taromistii


Alăturați-vă forumului, este rapid și ușor

taromistii
taromistii
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.

cum poti ajunge pilot comercial de aviatie

In jos

cum poti ajunge pilot comercial de aviatie Empty cum poti ajunge pilot comercial de aviatie

Mesaj Scris de george Vin 29 Apr - 11:03

acest material este de pe alt site.nu cunosc autorul.este un raspuns dat unui viitor candidat.


Raspunsul la prima ta intrebare ("majoritatea fostilor piloti de
linie fosti piloti militari?") este cumva nuantat, in sensul ca dupa
mine este pe undeva intre DA si NU.

Inainte de '89 si ceva vreme dupa, singura cale de a deveni pilot
profesionist era printr-o institutie militara: Scoala de Ofiteri de
Aviatie de la Bobocu, Buzau. Scoala pregatea piloti atit pentru
Aviatia Militara cit si pentru toate componentele Aviatiei Civile.
Cei care erau inrolati in cea de a doua categorie erau denumiti
neoficial "taromisti", apelativ purtat de ei cu o netarmurita
mindrie (chiar stiind ca vor ajunge la Tarom dupa o bucla prin
Utilitara sau Sportiva, sau poate nici o data)). Ambele grupuri
traiau in aclasi regim de viata miltara pe parcursul scolii si la
absolvire primeau gradul de locotenent. Diferenta consta in faptul
ca "taromistii" deveneau ofiteri in rezerva in timp de ceilalti
ramineau activi si luau drumul unor destinatii exotice cum ar fi
Borcea, Deveselu, Ianca samd.

Cum scolile miltare au o logica a lor, uneori mai greu de patruns,
iti poti inchipui cam cu ce sentiment asteptau "taromistii" momentul
absolvirii, si poti sa realizezi daca s-ar fi considerat mindrii de
fostul lor statut militar venind in aviatia civila.

Daca pina prin '75 (aproximativ) erau fecvente cazurile cind piloti
militari treceau la aviatia civila dupa un numar de ani petrecuti ca
piloti miltari, dupa acel reper in timp aceste treceri s-au rarit cu
desavirsire iar Aviatia Civila s-a bazat pe pilotii pe care i-a
preluat direct dupa absolvirea Scolii Militare.

Recent, ca urmare a reducerii efectivelor sistemului militar din Ro,
un anumit numar de piloti au fost preluati de diferite companii
civile, mai putin insa cred de Tarom.

Acum cred ca poti sa-ti dai raspunsul singur.

Cit despre paralela cu USA, si in privinta asta lucrurile sint
nuantate. Ca sa-ti dai seama, la inceput ar trebui sa te gindesti ca
in USA nu a exista sistemul de formare a pilotilor ca in Ro, adica
exclusiv numai prin Scoala Militara. Acolo sistemul era si este si
acum ca poti sa mergi la un club, sa iei PPL, CPL, un miriad de alte
rating-uri, sa te angajezi apoi sa zbori la o companie mai mica, pe
un avion mai mic si apoi incet-incet sa urci. Pe de alta parte,
pilotul militar American era si este active o pertioada mai scurta
decit cel din Ro. Dupa trecerea in viata civila, daca il interesa sa
continue ca pilot era relativ usor sa-si gaseasca un loc la o linie
aeriana tinind cont de experienta acumulata. N-as putea sa-ti spun
care era proportia intre pilotii formati pe filiera civila si cei
formati de sistemul militar, dar oricare ar fi fost ea, azi se
resimte cumva in State faptul ca sistemul militar produce cu mult
mai putin piloti decit inainte de sfirstul razboiului rece.

Pe ce cale sa mergi ca sa ajungi pilot civil? Poti merge pe ambele.
Calea "miltara" e mai lunga (se pare ca nici nu mai organizeaza
admitere in fiecare an) dar mai selectiva.

Pe calea civila, exista Academia de Aviatie (sau cum s-o mai fi
numind) despre care daca verifici mesaje postate aici recent poti
gasi destule informatii, si poate chiar cineva care este acum acolo
sau a terminat de curind iti va da indrumari mai actualizate.

Din ce spui despre pregatirea ta "de pina acum" se pare ca esti pe
calea cea buna, tine-o tot asa. Ar fi bine (dar nu e obligatoriu) sa
te inscrii si la un aeroclub. Asta iti va confirma daca aviatia este
ceea ce vrei sa faci si iti va spune si destul de repede daca esti
apt sau nu. Sugestia mea ar fi sa incepi cu planorul.

Sper ca ai mai gasit in mesajul asta citeva idei, cred ca nu te
asteptai sa primesti o foaie de parcurs pentru ca timpurile si
particularitatile individuale nu sint intepenite, iar una din
primele chestii pe care trebuie sa verifici ca le faci bine mai ales
daca vrei sa fii pilot, este sa te uiti in jur si sa iei decizia
care crezi tu ca e cea nai potrivita pentru tine la acel moment. Si
in viata ca si la scoala copiatul este inselator.





george

Mesaje : 23
Data de inscriere : 19/02/2011
Varsta : 75
Localizare : bucuresti dorobanti
Joburi/Distractii : orice qwe4444

Sus In jos

Sus

- Subiecte similare

 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum