taromistii


Alăturați-vă forumului, este rapid și ușor

taromistii
taromistii
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.

DIURNE TAIATE LA TAROM

3 participanți

In jos

DIURNE TAIATE LA TAROM Empty DIURNE TAIATE LA TAROM

Mesaj Scris de Admin Joi 16 Ian - 9:33

Ca si cum problemele la TAROM nu ar fi fost suficiente, a mai aparut una legata de diminuarea substantiala a veniturilor personalului navigant obtinute din diurnele de deplasare (cunoscute in industrie sub numele de misii). Ca urmare a intrarii in vigoare a OG 8/2013, conform careia indemnizatia acordata angajatilor pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, in tara sau in strainatate, in interesul serviciului, peste limita de 2,5 ori nivelul legal stabilit pentru salariatii din institutii publice, se supune impozitului pe salarii si se include in baza lunara de calcul a contributiilor sociale obligatorii. Si cum la noi nu se fac legi cu capul niciodata, si acum, guvernantii incearca sa indrepte o greseala facand alta. Prin urmare, personalul din transportul aerian de stat este asimilat celorlalti salariati din institutiile publice si sufera reducerea veniturilor ca urmare a adoptarii acestei ordonante. Sau poate asta a fost scopul din start: sa reaseze veniturile personalului de zbor, considerate a fi prea mari.
Ei bine, in prezent, personalul navigant de la TAROM, cei in profesionalismul carora ne incredintam vietile de fiecare data cand urcam in avioanele TAROM, castiga mult sub media celor care lucreaza in aceasta industrie. Evident, scuza vesnica este ca atat ne permitem si ei au acceptat-o. Astfel, un insotitor de zbor cu vechime considerabila ajungea sa castige lunar 4.000-5.000 de lei, in aceasta suma fiind incluse toate sporurile si diurnele aferente activitatii depuse. Din aceasta suma, aproximativ jumatate (2.000-2.500 lei) provenea din diurnele de deplasare avand in vedere ca salariul de baza pentru insotitor de zbor cu vechime nu depaseste 1.900-2.000 lei/luna. Ca urmare a aplicarii ordonantei despre care vorbeam mai sus, aceste diurne au fost impozitate si, prin urmare, veniturile acestor persoane au scazut dramatic. S-a intamplat deja iar echipajele aeronavelor au constatat cu amaraciune ca au pierdut circa 1.000 de lei din venitul net de pana acum. Suma este considerabil mai mare in cazul pilotilor care, evident, au si salariile mai mari, dar si diurnele de deplasare mai mari. Prin urmare, dupa ce ca aveau unele dintre cele mai mici venituri din industrie, acum, cei din personalul navigant al TAROM le au si mai mici. Singurii care par sa aiba salarii competitive in acest moment, comparabile cu cele din aviatia comerciala internationala, sunt cei din proaspatul ales management privat, adica CEO-ul Christian Heinzmann (circa 10.000 euro), CFO-ul Michael Moriaty (7.500 euro) si membrii Consiliului de Administratie care primesc 1.500 euro lunar, plus cate 500 de euro pentru participarea la fiecare comitet al consiliului (si sunt destule iar fiecare membru CA poate face parte din cate 3 comitete). In plus, surse anonime sustin ca membrii CA, printr-un artificiu de calcul au reusit sa tina pierderile companiei sub 50 de milioane de euro, anul trecut, si astfel au fost in masura sa isi voteze cate o prima de performanta la sfarsitul lui 2012, prima substantiala care ar totaliza circa 60.000 de euro pentru toti membrii CA.
I-am intrebat astazi direct despre impozitarea diurnelor personalului navigant si atat Dan Pascariu (presedinte CA), cat si Ciprian Ladunca (membru CA) au pasat responsabilitatea in curtea Guvernului, dar au incercat sa sublinieze faptul ca e vorba de diurne si nu de o diminuare a salariului. Ceea ce nu recunosc cei doi domni este faptul ca aceste diurne reprezinta practic o forma mascata de salarizare a personalului navigant, consfintita in stilul mioritic inca de pe vremea Guvernului Vacaroiu pentru a mentine totusi un nivel rezonabil al veniturilor pentru acesti angajati. Odata cu impozitarea diurnelor, putem considera practic ca salariile pilotilor si insotitorilor de zbor au fost reduse drastic si atunci, te intrebi, cu ce incredere sa mai urci la bordul unor avioane al caror personal este afectat de reducerea veniturilor. Pascariu a mentionat totusi, timid, ca va incerca sa discute cu Ministerul de Finante aceasta problema.
Presedintele Consiliului de Administratie al TAROM nu a fost insa in stare sa ofere o explicatie pentru alegerea sa si a altor membri ai CA in acele posturi in conditiile in care, potrivit art. 5 pct. 2 lit. c din OUG 109/2011 privind guvernanta corporativa a intreprinderilor publice, se stipuleaza clar cine poate fi membru CA: “3-5 persoane cu experienta in administrarea/managementul unor regii autonome sau societati comerciale profitabile din domeniul de activitate al regiei autonome, inclusiv societati comerciale din sectorul privat.” Cu alte cuvinte, membrii CA ar fi trebuit in mod obligatoriu sa aiba experienta in domeniul transporturilor aeriene, ceea ce nu e cazul. Ei bine, Dan Pascariu a incercat sa ma convinga astazi ca nu am citit bine OUG 109 ceea ce v-am demonstrat mai sus ca nu e adevarat, prin citatul extras din ordonanta. Asadar, domnule Pascariu, in caz ca nu stiati, trebuia sa aveti, obligatoriu, experienta in domeniul transporturilor aeriene nu asa cum spuneati la conferinta de presa, ca era nevoie de experienta in aviatie SAU management… va repet, aveati nevoie de experienta in aviatie SI in managementul unei companii. Dar, cu siguranta, stiti si dumneavoastra asta altfel nu ati fi pus punct acestei discutii prin raspunsul: “nu ma intrebati pe mine asta, ci firma de recrutare”. Da, cred, intr-adevar, ca si domnul Butunoiu cu a sa firma de recrutare care a incasat o suma considerabila pentru proiectul “Management privat la stat”, ar trebui sa raspunda insa, surpriza… NU VREA.
Admin
Admin
Admin

Mesaje : 1590
Data de inscriere : 15/02/2011

https://taromistii.forumgratuit.ro

Sus In jos

DIURNE TAIATE LA TAROM Empty Re: DIURNE TAIATE LA TAROM

Mesaj Scris de SPEEDY G. Joi 16 Ian - 13:53

Carati-va fratilor, Carati-va. Stabiliti contracte cu tari UE ca sa vi se garanteze plata pensiilor, si Carati-va, asa cum fac doctorii. Piloti se cauta. Sa zboare EI cu fotoliile. Pana n-o iau in barba, nu vor inceta sa se comporte ca niste javre ordinare. Inafara de greva si emigrare masiva, orice discutie e de prisos. Astia ne vor "iesiti din sistem" cu picioarele inainte. Niste criminali nemernici.

SPEEDY G.

Mesaje : 126
Data de inscriere : 01/05/2011

Sus In jos

DIURNE TAIATE LA TAROM Empty Re: DIURNE TAIATE LA TAROM

Mesaj Scris de magduuu Vin 17 Ian - 2:23

SOLUTIA ESTE GREVA!

magduuu

Mesaje : 104
Data de inscriere : 02/03/2011

Sus In jos

DIURNE TAIATE LA TAROM Empty Re: DIURNE TAIATE LA TAROM

Mesaj Scris de Continut sponsorizat


Continut sponsorizat


Sus In jos

Sus

- Subiecte similare

 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum