Istoricul TAROM in Romania
Pagina 1 din 1
Istoricul TAROM in Romania
Se poate afirma că istoria aeronauticii româneşti se confundă cu însăşi istoria zborului.
1906
la Paris, Traian Vuia a fost primul care a proiectat şi a pilotat un vehicul zburător mai greu decât aerul, capabil să decoleze prin mijloace proprii, fără a fi catapultat.
1910
pe câmpul Cotroceni de lângă Bucureşti, Aurel Vlaicu a făcut prima demonstraţie publică zburând cu un avion de proiectare şi fabricaţie proprie.
În acelaşi an un alt talentat inginer român, Henri Coandă, a proiectat primul avion cu jet reactiv, prin aceasta anticipând cu mai bine de 30 de ani primele aplicaţii comerciale ale motorului cu reacţie.
1920
a luat fiinţă Compania de Navigaţie Aeriană Franco-Română (CFRNA). Dispunând de avioane POTEZ de producţie franceză, compania oferea servicii de transport aerian de pasageri, mărfuri şi poştă, de la Paris la Bucureşti, via Strasbourg, Praga, Viena şi Budapesta. Prin urmare, CFRNA a fost prima companie aeriană din istoria aviaţiei care a operat zboruri trans-continentale.
1923
CFRNA a operat primul zbor internaţional de pasageri, pe timp de noapte, între Belgrad şi Bucureşti,
1925
CFRNA şi-a schimbat numele, aceasta devenind "Compania Internaţională de Navigaţie Aeriană" (CIDNA).
1926
CIDNA a inaugurat prima rută aeriană internă Bucureşti - Galaţi.
1930
a luat fiinţă LARES (Liniile Aeriene Române). Şapte ani mai târziu, LARES a fuzionat cu SARTA (Societatea Română de Transporturi Aeriene).
1945
a luat fiinţă compania TARS (Transporturile Aeriene Româno-Sovietice).
1954
TARS şi-a încetat activitatea şi a luat fiinţă la 18 septembrie Compania TAROM (Transporturile Aeriene Române).
1906
la Paris, Traian Vuia a fost primul care a proiectat şi a pilotat un vehicul zburător mai greu decât aerul, capabil să decoleze prin mijloace proprii, fără a fi catapultat.
1910
pe câmpul Cotroceni de lângă Bucureşti, Aurel Vlaicu a făcut prima demonstraţie publică zburând cu un avion de proiectare şi fabricaţie proprie.
În acelaşi an un alt talentat inginer român, Henri Coandă, a proiectat primul avion cu jet reactiv, prin aceasta anticipând cu mai bine de 30 de ani primele aplicaţii comerciale ale motorului cu reacţie.
1920
a luat fiinţă Compania de Navigaţie Aeriană Franco-Română (CFRNA). Dispunând de avioane POTEZ de producţie franceză, compania oferea servicii de transport aerian de pasageri, mărfuri şi poştă, de la Paris la Bucureşti, via Strasbourg, Praga, Viena şi Budapesta. Prin urmare, CFRNA a fost prima companie aeriană din istoria aviaţiei care a operat zboruri trans-continentale.
1923
CFRNA a operat primul zbor internaţional de pasageri, pe timp de noapte, între Belgrad şi Bucureşti,
1925
CFRNA şi-a schimbat numele, aceasta devenind "Compania Internaţională de Navigaţie Aeriană" (CIDNA).
1926
CIDNA a inaugurat prima rută aeriană internă Bucureşti - Galaţi.
1930
a luat fiinţă LARES (Liniile Aeriene Române). Şapte ani mai târziu, LARES a fuzionat cu SARTA (Societatea Română de Transporturi Aeriene).
1945
a luat fiinţă compania TARS (Transporturile Aeriene Româno-Sovietice).
1954
TARS şi-a încetat activitatea şi a luat fiinţă la 18 septembrie Compania TAROM (Transporturile Aeriene Române).
marina- Mesaje : 39
Data de inscriere : 19/02/2011
Prioritatea lui Traian Vuia
La intrebarea:
Consideraţi că românii îşi neglijează trecutul, îl dau uitării?
Raspunsul profesorului universitar dr. Gheorghiţă Geană, roman, antropolog:
"Da, îl neglijăm. Şi vă mai spun încă ceva cu riscul de a mă socoti un naţionalist prea înfipt în solul ăsta. Vă spun că noi pierdem câteva priorităţi mondiale dintr-o neglijenţă care e deja o caracteristică la niveluri înalte, ale conducerii de stat, ale strategiei culturale.
"Noi pierdem prioritatea lui Traian Vuia. El a fost cel dintâi care a zburat cu un aparat cu mijloace proprii de bord. E adevărat că fraţii Wright au zburat în Statele Unite, dar erau doi: unul din ei stătea în carlingă, iar celălalt împingea de aripă. Eu, când mă duc pe la conferinţe prin străinătate, le spun confraţilor mei antropologi (mai în glumă, mai serios): „Să ştiţi că zburaţi pe două invenţii româneşti” . A fost Vuia, iar pe urmă Coandă. "
Consideraţi că românii îşi neglijează trecutul, îl dau uitării?
Raspunsul profesorului universitar dr. Gheorghiţă Geană, roman, antropolog:
"Da, îl neglijăm. Şi vă mai spun încă ceva cu riscul de a mă socoti un naţionalist prea înfipt în solul ăsta. Vă spun că noi pierdem câteva priorităţi mondiale dintr-o neglijenţă care e deja o caracteristică la niveluri înalte, ale conducerii de stat, ale strategiei culturale.
"Noi pierdem prioritatea lui Traian Vuia. El a fost cel dintâi care a zburat cu un aparat cu mijloace proprii de bord. E adevărat că fraţii Wright au zburat în Statele Unite, dar erau doi: unul din ei stătea în carlingă, iar celălalt împingea de aripă. Eu, când mă duc pe la conferinţe prin străinătate, le spun confraţilor mei antropologi (mai în glumă, mai serios): „Să ştiţi că zburaţi pe două invenţii româneşti” . A fost Vuia, iar pe urmă Coandă. "
marina- Mesaje : 39
Data de inscriere : 19/02/2011
Subiecte similare
» justitia in Romania
» Inflatia in Romania
» TAROM
» TAROM nu se mai privatizeaza
» Cum conducerea Tarom isi sfideaza angajatii...
» Inflatia in Romania
» TAROM
» TAROM nu se mai privatizeaza
» Cum conducerea Tarom isi sfideaza angajatii...
Pagina 1 din 1
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum