acelasi reprezentant al aviatorilor ca si in 2007.
Acum sa avem rabdare si sa vedem cati dintre noi vor avea peste cateva luni o pensie mai mare si cati vor ramane cu pensia actuala.
Eu sper ca vor fi foarte putini cei care vor ramane cu pensia nemajorata.
Un bob zabava pana la elaborarea normelor la care sper sa lucreze acelasi reprezentant al aviatorilor ca si in 2007.
Mihai- Admin
- Mesaje : 7
Data de inscriere : 23/04/2011
Re: Legea 223 trimisa la promulgare
Draga Gica,cred ca ,acum esti "satisfacut"....sper sa nu mai invidiezi atat de cumplit insotitorii de bord !!!?!!! Nu stiu de unde ai scos tu procentul de 75% in plus ptr noi si in minus ptr piloti daca s-ar fi acordat indemnizatia...e o ineptie ce-ai spus !!! Sper ca vei fi fericit acum...noi,s-ar putea sa primim chiar mai putin decat am avut pensia de serviciu...care,oricum era destul de mica !!! URA!!! AI CASTIGAT !!! sa te bucuri de cat vei avea si nu mai da din tine "otrava "....nu te-am inteles de ce-ai facut-o...ai si tu un baiat ,insotitor de bord...o frumusete de baiat,sensibil si cu bun simt...probabil ca seamana cu mama lui ! Eu mi-as fi dorit sa fie bine pentru toti,nu doar ptr unii,asa cum a fost inainte....bineinteles...pastrand proportiile ! Iti doresc numai bine...sa traiesti frumos,sa ai bani multi....poate vei fi mai fericit......fara atata ura !!!
Lili Codreanu- Mesaje : 9
Data de inscriere : 05/04/2011
Re: Legea 223 trimisa la promulgare
Speram ca aceasta lege a rusinii in forma actuala, sa pice la base,o intoarce in parlament,aia trebuie sa o verifice la comisii,poate pica la votul in plen de data asta si tot asa pina la sfintele calende...si la multi ani!!!!!....si vor fi nevoiti sa restituie ce au furat in integrum!
alecu t- Mesaje : 223
Data de inscriere : 08/05/2014
Re: Legea 223 trimisa la promulgare
Nici o legislatie si guvernare nu poate fi credibila si predictibila atata vreme cat nu se asigura integral, prin lege
ca cei care au fost furati de guvernarea Boc-Basescu si au avut pensiile taiate, isi primesc inapoi drepturile si
pensiile integral, asa cum le-au avut inainte de taiere, fara tot felul de tertipuri introduse pe sub masa. Exact ca
la armata si la politie. Asta este strict necesar pentru a se creea siguranta ca nu mai poate exista in viitor vre-o
guvernare bezmetica, care sa se puna din nou pe taieri haotice, dupa bunul plac.
Trebuie sa existe garantia ca drepturile de pensie drastic diminuate, chiar confiscate se reconstituie.
O guvernare care asigura aceste garantii, este o guvernare credibila. Altfel nu. Iar exodul navigantilor in conditiile
unor guvernari ne-credibile, nu poate decat continua.
Privitor la pensionarii existenti, legea in formularea actuala este cu dedicatie TAROM, acesta fiind singurul personal
care este cel mai putin afectat, ar trebui sa se numeasca LEGEA TAROM. Pentru restul pensionarilor este un DEZASTRU -
vezi Art. IV
Despre excese: A existat in perioada 2007-2010 un numar de persoane - sub 10 din toata aviatia, care prin functiile
avute a avut privilegiul de a putea exercita o activitate cu mult mai intensa in perioada de calcul a veniturilor
realizate, in consecinta, cuantumul rezultat a fost de cateva ori mai mare decat pensia medie a personalului navigant.
In situatia in care legiuitorul ar fi vrut sa rezolve corect aceasta problema, ar fi putut pur si simplu sa limiteze
cuantumul pensiei la 2-3 pensii medii, rezolvarea fiind in acest caz corecta pentru 99 % din cazurile pensionarilor
existenti. Legiuitorul a ales insa o cale incorecta, care defavorizeaza TOT personalul navigant, cei mai putin
defavorizati procentual fiind cei de la TAROM care au iesit la pensie in acea perioada. Povestea ce excesele, vezi si
cazurile celebre Geica-Voicu a fost exacerbata si mediatizata propagandistic, cu titlu de pretext pentru a pauperiza
tot restul navigantilor. Tot ca exces de incorectitudine poate fi mentionat faptul ca pensionarul furat de regimul
Boc-Basescu nu-si poate recupera daunele din perioada 2010-2014, fiind luat prin prezenta Lege, practic de la zero.
Aceste lucruri nu vor putea fi eliminate prin normele de aplicare si prin urmare Legea actuala trebuie amnedata in mod
corespunzator, altfel nu poate exista "DREPTATE PANA LA CAPAT".
Hibe juridice demne de CCR - exceptii de neconstitutionalitate Cer pot obliga la reformularea Art IV:
Dreptul de preemptiune al pensionarului a fost incalcat. Acesta si-a exercitat acest drept anterior 1 august 2010
pentru perioada legala de la acea vreme, si RETROACTIV i se impune alta perioada, astfel incat se afla in
imposibilitate de a-si exercita acest drept.
Legea impiedica accesul pensionarului la actul de justitie. Din moment ce pensionarul CERE pensia de serviciu la care
are dreptul, orice nemultumire a sa fata de cuantumul drastic diminuat al acesteia fata de situatia mai favorabila
anterioara este automat respinsa pe cale de consecinta. Deci pensionarul din perioada 2007-2010 Nu poate beneficia de
actul de justitie. Liberul acces la actul de justitie fiindu-i astfel NEGAT.
Deasemeni Legea in forma actuala conduce la aplicarea de doua ori a acesteia pentru o persoana deja pensionata. In esenta, pensionarul pe Legea 223/2007 trebuie sa iasa din nou la pensie pe aceeasi lege. Pensionarului cu decizie pe L223/2007 nu i se poate impune sa ceara - a doua oara sa beneficieze de pensia de serviciu, aici intervenind puterea lucrului deja judecat !
ca cei care au fost furati de guvernarea Boc-Basescu si au avut pensiile taiate, isi primesc inapoi drepturile si
pensiile integral, asa cum le-au avut inainte de taiere, fara tot felul de tertipuri introduse pe sub masa. Exact ca
la armata si la politie. Asta este strict necesar pentru a se creea siguranta ca nu mai poate exista in viitor vre-o
guvernare bezmetica, care sa se puna din nou pe taieri haotice, dupa bunul plac.
Trebuie sa existe garantia ca drepturile de pensie drastic diminuate, chiar confiscate se reconstituie.
O guvernare care asigura aceste garantii, este o guvernare credibila. Altfel nu. Iar exodul navigantilor in conditiile
unor guvernari ne-credibile, nu poate decat continua.
Privitor la pensionarii existenti, legea in formularea actuala este cu dedicatie TAROM, acesta fiind singurul personal
care este cel mai putin afectat, ar trebui sa se numeasca LEGEA TAROM. Pentru restul pensionarilor este un DEZASTRU -
vezi Art. IV
Despre excese: A existat in perioada 2007-2010 un numar de persoane - sub 10 din toata aviatia, care prin functiile
avute a avut privilegiul de a putea exercita o activitate cu mult mai intensa in perioada de calcul a veniturilor
realizate, in consecinta, cuantumul rezultat a fost de cateva ori mai mare decat pensia medie a personalului navigant.
In situatia in care legiuitorul ar fi vrut sa rezolve corect aceasta problema, ar fi putut pur si simplu sa limiteze
cuantumul pensiei la 2-3 pensii medii, rezolvarea fiind in acest caz corecta pentru 99 % din cazurile pensionarilor
existenti. Legiuitorul a ales insa o cale incorecta, care defavorizeaza TOT personalul navigant, cei mai putin
defavorizati procentual fiind cei de la TAROM care au iesit la pensie in acea perioada. Povestea ce excesele, vezi si
cazurile celebre Geica-Voicu a fost exacerbata si mediatizata propagandistic, cu titlu de pretext pentru a pauperiza
tot restul navigantilor. Tot ca exces de incorectitudine poate fi mentionat faptul ca pensionarul furat de regimul
Boc-Basescu nu-si poate recupera daunele din perioada 2010-2014, fiind luat prin prezenta Lege, practic de la zero.
Aceste lucruri nu vor putea fi eliminate prin normele de aplicare si prin urmare Legea actuala trebuie amnedata in mod
corespunzator, altfel nu poate exista "DREPTATE PANA LA CAPAT".
Hibe juridice demne de CCR - exceptii de neconstitutionalitate Cer pot obliga la reformularea Art IV:
Dreptul de preemptiune al pensionarului a fost incalcat. Acesta si-a exercitat acest drept anterior 1 august 2010
pentru perioada legala de la acea vreme, si RETROACTIV i se impune alta perioada, astfel incat se afla in
imposibilitate de a-si exercita acest drept.
Legea impiedica accesul pensionarului la actul de justitie. Din moment ce pensionarul CERE pensia de serviciu la care
are dreptul, orice nemultumire a sa fata de cuantumul drastic diminuat al acesteia fata de situatia mai favorabila
anterioara este automat respinsa pe cale de consecinta. Deci pensionarul din perioada 2007-2010 Nu poate beneficia de
actul de justitie. Liberul acces la actul de justitie fiindu-i astfel NEGAT.
Deasemeni Legea in forma actuala conduce la aplicarea de doua ori a acesteia pentru o persoana deja pensionata. In esenta, pensionarul pe Legea 223/2007 trebuie sa iasa din nou la pensie pe aceeasi lege. Pensionarului cu decizie pe L223/2007 nu i se poate impune sa ceara - a doua oara sa beneficieze de pensia de serviciu, aici intervenind puterea lucrului deja judecat !
SPEEDY G.- Mesaje : 126
Data de inscriere : 01/05/2011
Re: Legea 223 trimisa la promulgare
Potrivit INS, pensia medie de asigurări sociale de stat a fost de 845 lei în trimestrul I 2014, cu discrepanţe semnificative în profil teritorial, ecartul dintre valoarea minimă şi cea maximă depăşind 350 de lei (678 lei în judeţul Giurgiu faţă de 1068 lei în Municipiul Bucureşti).In situatia in care legiuitorul ar fi vrut sa rezolve corect aceasta problema, ar fi putut pur si simplu sa limiteze
cuantumul pensiei la 2-3 pensii medii, rezolvarea fiind in acest caz corecta pentru 99 % din cazurile pensionarilor
existenti.
asta inseamna ca nici un 1% dintre piloti nu ar fi fost multumiti cu 2-3 pensii medii.
Ceeea ce sustineti aici nu prea are a face cu pensiile speciale pe care aceasta lege le stabileste. A existat o lege din care s-au scos in 2010 niste articole care acum au fost reintroduse prin PLX devenit lege acum. Diferenta semnificativa este ca pensiile vor fi calculate din cuantumul (salariului) VENITUL brut obtinut de fiecare in ultimele 12 luni si nu in ultimele 3 luni cum era in vechea lege. Ce nu e destul de clar aici ?Asa a hotarat legiuitorul nu un pensionar sau altul.Nu are nici o relevanta ca un pilot de la Tarom sau de aiurea va castiga mai mult sau mai putin decat alt pilot angajat la alta companie. Fiecare va castiga in functie de veniturile pe care le-a avut pe ultimele 12 luni. Sa asteptam sa apara Normele de aplicare ale legii si atunci vom vedea si care este procedura de urmat. fara nici un pic de rautate va aduc aminte ca pensionarii de dinaintea legii 223/2007 au fost nevoiti ca dupa aparitia legii sa umble dupa adeverinte si sa depuna cereri ca sa poata sa se incadreze in prevederile legii 223. Asa ca nu vad cat este de greu acum daca atunci nu s-a plans nimeni de asta. Sigur ca pensiile nu vor mai fi la fel dar astea sunt acum si cine nu vrea aceasta pensie poate sa nu depuna cerere si sa se judece cu statul. Eu am fost intr-un proces timp de 4 ani si acel proces lung si costisitor a fost pierdut in instanta.
cris- Mesaje : 69
Data de inscriere : 23/02/2011
Re: Legea 223 trimisa la promulgare
Atunci,cum ramine cu DISCRIMINARILE intre cei ce au cistigat pensiile integrale+din urma,si cei ce au pierdut? Despre asta clamau toti,zicind ca nu se poate asa ceva,trebuie dreptate pina la capat....deci unii smecheri si altii prosti,nu? Apoi NERETROACTIVITATEA legii este din nou incalcata flagrant,si multe altele...toate astea va plac? Se pare ca multi colegi vor continua lupta in justitie,mai ales ca acum au sanse maxime! Eu am pledat la vremea respectiva ca toti sa luam,chiar in conditiile acelei indemnizatii,nu pot fi acuzat de lacomie etc,etc,dar voi lupta in continuare!!!!
alecu t- Mesaje : 223
Data de inscriere : 08/05/2014
Re: Legea 223 trimisa la promulgare
OOOf ! Eu ma refeream la pensii medii ale personalului navigant ! Nu pe toata tara ca n-au fost toti naviganti. Vorbim totusi despre pensii profesionale, de serviciu.Si a schimba regulile jocului dupa ce s-a terminat meciul nu mi se pare deloc corect, ba chiar mi se pare o porcarie. Nu e vorba de alergat dupa niste hartii, ci este vorba ca peste 70 % din naviganti AU FOST TRASI IN PIEPT PORCESTE. Bineanteles TAROMUL nu e afectat ... iar chestia ca : "si cine nu vrea aceasta pensie poate sa nu depuna cerere si sa se judece cu statul", sa avem totusi pardon.
SPEEDY G.- Mesaje : 126
Data de inscriere : 01/05/2011
Re: Legea 223 trimisa la promulgare
Stimati colegi,puteti sa interpretati urmatoarele cuvinte ale d-nei Pb la iesirea de la comisii cind a navalit presa asupra domiei sale? Iata:"Este vorba de 1200 de piloţi şi personal navigant cu o sumă pe lună de 10.000 lei. Dorim să reparăm această nedreptate, pensia este un drept special şi atât timp cât acest drept a fost încălcat prin tăierea pensiilor de serviciu de către Guvernul Boc, noi ne-am angajat să facem toate aceste reparaţii, lucru pe care l-am dovedit şi astăzi", a declarat ministrul Muncii Rovana Plumb, după adoptarea proiectului în Comisia de muncă." Ce a fost asta??????
alecu t- Mesaje : 223
Data de inscriere : 08/05/2014
Re: Legea 223 trimisa la promulgare
Stimate dl. Speedy,
Nu inteleg ce aveti cu TAROMUL. Se pare ca toti vor fi dezavantajati. Inca nu sunt reactualizate Normele metodologice . Daca cititi cu atentie amendamentele aduse prin Lg 612/2013 veti remarca faptul ca toti taromistii pensionari de la lung curier (B 707, IL 62, A310) vor fi grav dezavantajati pt ca in prezent flota TAROM dispune de avione cu greutate de max 60-70 tone si oare cum se va face echivalarea cu avioane de tonaj apropiat la decolare . Avionele de la lung curier , care in prezent nu mai opereaza, avand cca 168-200t la decolare . Asteptam cu interes Normele metodologice sa vedem cum vor rezolva problema cu veniturile brute realizate in ultimele 12 luni pt aviatorii de la lung curier. Intrebarea este oare cati mai sunt in viata? Art 53-2 eliminat ar fi fost singura solutie pt cei care au zburat aeronavele mai sus amintite.
Nu inteleg ce aveti cu TAROMUL. Se pare ca toti vor fi dezavantajati. Inca nu sunt reactualizate Normele metodologice . Daca cititi cu atentie amendamentele aduse prin Lg 612/2013 veti remarca faptul ca toti taromistii pensionari de la lung curier (B 707, IL 62, A310) vor fi grav dezavantajati pt ca in prezent flota TAROM dispune de avione cu greutate de max 60-70 tone si oare cum se va face echivalarea cu avioane de tonaj apropiat la decolare . Avionele de la lung curier , care in prezent nu mai opereaza, avand cca 168-200t la decolare . Asteptam cu interes Normele metodologice sa vedem cum vor rezolva problema cu veniturile brute realizate in ultimele 12 luni pt aviatorii de la lung curier. Intrebarea este oare cati mai sunt in viata? Art 53-2 eliminat ar fi fost singura solutie pt cei care au zburat aeronavele mai sus amintite.
cristian viorel- Mesaje : 39
Data de inscriere : 17/11/2013
Re: Legea 223 trimisa la promulgare
Nu va impacientati...acum citeva minute la tv au zis ca FMI-ul si comisia UE sint impreuna la Bruxelles il iau pe Ponta la intrebari in legatura cu amnistia pensionari+mamicute(cca 100.000 pers),pensiile speciale ale aviatorilor, reducerea CAS cu 5%,fiind desigur toti aia impotriva acestor pomeni electorale....deci sa speram ca se va anula cel putin PLx612!!!.Apoi daca aude si Base ca aia o dau pe nasoale,el ce credeti ca va face? Da,o va intoarce si apoi tot circul,daca cei de la Bruxelles nu ANULEAZA TOT!!!Sa le uram succes FMI-stilor!
alecu t- Mesaje : 223
Data de inscriere : 08/05/2014
Re: Legea 223 trimisa la promulgare
Domnule Alecu,,,,,e clar ca Dumneata tii cu ursu........
Dan Voicu- Mesaje : 39
Data de inscriere : 07/12/2013
Re: Legea 223 trimisa la promulgare
Pai mai saptamana trecuta ne invita sa o votam cu spor pe madame Udrea. Cred si eu ca tine cu ursul din padure. Dar asta e treaba doar a dumnealui.
cris- Mesaje : 69
Data de inscriere : 23/02/2011
Re: Legea 223 trimisa la promulgare
....nu mai stiu, sincer,care este ursul:ala vechi sau asta nou? Vedeti ceva diferenta stimate domnule Dan Voicu? Legea este strimba ce mai puteti spune? Si apoi avem dreptul la opinii,nu-i asa?Eu va respect tuturor opiniile...
alecu t- Mesaje : 223
Data de inscriere : 08/05/2014
Re: Legea 223 trimisa la promulgare
D-le cris va sfatuiesc sa votati cu monica macovei...vi se potriveste de minune.sic!
alecu t- Mesaje : 223
Data de inscriere : 08/05/2014
Re: Legea 223 trimisa la promulgare
Nu stiu nici acum cu cine voi vota dle Alecu. Era doar o gluma la adresa dvs. nu ma intereseaza deloc cu cine votati dvs sau altcineva. Fiecare e liber sa aleaga. Va respect opiniile si nu port pica nimanui. Cat despre Macovei....lasati.))))))
cris- Mesaje : 69
Data de inscriere : 23/02/2011
Re: Legea 223 trimisa la promulgare
OK,OK Domnilor,si eu am glumit,insa am auzit vestea cu FMI-ul si comisia UE care sint impotriva tuturor legilor date in ultima perioada inclusiv pensiile speciale ale pilotilor,si am vrut sa vi le comunic si dvs,tuturor,mai ales ca unii dintre noi doresc ca PLx612 sa nu fie adoptata in aceasta forma,altii vor, depinde de interesele fiecaruia...eu nu am nimic cu cine doreste aceasta lege,eu insa o consider profund injusta,asa ca ursul nu stiu care este si cu care din ei sa tin.Eu tin cu toti aviatorii,si eu am la activ peste 10.000 de ore de zbor facute efectiv,si stiu ce vorbesc,de aceea va respect pe toti zburatorii,piloti,ib,mec,nav,toti,si ma doare ca ursii din padure isi bat joc de noi...atit!
alecu t- Mesaje : 223
Data de inscriere : 08/05/2014
Re: Legea 223 trimisa la promulgare
RECTIFICARE : Nu am nimic cu nimeni, expresia "Bineanteles TAROMUL nu e afectat" si pe care nu am detaliat-o la un nivel suficient, vroia de fapt sa insemne ca este afectat intr-o masura mai mica in unele sectoare, de ex. scurt si mediu curier, IB, etc BINEANTELES CA TOATA LUMEA ESTE AFECTATA DAR IN MASURI DIFERITE, SI AICI APAR UNELE INJUSTETI EVIDENTE. Cei de la Aviatia Generala si Lucru Aerian s-au fript rau de tot fiindca ar fi avut posibilitatea sa-si reesaloneze activitatea pe 12 luni, iar acum nu mai au nici o optiune. Probabil, Avocatul Poporului, CCR, exceptii de neconstitutionalitate, se vor gasi masuri de corectare, asa ca nu ma voi criza inainte de a vedea Normele de Aplicare.
P.S. Eu unul votez cu Tariceanu chit ca e iepure alergator. Macar el a avut "sange" si a promovat si sustinut permanent legea noastra. Chestie de pragmatism. Varianta cu indemnizatiile era defecta totusi din start. Cum sa dai aceeasi pensie unui ins care sta doar cu brevetul in buzunar, comparativ cu unul care zboara de rupe ? Unde ar fi fost justetea masurii ? Evident, era o chestie nascuta moarta.
P.S. Eu unul votez cu Tariceanu chit ca e iepure alergator. Macar el a avut "sange" si a promovat si sustinut permanent legea noastra. Chestie de pragmatism. Varianta cu indemnizatiile era defecta totusi din start. Cum sa dai aceeasi pensie unui ins care sta doar cu brevetul in buzunar, comparativ cu unul care zboara de rupe ? Unde ar fi fost justetea masurii ? Evident, era o chestie nascuta moarta.
SPEEDY G.- Mesaje : 126
Data de inscriere : 01/05/2011
Re: Legea 223 trimisa la promulgare
Eu cred ca ar fi cazul sa vedem cam cum sta treaba. Cand nu s-a acceptat pomana, toti am fost de accord sa se revina la pensile avute sau nimic. Se vede treaba ca conducerea ANAP care a fost la negocieri a uitat mandatul si a acceptat cum era mai bine (pentru Manolache si Taromisti).
Daca va uitati pe situl Aeroclubului Romaniei (e liber, poatr verifica oricine), la declaratiile de avere completate in august 2014 pentru anul trecut, se poate constata ca Directorul Aeroclubului (Pilot instructor, acrobatie, mitinguri, indemnizatie conducere etc.) a avut venituri din salarii de 19572 lei.
Daca impartim aceasa suma la 12 luni obtinem 1630 lei. 80 la suta din aceasta suma reprezinta 1300 lei.Cam atata ar trebui sa ia pe luna un fost instructor de la sportiva.
Eu am discutat cu mai multi piloti si in special parasutisti, care au spus ca daca va ramane asa il vor linsa pe Manolache si pe toti care au fost la negocieri. Sa dea Domnul sa nu fie asa ca nu stiu ce se va intampla. Pe de alta parte, au dreptate deoarece s-a stabilit la sedinta ori pensia inapoi ori nimic. Inseamna ca negociatorii isi vor merita soarta. Eu am incercat sa-I ponderez dar daca si dupa reglementarile de aplicare va ramane asa, cred ca numai Dumnezeu ii poate salva.
Am avut incredere in niste oameni care sa ne reprezinte interesele si ei si le-au reprezentat numai pe ale lor.
Sa dea Domnul sa gresesc eu si sa fie bine pentru toata lumea, dar oricum ar fi nu s-a negociat ce s-a discutat in sedinta, asta e clar.
Daca va uitati pe situl Aeroclubului Romaniei (e liber, poatr verifica oricine), la declaratiile de avere completate in august 2014 pentru anul trecut, se poate constata ca Directorul Aeroclubului (Pilot instructor, acrobatie, mitinguri, indemnizatie conducere etc.) a avut venituri din salarii de 19572 lei.
Daca impartim aceasa suma la 12 luni obtinem 1630 lei. 80 la suta din aceasta suma reprezinta 1300 lei.Cam atata ar trebui sa ia pe luna un fost instructor de la sportiva.
Eu am discutat cu mai multi piloti si in special parasutisti, care au spus ca daca va ramane asa il vor linsa pe Manolache si pe toti care au fost la negocieri. Sa dea Domnul sa nu fie asa ca nu stiu ce se va intampla. Pe de alta parte, au dreptate deoarece s-a stabilit la sedinta ori pensia inapoi ori nimic. Inseamna ca negociatorii isi vor merita soarta. Eu am incercat sa-I ponderez dar daca si dupa reglementarile de aplicare va ramane asa, cred ca numai Dumnezeu ii poate salva.
Am avut incredere in niste oameni care sa ne reprezinte interesele si ei si le-au reprezentat numai pe ale lor.
Sa dea Domnul sa gresesc eu si sa fie bine pentru toata lumea, dar oricum ar fi nu s-a negociat ce s-a discutat in sedinta, asta e clar.
Marian Preda- Mesaje : 18
Data de inscriere : 29/10/2013
Re: Legea 223 trimisa la promulgare
Corect punctat,domule Marian Preda...legea din pacate asa este,ati calculat corect,singura noastra sansa (sic) este acum FMI-ul si Comisia UE care NU sint de acord cu toate legile date zilele astea,asa ca putem sa luptam in continuare daca PLx612 in forma aceasta pica,altfel va fi cum ati scris mai sus:noaptea mintii!!!
alecu t- Mesaje : 223
Data de inscriere : 08/05/2014
Re: Legea 223 trimisa la promulgare
1) Adunarea generala a spus NU in unanimitate indemnizatiei, nu a specificat cu ce sa se inlocuiasca. Din conext reesa ca pensie pe baza de lege.
2) Nimeni nu a negociat aceasta lege pentru ca nu au fost primiti la negocieri dupa refuzul indemnizatiei.
3) Proiectul a fost facut de Ministerul Muncii si tinut secret pina cind a fost prezentat in comisia de Munca din Camera Deputatilor. membrii negociatori vazindu-l atunci prima data. Toata lumea a vazut pe viu acea sedinta fiint televizata.
Acum intrebare. Ce se doreste? desfiintarea legii? Mai trebuia adaugat vreun articol? Ce se contesta efectiv legii?
2) Nimeni nu a negociat aceasta lege pentru ca nu au fost primiti la negocieri dupa refuzul indemnizatiei.
3) Proiectul a fost facut de Ministerul Muncii si tinut secret pina cind a fost prezentat in comisia de Munca din Camera Deputatilor. membrii negociatori vazindu-l atunci prima data. Toata lumea a vazut pe viu acea sedinta fiint televizata.
Acum intrebare. Ce se doreste? desfiintarea legii? Mai trebuia adaugat vreun articol? Ce se contesta efectiv legii?
Re: Legea 223 trimisa la promulgare
Se contesta in primul rind disparitia art.53-2,discriminarile intre cei ce au cistigat procesele+banii din urma si cei ce nu au cistigat procesele, neretroactivitatea legii,impartirea personalului navigant foarte arbitrar,neclaritatea textului in ceea ce-i priveste pe urmasi,indexarea anuala,si multe altele....legea este foarte proasta,facuta nu de naviganti si tot asa vor fi nornele de aplicare a ei! Cam asta se contesta....Si speram ca FMI-ul ,UE-ul sa anuleze aceasta lege rusinoasa,injusta,care incalca multe norme morale si de bun simt!
alecu t- Mesaje : 223
Data de inscriere : 08/05/2014
Re: Legea 223 trimisa la promulgare
E aceeasi lege din 2007 , cu deosebirea ca baza de calcul e formata din veniturile pe 12 luni in loc de 3 luni...Atunci a fost buna,ca au fentat-o multi,iar acum nu mai e buna ???........Obtine fiecare 80% din cat a castigat el personal, nu ia de la altii.......
marsinel- Mesaje : 18
Data de inscriere : 07/05/2014
Re: Legea 223 trimisa la promulgare
Atunci,ziceti dvs,cei care "au fentat legea" si au cistigat hotia in inatante,sint bine merci,deci e in regula cu aceia,nu?O fi bine ca restul care n-au fentat,si n-au cistigat in instante sa se uite ca fraierii,cum aceeia isi iau in continuare pensiile "fentate" si ei nu? Si cum ramine cu neretroactivitatea noii legi?????...iar bocisme?
alecu t- Mesaje : 223
Data de inscriere : 08/05/2014
Re: Legea 223 trimisa la promulgare
Pt.Dl.Marsinel, sa ma lamureasca si pe mine, unde scrie ca se iau veniturile pe care le-am realizat in ultimele 12 luni daca eu am iesit la pensie in 2007 ? Era mai corect, macar erau veniturile mele si cu asta basta.
Dar actuala lege ma pune sa fac din nou cerere si sa iau media veniturilor pe un an in urma de la personalul cu aceiasi calificare aflat in activitate. Ori la Aeroclub salariile sunt foarte mici si noi nu vom beneficia de nimic. Ar fi fost bine daca se mergea macar pe munca mea nu a altora.
ANAP-ul nu a facut nimic, ba mai mult a favorizat numai o anumita categorie (din care face parte si seful asociatiei). E rusinos, dar unii au obrazul gros. Au stiut insa sa ia bani de cotizatie de la toti membrii...
Dar actuala lege ma pune sa fac din nou cerere si sa iau media veniturilor pe un an in urma de la personalul cu aceiasi calificare aflat in activitate. Ori la Aeroclub salariile sunt foarte mici si noi nu vom beneficia de nimic. Ar fi fost bine daca se mergea macar pe munca mea nu a altora.
ANAP-ul nu a facut nimic, ba mai mult a favorizat numai o anumita categorie (din care face parte si seful asociatiei). E rusinos, dar unii au obrazul gros. Au stiut insa sa ia bani de cotizatie de la toti membrii...
Marian Preda- Mesaje : 18
Data de inscriere : 29/10/2013
Re: Legea 223 trimisa la promulgare
poate intereseaza , sa facem niste diferente si asemnari cu noua lege 223
cred ca se vor inspira din aceste norme metodologice.
ps
Dl Manoalche participa la emiterea lor asa ca......intelegeti ce doriti.
http://www.dreptonline.ro/legislatie/ordin_norme_personal_profesionist_aviatie_civila.php
cred ca se vor inspira din aceste norme metodologice.
ps
Dl Manoalche participa la emiterea lor asa ca......intelegeti ce doriti.
http://www.dreptonline.ro/legislatie/ordin_norme_personal_profesionist_aviatie_civila.php
Marcu A- Mesaje : 174
Data de inscriere : 23/08/2014
Re: Legea 223 trimisa la promulgare
Daca participa la fel ca participarea la noua lege, e clar...la fel vor fi si normele...
Marian Preda- Mesaje : 18
Data de inscriere : 29/10/2013
Re: Legea 223 trimisa la promulgare
Stimati colegi,va supun atentiei o problema:daca in cazul pensiilor obisnuite,in situatia unei recalculari se obtine o cifra mai mica decit pensia avuta,va ramine tot pensia veche,asa spune legea,nu? Bun,acum in cazul pensiilor speciale recalculate ca acum aduci adeverina si la calcul iese mai putin decit in 31 august 2010,de ce nu s-ar lua la fel punctajul cel mai favorabil,adica cel din 31 aug 2010,nu se aplica acelasi cintar? Si de ce nu s-ar aplica? Putem sa-l rugam pe d-ul Manolache sa ridice aceasta problema la alcatuirea normelor de aplicare a noii legi 223!!!
alecu t- Mesaje : 223
Data de inscriere : 08/05/2014
Re: Legea 223 trimisa la promulgare
DOAMNELOR SI DOMNILOR
FAC UN ANUNT DE DESTEPTARE. CEI CARE SUNTETI INSCRISI IN ANAP
COMUNICA CINEVA CU DV?
STITI CE DEMERSURI FACE DL MANOLACHE REPREZENTANTUL DV ALES?
STITI CUM VA ARANJEAZA PENSIA SI VIATA DE ACUM IN COLO?
CU INSOTITORII DE BORD, NU VORBESTE (CEI CARE AR TREBUI SA PARTICIPE LA NEGOCIERI, LA NORME ETC) NU I ANUNTA NIMIC, IN SCHIMB IA PERSOANE CARE POT FI MANIPULATE .
EX .BARBARA PITUT CARE E IN PROCESUL VERBAL nefiind la data respectiva IB(fiind plecata prin demisie si nici pensionara)
NU CREDETI CA E TIMPUL SA FIM MAI RESPONSABILI SI SA NE IMPLICAM MAI MULT CERIND INFORMATII INAINTE, NU DUPA?
NU ESTE CORECT CA O SINGURA PERSOANA SA NE REPREZINTE FARA SA STIM CE FACE ACOLO,
Va rog sa mi explicati de ce este atita secretomanie cind este vorba despre noi, toti ANAP ISTI SAU NU. tot Personal Navigant suntem toti.
Mesajele primite acum e ca Dl Manolache nu primeste reprezentantii IB la proiectul de NORME METODOLOGICE , stie el mai bine ce ne trebuie tuturor.
Cum este posibil NIMENI SA NU SE IMPLICE SI SA STATI PE MARGINE CIND VEDETI CUM SUNTETI LUCRATI.....E VORBA DE 1200 DE PERSOANE LA ANAP.
Sa nu va treziti mai tirziu si sa fie prea tirziu. ACEASTA LEGE E PT CEI CARE SE VOR PENSIONA PT NOI CEI CARE SUNTEM LA PENSIE NU AVEM O BAZA CORECTA DE CALCUL,
CUM POT EU AVEA MEDIA DUPA UNUL CARE ZBOARA DE 10, 15 ANI CIND EU AM 1800 H DE ZBOR SI 32 DE ANI DE MUNCA?
SUNT MULTE SEMNE DE INTREBARE SI TREBUIESC SEMNALATE INAINTE DE A SE FACE NORMELE SA NU AVETI SURPRIZA CA AVETI PENSIA DE SERVICIU MAI MICA SAU EGALA CU CEEA CE AVETI ACUM.
FAC UN ANUNT DE DESTEPTARE. CEI CARE SUNTETI INSCRISI IN ANAP
COMUNICA CINEVA CU DV?
STITI CE DEMERSURI FACE DL MANOLACHE REPREZENTANTUL DV ALES?
STITI CUM VA ARANJEAZA PENSIA SI VIATA DE ACUM IN COLO?
CU INSOTITORII DE BORD, NU VORBESTE (CEI CARE AR TREBUI SA PARTICIPE LA NEGOCIERI, LA NORME ETC) NU I ANUNTA NIMIC, IN SCHIMB IA PERSOANE CARE POT FI MANIPULATE .
EX .BARBARA PITUT CARE E IN PROCESUL VERBAL nefiind la data respectiva IB(fiind plecata prin demisie si nici pensionara)
NU CREDETI CA E TIMPUL SA FIM MAI RESPONSABILI SI SA NE IMPLICAM MAI MULT CERIND INFORMATII INAINTE, NU DUPA?
NU ESTE CORECT CA O SINGURA PERSOANA SA NE REPREZINTE FARA SA STIM CE FACE ACOLO,
Va rog sa mi explicati de ce este atita secretomanie cind este vorba despre noi, toti ANAP ISTI SAU NU. tot Personal Navigant suntem toti.
Mesajele primite acum e ca Dl Manolache nu primeste reprezentantii IB la proiectul de NORME METODOLOGICE , stie el mai bine ce ne trebuie tuturor.
Cum este posibil NIMENI SA NU SE IMPLICE SI SA STATI PE MARGINE CIND VEDETI CUM SUNTETI LUCRATI.....E VORBA DE 1200 DE PERSOANE LA ANAP.
Sa nu va treziti mai tirziu si sa fie prea tirziu. ACEASTA LEGE E PT CEI CARE SE VOR PENSIONA PT NOI CEI CARE SUNTEM LA PENSIE NU AVEM O BAZA CORECTA DE CALCUL,
CUM POT EU AVEA MEDIA DUPA UNUL CARE ZBOARA DE 10, 15 ANI CIND EU AM 1800 H DE ZBOR SI 32 DE ANI DE MUNCA?
SUNT MULTE SEMNE DE INTREBARE SI TREBUIESC SEMNALATE INAINTE DE A SE FACE NORMELE SA NU AVETI SURPRIZA CA AVETI PENSIA DE SERVICIU MAI MICA SAU EGALA CU CEEA CE AVETI ACUM.
Marcu A- Mesaje : 174
Data de inscriere : 23/08/2014
Re: Legea 223 trimisa la promulgare
“ACEASTA LEGE E PT CEI CARE SE VOR PENSIONA PT NOI CEI CARE SUNTEM LA PENSIE NU AVEM O BAZA CORECTA DE CALCUL,
CUM POT EU AVEA MEDIA DUPA UNUL CARE ZBOARA DE 10, 15 ANI CIND EU AM 1800 H DE ZBOR SI 32 DE ANI DE MUNCA?”
Stimata doamna Marcu,
Eu cred ca nu avem nevoie de Normele de aplicare ca sa intelegem modul de calcul al pensiei.
Sa presupunem ca IB X are 32 ani vechime, iar IB Y are 15 ani vechime.
Vechimea minima obligatorie este de 20 de ani. Asadar IB X are 12 ani peste limita de 20, iar IB Y are 5 ani sub limita. IB X va primi cate 1% din media veniturilor totale brute pentru fiecare an peste limita de 20 de ani, deci inca 12 %, corespunzator celor 12 ani in plus. IB Y va avea in minus cate 2% pentru fiecare an lipsa pana la limita de 20 de ani, adica 10% (5 ani x 2%).
Acum sa luam o suma oarecare, comunicata de angajator. Sa zicem ca media veniturilor totale brute ale tuturor IB aflati in activitate, pe ultimele 12 luni, este de 5 000 lei.
IB X va avea : 80% din 5 000 lei = 4 000 lei
1% din 5 000 lei = 50 lei
50 lei x 12 ani = 600 lei
Asadar, IB X va avea pensia bruta de 4 000 lei (adica 80% din 5 000 lei) + 600 lei (adica 12% din 5000 lei)
= 4 600 lei
Din aceasta pensie bruta, casele de pensii vor scadea 5,5% CAS, adica 253 lei. Va rezulta suma de 4 347 lei. Din 4 347 lei se va scadea suma de 1 000 lei neimpozabila. Va rezulta suma de 3 347 lei. La suma de 3 347 se aplica procentul de 16% impozit, ceea ce inseamna 535.52 lei.
Pensia neta care se obtine va fi de 4 600 lei – 253 lei (CAS) – 535.52 (impozit) = 3 811.48 lei
IB Y va avea: 80% din 5 000 lei = 4 000 lei
2% din 5 000 lei = 100 lei
100 lei x 5 ani = 500 lei
Asadar, IB Y va avea pensia bruta de 4 000 lei (adica 80% din 5 000 lei) – 500 lei (adica 10% din 5 000 lei) = 3 500 lei
Din aceasta pensie bruta, casele de pensii vor scadea 5,5% CAS, adica 192.5 lei. Va rezulta suma de 3307.5 lei. Din 3 307.5 lei se va scadea suma de 1 000 lei neimpozabila. Va rezulta suma de 2 307.5 lei. La suma de 2 307.5 lei se aplica procentul de 16% impozit, ceea ce inseamna 369.2 lei.
Pensia neta care se obtine va fi de 3 500 lei – 192.5 (CAS) – 369.2 lei (impozit) = 2 938.3 lei
Cititi cu atentie articolele:
Art. 422. (3)
Pentru fiecare an complet care depăşeşte vechimea
minimă în activitate prevăzută la art. 421 alin. (1) se adaugă la
cuantumul pensiei câte 1% din media veniturilor totale brute
prevăzute la alin. (1), fără a depăşi 100% din baza de calcul
prevăzută la alin. (1).
Art. 427. b)
persoanele care au realizat o vechime de cel puţin 10 ani
de activitate ca personal aeronautic civil navigant profesionist şi
care, la data pensionării, deţin această calitate; cuantumul pensiei
de serviciu calculat conform art. 422 alin. (1) şi (2) se diminuează
cu câte 2% pentru fiecare an care lipseşte din vechimea minimă în
activitate prevăzută la art. 421 alin. (1) şi va fi aplicat la media
veniturilor totale brute realizate în ultimele 12 luni anterioare lunii
în care se depune cererea de pensionare;
Imi cer scuze daca am gresit la calcule (sunt absolventa de limbi germanice ). Important este insa sa intelegeti metoda de calcul.
Cu stima,
Virginia Cucu
CUM POT EU AVEA MEDIA DUPA UNUL CARE ZBOARA DE 10, 15 ANI CIND EU AM 1800 H DE ZBOR SI 32 DE ANI DE MUNCA?”
Stimata doamna Marcu,
Eu cred ca nu avem nevoie de Normele de aplicare ca sa intelegem modul de calcul al pensiei.
Sa presupunem ca IB X are 32 ani vechime, iar IB Y are 15 ani vechime.
Vechimea minima obligatorie este de 20 de ani. Asadar IB X are 12 ani peste limita de 20, iar IB Y are 5 ani sub limita. IB X va primi cate 1% din media veniturilor totale brute pentru fiecare an peste limita de 20 de ani, deci inca 12 %, corespunzator celor 12 ani in plus. IB Y va avea in minus cate 2% pentru fiecare an lipsa pana la limita de 20 de ani, adica 10% (5 ani x 2%).
Acum sa luam o suma oarecare, comunicata de angajator. Sa zicem ca media veniturilor totale brute ale tuturor IB aflati in activitate, pe ultimele 12 luni, este de 5 000 lei.
IB X va avea : 80% din 5 000 lei = 4 000 lei
1% din 5 000 lei = 50 lei
50 lei x 12 ani = 600 lei
Asadar, IB X va avea pensia bruta de 4 000 lei (adica 80% din 5 000 lei) + 600 lei (adica 12% din 5000 lei)
= 4 600 lei
Din aceasta pensie bruta, casele de pensii vor scadea 5,5% CAS, adica 253 lei. Va rezulta suma de 4 347 lei. Din 4 347 lei se va scadea suma de 1 000 lei neimpozabila. Va rezulta suma de 3 347 lei. La suma de 3 347 se aplica procentul de 16% impozit, ceea ce inseamna 535.52 lei.
Pensia neta care se obtine va fi de 4 600 lei – 253 lei (CAS) – 535.52 (impozit) = 3 811.48 lei
IB Y va avea: 80% din 5 000 lei = 4 000 lei
2% din 5 000 lei = 100 lei
100 lei x 5 ani = 500 lei
Asadar, IB Y va avea pensia bruta de 4 000 lei (adica 80% din 5 000 lei) – 500 lei (adica 10% din 5 000 lei) = 3 500 lei
Din aceasta pensie bruta, casele de pensii vor scadea 5,5% CAS, adica 192.5 lei. Va rezulta suma de 3307.5 lei. Din 3 307.5 lei se va scadea suma de 1 000 lei neimpozabila. Va rezulta suma de 2 307.5 lei. La suma de 2 307.5 lei se aplica procentul de 16% impozit, ceea ce inseamna 369.2 lei.
Pensia neta care se obtine va fi de 3 500 lei – 192.5 (CAS) – 369.2 lei (impozit) = 2 938.3 lei
Cititi cu atentie articolele:
Art. 422. (3)
Pentru fiecare an complet care depăşeşte vechimea
minimă în activitate prevăzută la art. 421 alin. (1) se adaugă la
cuantumul pensiei câte 1% din media veniturilor totale brute
prevăzute la alin. (1), fără a depăşi 100% din baza de calcul
prevăzută la alin. (1).
Art. 427. b)
persoanele care au realizat o vechime de cel puţin 10 ani
de activitate ca personal aeronautic civil navigant profesionist şi
care, la data pensionării, deţin această calitate; cuantumul pensiei
de serviciu calculat conform art. 422 alin. (1) şi (2) se diminuează
cu câte 2% pentru fiecare an care lipseşte din vechimea minimă în
activitate prevăzută la art. 421 alin. (1) şi va fi aplicat la media
veniturilor totale brute realizate în ultimele 12 luni anterioare lunii
în care se depune cererea de pensionare;
Imi cer scuze daca am gresit la calcule (sunt absolventa de limbi germanice ). Important este insa sa intelegeti metoda de calcul.
Cu stima,
Virginia Cucu
magduuu- Mesaje : 104
Data de inscriere : 02/03/2011
Re: Legea 223 trimisa la promulgare
@ D na Virginia Cucu
multumesc pt efortul de a face niste calcule estimative,
Intrebarea era cum se calculeaza media celor din activitate ( de la 1 an de zbor + cei cu mai multi ani de zbor.....) restul se stia cine are 20 de ani si cine nu.
Multumesc , dv stiti mediile?
Normele sunt obligatorii si se lucreaza la ele,
o seara placuta.
Aurica Marcu
multumesc pt efortul de a face niste calcule estimative,
Intrebarea era cum se calculeaza media celor din activitate ( de la 1 an de zbor + cei cu mai multi ani de zbor.....) restul se stia cine are 20 de ani si cine nu.
Multumesc , dv stiti mediile?
Normele sunt obligatorii si se lucreaza la ele,
o seara placuta.
Aurica Marcu
Marcu A- Mesaje : 174
Data de inscriere : 23/08/2014
Re: Legea 223 trimisa la promulgare
Nu, nu stiu mediile. De unde sa le stiu? Presupun insa ca angajatorii isi vor face datoria, respectand legea, mai exact
"Art. 42 2. - (1) Personalul aeronautic civil navigant
profesionist care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 42 1
alin. (1) are dreptul la o pensie de serviciu în cuantum de 80% din
media veniturilor totale brute realizate în ultimele 12 luni de
activitate anterioare lunii în care se depune cererea de pensionare.
(2) Venitul total brut realizat într-o lună, care stă la baza
calculului pensiei de serviciu de către casele teritoriale de pensii,
reprezintă suma veniturilor prevăzute la art. 42 lit. a), b), c) şi e) şi va fi menţionat în documentul emis de către angajator, pe
răspunderea acestuia.”
Este vorba de Art. 42 din Legea 223/2007:
“ART. 42
Personalul aeronautic civil navigant profesionist din aviatia civilă beneficiază de următoarele drepturi:
a) salarizare specială, cu încadrare într-o grupă distinctă de salarizare, stabilită prin contractele colective si/sau individuale de muncă pentru societătile comerciale si prin grile de salarizare pentru unitătile bugetare, în functie de nivelul pregătirii profesionale, licenta de zbor, calificările obtinute, functia detinută la bordul aeronavei civile, complexitatea activitătii desfăsurate, responsabilitătile acordate si riscul asumat;
b) sporuri specifice activitătii de zbor, datorate conditiilor speciale de muncă existente în mediul aerian, suprasolicitării psihice si nervoase, stresului, zgomotului intens si de lungă durată, pericolului, nocivitătilor, radiatiilor si radiatiilor cosmice, substantelor chimice toxice, acceleratiilor si vibratiilor, după cum urmează: spor de aviatie; spor pentru conditii speciale de muncă; spor pentru conditii deosebite de muncă; spor pentru conditii grele de muncă; spor de periculozitate; spor de radiatii si radiatii cosmice; spor de stres; spor de cască radio; spor de conditii nocive; spor de ecran; spor pentru zborul la joasă înăltime; spor de tratamente aviochimice; spor de acrobatie. Aceste sporuri se aplică diferentiat, în functie de specificul activitătii de zbor pentru fiecare categorie de personal aeronautic civil navigant profesionist, si pot fi incluse în salariul de bază sau asa cum va fi convenit în contractele colective si/sau individuale
de muncă încheiate cu angajatorul;
c) spor de vechime în muncă stabilit conform legii;
e) indemnizatie orară de zbor sau indemnizatie pe ora de serviciu pentru zbor, stabilită pe categorii de personal aeronautic civil navigant profesionist, pe functii îndeplinite la bordul aeronavei si pe tipuri de aeronave civile. Cuantumul acesteia este stabilit prin contractele collective si/sau individuale de muncă pentru societătile comerciale si prin grile de salarizare pentru unitătile bugetare;”
In cazul navigantilor deja pensionati, eu cred ca se iau toate veniturile comandantilor pe, sa zicem, Boeing 737 din ultimele 12 luni si se face o medie comuna, care se personalizeaza apoi in functie de vechimea fiecaruia. Tot asa si la copiloti etc. In cazul IB, presupun ca se face o medie comuna a veniturilor tuturor IB din ultimele 12 luni, dupa care se personalizeaza in functie de vechime si calificari: instructor, sef de cabina etc. Dar, desigur, normele de aplicare vor detalia calculul pentru fiecare categorie de personal aeronautic civil navigant profesionist in parte.
Va urez o noapte linistita!
Virginia Cucu
"Art. 42 2. - (1) Personalul aeronautic civil navigant
profesionist care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 42 1
alin. (1) are dreptul la o pensie de serviciu în cuantum de 80% din
media veniturilor totale brute realizate în ultimele 12 luni de
activitate anterioare lunii în care se depune cererea de pensionare.
(2) Venitul total brut realizat într-o lună, care stă la baza
calculului pensiei de serviciu de către casele teritoriale de pensii,
reprezintă suma veniturilor prevăzute la art. 42 lit. a), b), c) şi e) şi va fi menţionat în documentul emis de către angajator, pe
răspunderea acestuia.”
Este vorba de Art. 42 din Legea 223/2007:
“ART. 42
Personalul aeronautic civil navigant profesionist din aviatia civilă beneficiază de următoarele drepturi:
a) salarizare specială, cu încadrare într-o grupă distinctă de salarizare, stabilită prin contractele colective si/sau individuale de muncă pentru societătile comerciale si prin grile de salarizare pentru unitătile bugetare, în functie de nivelul pregătirii profesionale, licenta de zbor, calificările obtinute, functia detinută la bordul aeronavei civile, complexitatea activitătii desfăsurate, responsabilitătile acordate si riscul asumat;
b) sporuri specifice activitătii de zbor, datorate conditiilor speciale de muncă existente în mediul aerian, suprasolicitării psihice si nervoase, stresului, zgomotului intens si de lungă durată, pericolului, nocivitătilor, radiatiilor si radiatiilor cosmice, substantelor chimice toxice, acceleratiilor si vibratiilor, după cum urmează: spor de aviatie; spor pentru conditii speciale de muncă; spor pentru conditii deosebite de muncă; spor pentru conditii grele de muncă; spor de periculozitate; spor de radiatii si radiatii cosmice; spor de stres; spor de cască radio; spor de conditii nocive; spor de ecran; spor pentru zborul la joasă înăltime; spor de tratamente aviochimice; spor de acrobatie. Aceste sporuri se aplică diferentiat, în functie de specificul activitătii de zbor pentru fiecare categorie de personal aeronautic civil navigant profesionist, si pot fi incluse în salariul de bază sau asa cum va fi convenit în contractele colective si/sau individuale
de muncă încheiate cu angajatorul;
c) spor de vechime în muncă stabilit conform legii;
e) indemnizatie orară de zbor sau indemnizatie pe ora de serviciu pentru zbor, stabilită pe categorii de personal aeronautic civil navigant profesionist, pe functii îndeplinite la bordul aeronavei si pe tipuri de aeronave civile. Cuantumul acesteia este stabilit prin contractele collective si/sau individuale de muncă pentru societătile comerciale si prin grile de salarizare pentru unitătile bugetare;”
In cazul navigantilor deja pensionati, eu cred ca se iau toate veniturile comandantilor pe, sa zicem, Boeing 737 din ultimele 12 luni si se face o medie comuna, care se personalizeaza apoi in functie de vechimea fiecaruia. Tot asa si la copiloti etc. In cazul IB, presupun ca se face o medie comuna a veniturilor tuturor IB din ultimele 12 luni, dupa care se personalizeaza in functie de vechime si calificari: instructor, sef de cabina etc. Dar, desigur, normele de aplicare vor detalia calculul pentru fiecare categorie de personal aeronautic civil navigant profesionist in parte.
Va urez o noapte linistita!
Virginia Cucu
magduuu- Mesaje : 104
Data de inscriere : 02/03/2011
Re: Legea 223 trimisa la promulgare
Rectificare: "...se iau veniturile tuturor comandantilor pe, sa zicem, Boeing 737..."
magduuu- Mesaje : 104
Data de inscriere : 02/03/2011
Re: Legea 223 trimisa la promulgare
Inca o rectificare: logic ar fi sa se faca media pe ultimele 12 luni a tuturor IB instructori; a tuturor IB sefi de cabina; a tuturor IB simpli etc., iar apoi sa se personalizeze media fiecaruia in functie de vechime.
magduuu- Mesaje : 104
Data de inscriere : 02/03/2011
Pagina 1 din 1
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum