taromistii


Alăturați-vă forumului, este rapid și ușor

taromistii
taromistii
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.

o contributie de 90 000 000 trasformata in pensie de 20 000 0000

In jos

o contributie de 90 000 000 trasformata in pensie de 20 000 0000 Empty o contributie de 90 000 000 trasformata in pensie de 20 000 0000

Mesaj Scris de preda Dum 3 Apr - 20:15



Cezar Osiceanu are 43 de ani şi pilotează avioane de la 16 ani. El povesteşte pentru "Adevărul" care sunt provocările vieţii la manşă şi cum dă dependenţă un astfel de job Reflexe

Cezar Osiceanu are 43 de ani şi pilotează avioane de la 16 ani. El povesteşte pentru "Adevărul" care sunt provocările vieţii la manşă şi cum dă dependenţă un astfel de job

Reflexe bune, psihic puternic şi capacitatea de a lua rapid decizii corecte. Sunt câteva dintre calităţile unui pilot de aeronavă. Dragostea pentru aparatele de zbor e moştenire de familie. Cel mai dificil moment al carierei sale a fost aterizarea pe timp de furtună cu avionul rămas în stare de imponderabilitate la 1.500 de metri de sol.

Pasiunea de a fi pilot se transmite din tată-n fiu, meseria fiind considerată una de familie. "90% din cei ce zboară provin din familii de aviatori", afirmă comandantul Cezar Osiceanu. Chiar dacă acolo, sus, "orice greşeală e scrisă cu sânge", pilotul nu şi-ar schimba meseria pentru nimic în lume.

Furtunile fac plinul de adrenalină

"Cel mai tare piloţii ne temem de ratări. De exemplu, atunci când nu reuşeşti să aterizezi din prima şi trebuie să reiei manevrele. Ratarea scade cu 30% capacitatea de decizie a pilotului. În meseria asta nu ai voie să faci mai mult de două astfel de ratări. Altfel, îţi pui întrebarea dacă mai are rost să continui sau nu", explică el.
Când vremea este bună, piloţii au o viaţă uşoară. "Avionul merge singur, noi stăm de vorbă", glumeşte comandantul.

Totul devine palpitant când se strică vremea. "Intensitatea vitezei creşte şi scade necontrolat din cauza vântului. Atunci îţi încordezi mâinile pe manşe şi nu te mai interesează decât să aduci avionul jos", povesteşte el.

Fiecare furtună e unică în felul ei, iar aici flerul şi experienţa pilotului îşi spun cuvântul. "Teoretic, pe vreme de furtună se pot ocoli norii cu ajutorul radarelor, dar se întâmplă ca acestea să nu mai funcţioneze tocmai din cauza condiţiilor meteo. Nu e indicat nici să faci viraj, pentru că atunci te dai peste cap", spune pilotul. În vârstă de 43 de ani, Cezar Osiceanu pilotează avioane de la vârsta de 16 ani.

Este absolvent al Academiei de Aviaţie. Unul dintre cele mai dificile momente din cariera sa a fost o aterizare pe furtună, când la 1.500 de metri de sol avionul a rămas în stare de imponderabilitate. "Apa din ceainic a sărit, geanta a sărit şi ea şi s-a lovit de pereţii cabinei.

Avionul nu poate fi pilotat decât cu mâna şi busola în asemenea momente", a explicat el. Aceeaşi metodă a folosit-o şi după ce avionul a fost lovit altă dată de un fulger: "Când te loveşte fulgerul, te simţi ca la discotecă, totul cântă în jur. Am rămas atunci fără aparatura de la bord, adică fără pilot automat, fără sistem de radionavigaţie etc., iar aeroportul era închis", povesteşte el cu umor.

5.500 de euro pe lună câştigă un pilot de aviaţie







COMENTARIUL TAU
1 comentarii



preda gheorghe2011-04-01 09:15:02
In primul rind ii dorim noi pensionarii aviatori domnului Osiceanu "LA MULTI ANI"astazi fiind ziua lui de nastere. In al doi-lea rind as intreba daca cineva stie cu cit contribuie domnul Osiceanu la fondul de pensii pentru colegii lui mai in virsta. La 5 500 de eur daca aceasta suma ar fi bruta ar contribui cu 91 000 000 lei vechi, dar brutul este mai mare deci si contributia este mai mare.Contributia este de 41,3 din venitul brut (10,5 contribuabilul+ 30,8 angajatorul) Media pensiilor aviatorilor este in jur de 20 000 000 lei vechi dupa ultimele reglementari ale lui basescu+boc.Restul cotributiei domnului Osiceanu unde a disparut? Acesta este motivul pentru care eu afirm. Aviatorii platesc o parte din pensiile tuturor pensionarilor din Romania!
daca colegii nostri activi genereaza o asemenea contributie de ce se afirma ca pentru pensiile dupa 223/2007 trebuie completate cu fonduri de la buget?
sa avem cistig!

preda
Vizitator


Sus In jos

Sus

- Subiecte similare

 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum