Pensiile Aviatorilor
Pagina 1 din 1
Pensiile Aviatorilor
Pensiile Aviatorilor
Profesia de aviator este frumoasa, dar este o profesie care cere pregatire continua , o viata plina de restrictii plina de legi si regulamente pe care daca nu le respecti poti ajunge usor “ingeras”
Pregatirea unui pilot nu se termina la absolvirea scolii si obtinerea licentei de pilot profesionist, pregatirea mai dureaza inca cel putin 4-5 ani si inca multi bani cheltuiti cu pregatirea lui.
Datorita profesionalismului si traditiei scolii romanesti de zbor, licentele pilotilor romani sunt recunoscute peste tot in lume.
Un pilot roman poate sa zboare pentru orice companie si sunt multi care zboara la companii aeriene din lumea larga.
Romania din pacate nu a stiut nici inainte si nici dupa 1989 sa-si pretuiasca valorile.
Salariile pilotilor romani ce zburau trimisi de statul roman la contracte in strainatate erau de 5-7 ori mai mici decat a pilotilor straini cu care zburau in echipaj.
Din cauza stresului si a conditiilor in care isi desfasoara activitatea, rata mortalitatii in randul pilotilor dupa pensionare este mult peste media pe tara, statisticile spun ca 40% dintre noi nu ating varsta 65 de ani.
Human Factors & Medicina Aeronautica enumera factorii ce afecteaza sanatatea pilotilor companiilor aeriene:
-radiatiile cosmice si a efectelor campurilor electromagnetice
-expunerea la zgomot si vibratii
-umiditatea scazuta si mediu ambiant de presiune joasa combinata cu lipsa de oxigen
-oboseala
-stresul de a nu face erori intr-o profesie care nu iarta
-teama de a nu-si pierde licenta medicala
-responsabilitatea pentru siguranta pasagerilor
In multe privinte disciplina din echipaj este mai severa decat in armata.
Daca un militar se pregateste tot timpul pentru un posibil conflict armat, noi aviatorii suntem tot timpul “pe campul de lupta”.
Activitatea in echipaj se desfasoara prin ordine si disciplina, orice eroare poate avea consecinte deosebit de grave.
In avion comandantul da ordine si ceilalti le executa iar in situatii de urgenta, ordinele comandantului trebuiesc executate in cateva secunde.
De corectitudinea executarii lor depinde viata echipajului si a unor oameni nevinovati, pasagerii care pot fi de la unul la cateva sute.
Majoritatea pilotilor pensionari si-au desfasurat o mare parte din activitate in timpul regimului comunist si dupa 30-35 de ani de zbor si 12.000-18 000 ore de zbor au pensii de 2-3000 de lei pentru ca salariile lor au fost de 4-5 ori mai mici decat au acum pilotii romani din companiile romanesti, si pensiile lor au ramas la nivelul acelor ani.
Legea 223/2007 a incercat sa faca o reparatie a acestei situatii dar din pacate regimul Basescu cu complicitatea presedintei Camerei Deputatilor Roberta Anastase a anulat aceasta lege care aducea macar pensiile la un nivel acceptabil.
Magistratii au ramas cu pensiile marite, pilotii militari au beneficiat si ei de majorari ale pensiei, singurii pacaliti au ramas aviatorii civili care nu sunt mai multi de cateva sute de oameni si care din acest motiv nu prezinta un pericol pentru stabilitatea guvernarii lui Basescu-Ponta.
Multi dintre noi au sperat ca USL va repara nedreptatile guvernarii Boc, dar actualii guvernanti sunt mai flamanzi decat precedesorii lor si ciolanul este aproape gol.
Paul Bozga
Profesia de aviator este frumoasa, dar este o profesie care cere pregatire continua , o viata plina de restrictii plina de legi si regulamente pe care daca nu le respecti poti ajunge usor “ingeras”
Pregatirea unui pilot nu se termina la absolvirea scolii si obtinerea licentei de pilot profesionist, pregatirea mai dureaza inca cel putin 4-5 ani si inca multi bani cheltuiti cu pregatirea lui.
Datorita profesionalismului si traditiei scolii romanesti de zbor, licentele pilotilor romani sunt recunoscute peste tot in lume.
Un pilot roman poate sa zboare pentru orice companie si sunt multi care zboara la companii aeriene din lumea larga.
Romania din pacate nu a stiut nici inainte si nici dupa 1989 sa-si pretuiasca valorile.
Salariile pilotilor romani ce zburau trimisi de statul roman la contracte in strainatate erau de 5-7 ori mai mici decat a pilotilor straini cu care zburau in echipaj.
Din cauza stresului si a conditiilor in care isi desfasoara activitatea, rata mortalitatii in randul pilotilor dupa pensionare este mult peste media pe tara, statisticile spun ca 40% dintre noi nu ating varsta 65 de ani.
Human Factors & Medicina Aeronautica enumera factorii ce afecteaza sanatatea pilotilor companiilor aeriene:
-radiatiile cosmice si a efectelor campurilor electromagnetice
-expunerea la zgomot si vibratii
-umiditatea scazuta si mediu ambiant de presiune joasa combinata cu lipsa de oxigen
-oboseala
-stresul de a nu face erori intr-o profesie care nu iarta
-teama de a nu-si pierde licenta medicala
-responsabilitatea pentru siguranta pasagerilor
In multe privinte disciplina din echipaj este mai severa decat in armata.
Daca un militar se pregateste tot timpul pentru un posibil conflict armat, noi aviatorii suntem tot timpul “pe campul de lupta”.
Activitatea in echipaj se desfasoara prin ordine si disciplina, orice eroare poate avea consecinte deosebit de grave.
In avion comandantul da ordine si ceilalti le executa iar in situatii de urgenta, ordinele comandantului trebuiesc executate in cateva secunde.
De corectitudinea executarii lor depinde viata echipajului si a unor oameni nevinovati, pasagerii care pot fi de la unul la cateva sute.
Majoritatea pilotilor pensionari si-au desfasurat o mare parte din activitate in timpul regimului comunist si dupa 30-35 de ani de zbor si 12.000-18 000 ore de zbor au pensii de 2-3000 de lei pentru ca salariile lor au fost de 4-5 ori mai mici decat au acum pilotii romani din companiile romanesti, si pensiile lor au ramas la nivelul acelor ani.
Legea 223/2007 a incercat sa faca o reparatie a acestei situatii dar din pacate regimul Basescu cu complicitatea presedintei Camerei Deputatilor Roberta Anastase a anulat aceasta lege care aducea macar pensiile la un nivel acceptabil.
Magistratii au ramas cu pensiile marite, pilotii militari au beneficiat si ei de majorari ale pensiei, singurii pacaliti au ramas aviatorii civili care nu sunt mai multi de cateva sute de oameni si care din acest motiv nu prezinta un pericol pentru stabilitatea guvernarii lui Basescu-Ponta.
Multi dintre noi au sperat ca USL va repara nedreptatile guvernarii Boc, dar actualii guvernanti sunt mai flamanzi decat precedesorii lor si ciolanul este aproape gol.
Paul Bozga
Paul Bozga- Mesaje : 46
Data de inscriere : 24/02/2011
Subiecte similare
» Povesti adevarate ??
» Din ce bani ne sint platite pensiile
» Pensiile diplomatilor
» Pensiile de serviciu
» DIPLOMATII i-SI REIAU PENSIILE
» Din ce bani ne sint platite pensiile
» Pensiile diplomatilor
» Pensiile de serviciu
» DIPLOMATII i-SI REIAU PENSIILE
Pagina 1 din 1
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum