taromistii


Alăturați-vă forumului, este rapid și ușor

taromistii
taromistii
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.

Cum conducerea Tarom isi sfideaza angajatii...

2 participanți

In jos

Cum conducerea Tarom isi sfideaza angajatii...  Empty Cum conducerea Tarom isi sfideaza angajatii...

Mesaj Scris de Admin Joi 25 Sept - 12:49

Sursa: http://taromleaks.blogspot.de/?m=1
http://taromleaks.blogspot.de/?m=1
[size=16]http://taromleaks.blogspot.de/?m=1
[/size]
http://taromleaks.blogspot.de/?m=1
http://taromleaks.blogspot.de/?m=1
 

Cum conducerea Tarom isi sfideaza angajatii...

 

In timp ce angajatii companiei Tarom lucreaza de luni bune fara a avea un contract colectiv de munca, unii dintre ei avand din aceste motive veniturile diminuate cu pana la 50%, fapt ce a generat si protestele din ultima perioada, conducerea a decis angajarea a 36 de persoane in cadrul departamentelor Tehnic si Insotitori de Bord. Conducerea detasamentului insotitori de bord, a afirmat in nenumarate ocazii ca nu este nevoie de personal suplimentar pentru acoperirea curselor.
Dar asa se intampla cand suna telefoanele de la "minister" si cei care tin cu dintii de scaune, in mod special directorul de zbor Alexandru Viorel Silivestru, se conformeaza imediat, inventand motive ce fac sa para ca fiind necesare aceste angajari...
In ciuda faptului ca planul initial de management cuprindea si restructurari, acestea pe parcurs s-au transformat in noi angajari bazate pe nepotisme, pile si spagi.
Astfel la finele anului compania va avea aproape 2100 de angajati...si asta pentru o flota de doar 23 de avioane... deci adio profitabilitate, insolventa pare a se contura din ce in ce mai clar la orizont !


……………………………………………………………..

Wednesday, September 24, 2014

Minciunile ministrului Ioan Rus

 

Asa cum probabil stiti din presa, ieri 23.09.2014, a avut loc intalnirea sindicatelor din tarom cu conducerea companiei si ministrul Ioan Rus. Ceea ce poate nu stiti este ca acesta a declarat presei numai MINCIUNI!
Adevarata concluzie a intalnirii de ieri si a celor de astazi care au mai urmat este urmatoarea: Greva este IMINENTA. Oricat si-ar dori actualul COO al companiei Laurentiu Mezei sa obtina "liniste pentru urmatoarele patru luni", mai exact pana dupa alegeri, acest lucru din pacate nu va fi posibil.
Cu actualul contract de munca respins de ITM, sindicatele au inceput deja sa faca pasii legali necesari pentru declansarea conflictului de munca. Bineinteles, acesti pasi pot fi taraganati de catre putere o perioada, avand toate parghiile in mana, insa nu pentru mult timp.

Mai jos este mesajul primit ieri de toti membrii Sindicatului Pilotilor de Linie din
Romania ca urmare a intalnirii ce tocmai se incheiase:


"Buna seara,

Domnul ministru ne-a informat ca din punct de vedere tehnic CCM este respins de ITM. In momentul de fata el se afla in stand-by pana vineri in speranta unei intelegeri intre nesemnatari si Companie. Ne-a comunicat de asemenea ca daca tinem neaparat putem obtine avizul negativ al ITM imediat. Domnul ministru isi doreste o intalnire la sfarsitul lunii noiembrie incare sa se stabileasca un plan de management clar sau "sa cantam prohodul".

 

Dupa plecarea ministrului am continuat discutiile cu directorii companiei in aceeasi nota, fara sa reusim sa identificam solutii rezonabile pentru satisfacerea revendicarilor noastre. In finalul discutiilor ni s-a comunicat invitatia de a ne intalni si maine imediat dupa sedinta directorilor Tarom de dimineata.

 

Revenim cu detalii in conditiile in care acestea vor exista.

SPLR

…………………………………………………………………..

Tuesday, September 23, 2014

Airbus A310 - oprit de la zbor la Paris

 

Pe aeroportul Charles de Gaulle din Paris a avut loc o inspectie a autoritatii aeronautice franceze, la una dintre aeronavele Airbus A310 ale companiei Tarom. Acesteia i-au fost depistate mai multe defecte, fapt care a dus la interzicerea decolarii. Principalele defecte care au dus la aceasta decizie au fost:

- uzura excesiva a 3 dintre anvelopele de pe trenul principal de aterizare
- lipsa de nituri si suruburi de la capotele motoarelor - fapt ce prezenta chiar riscul pierderii acestora.


………………………………………………………………………………

Tuesday, September 23, 2014

Smenurile lui Marian Pamfiloiu

 

Marian Pamfiloiu - liderul sindicatului tehnic din Tarom organizeaza pe 29 septembrie 2014 o vacanta pentru membrii de sindicat care l-au sprijinit in tentativa lui de subinare a celorlalte sindicate prin semnarea si inregistrarea ilegala a Contractului Colectiv de Munca. Astfel el impreuna cu un numar important de acoliti, vor petrece "zile de recuperare" la Dublin pe banii sindicatului. Astfel devine din ce in ce mai clar ca Pamfiloiu foloseste sindicatul pentru interese personale.

………………………………………………………………………………..

Tuesday, September 23, 2014

Silvia Columb si-a marit salariul cu 10.000 Ron

 

Se pare ca Silvia Columb, cea care urmeaza sa fie CEO al companiei de la 1 ovtombrie, si-a marit salariul cu 10.000 RON. Probabil ca prima de merita pentru vehementa cu care se impotriveste tuturor cerintelor angajatilor in cadrul negocierilor Contractului Colectiv de Munca.

………………………………………………………………………………..

Sunday, September 21, 2014

Sa lucrezi la Tarom fara nepotism nu inseamna nimic!


La Departamentul Marketing din cadrul Tarom, directorii mai sus mentionati si-au angajat toate cunostintele si rudele pe salarii de minim 40 milioane de lei (vechi) si pana la 150 milioane de lei. In total sunt cam 300 de angajati.
In cladirea denumita Departament, sute de persoane plimba o hartie de colo-colo, iar familii intregi de varsta a treia castiga cel putin 60 milioane de lei pe luna, fara sa faca absolut nimic.
Pentru a putea sustrage sume exorbitante din banii companiei, din cand in cand se mai da cate un cadou angajatilor: avioane din cauciuc, cani sau ciocolata. Numai ca pentru aceste mici-cadouri se cheltuie multe milioane de euro, in vreme ce banii ajung tot in buzunarele domnilor de mai sus. Se adauga la prime de cate 10.000 lei noi, oferite de Paste, Craciun si de alte sarbatori.
- preluare mondonews.ro


…………………………………………………………………….

Sunday, September 21, 2014

De ce Tarom nu angajeaza piloti tineri absolventi


La departamentul Zbor, unde seful de comandament Emil Dobrovolski a facut ani la rand bani frumosi impreuna cu amanta Ruxandra Brutaru, angajand piloti in schimbul unor favoruri materiale (gen terenuri, apartamente) si stewardese pentru spagi de la 5-10.000 de euro, inca exista mari probleme.
In acest moment, multi piloti care ar fi trebuit sa iasa la pensie inca se urca la bordul avioanelor, iar de partea cealalta, sunt foarte multi piloti tineri absolventi, care nu se pot angaja fiinca nu sunt locuri.
Bursa-spaga perceputa in ultima vreme la piloti indica cifre de ordinul a minim 15-20.000 euro.
La Departamentul Tehnic, se trimit pe zbor pentru diurna toti angajatii, nu doar mecanici, ci si tapiteri, vopsitori, etc. O situatie memorabila a fost atunci cand comandantului Radu Juncu i s-a stricat radarul la avion chiar in timpul cursei, iar in momentul in care l-a consultat pe “domnul de la Tehnic” , i s-a spus senin ” dom’le, io sunt tapiter” . Situatia a fost reportata, dar nimeni nu a luat masuri, asa incat situatia este in continuare la fel.
- preluare mondonews.ro


………………………………………………………………….

Sunday, September 21, 2014

Silvia Columb va fi noul CEO al Tarom

Datorita starii precare de sanatate Christian Heinzman, va renunta la funcita de CEO al de la 1 octombrie 2014.

Pana la acea data, interimatul va fi asigurat de Alexandru Silivestru, actualul director de zbor. De la 1 octombrie, va deveni CEO al companiei Tarom, Silvia Columb, o persoana extrem de controversata in interiorul companiei, ea fiind mentinuta in toate functiile avute pana in prezent doar pe criterii politice. Silvia Columb a beneficiat in permanenta de o pozitie privilegiat si protectie, avand pe langa toate acestea si salarii colosale.

Mai jos, o preluare a unor informatii de pe mondonews.ro:

Silvia Columb, directoarea Directiei Comerciale, este sotia lui Doru Columb, fost Director Operational in perioada cand Taromul era condus de Demetriade.

In prezent, Doru Columb este reprezentant al Tarom la Viena. Aceasta familie se mai afla, inca, in structurile Tarom, favorizand doleantele capilor din Ministerul Transporturilor si din CA Tarom.

Nu de azi de ieri relatiile de prietenie nascute la un pahar dicteza angajari, mariri de salarii si diverse alte facilitati in compania Tarom. Doru Columb le-a numit Sef Escala si Sef Serviciu pe Raluca Zomonita si pe Claudia Ungureanu, tot in baza spagii.

Un alt exemplu este si Lucian Balaci, care conduce o agentie de turism unde vinde bilete pe Tarom, dupa ce initial blocheza acele bilete in baza de date ticketing a companiei aeriene, pe care o detine in computerul personal. Balaci este propavaduitorul spagii in Tarom, un personaj care traieste numai prin vacante gratie spagii primite.


………………………………………………………………………………

Friday, September 19, 2014

Adevarul despre veniturile angajatilor Tarom

Tarom are in momentul de fata 23 de avioane si aproximativ 2000 de angajati.

Din cei 2000 de angajati, aprox 300 piloti, 300 insotitori de bord, 700 personal tehnic, 700 restul personalului de birou.
Doar vazand aceste cifre, oricine isi poate da seama ca Tarom nu are cum sa fie profitabila. In mod normal, la companii similare, toate serviciile sunt externalizate, inclusiv cel tehnic, la o flota de numai 23 de avioane nefiind nevoie de mai mult de 100 de angajati, peste personalul navigant, deci un total de max 700 de persoane.
Pentru a asigura o operare eficienta 24/7 este nevoie de 5 echipaje complete pe avion. Media unui echipaj complet este de 5 persoane, acesta fiind format din pilot comandant, copilot si 3 insotitori de bord. Deci din punctul de vedere al personalului navigant, situatia este mai mult sau mai putin in regula, exceptie facand echipajele pentru Airbus A310, avion ce nu face decat paguba si care nu ar mai fi trebuit sa faca parte din flota Tarom.
Veniturile pilotilor din Tarom sunt compuse in principiu din salariul de baza + sporuri si misiile pentru cursele externe platite in Euro.

Salariile de baza sunt urmatoarele:
Insotitori de bord 1.250 Ron cu aprox. 80% sporuri incluse - deci fara aceste sporuri, salariul de baza al unui insotitor de bord este mai mic decat salariul minim pe economie!!! acestia mai beneficiaza insa de aproximativ 10-15misii pentru cursele externe efectuate in valoare de 68Eur fiecare.

Copilot ATR - 8000 Ron
Comandat ATR - 11500 Ron
Copilot Airbus, Boeing - 9.000 Ron
Comandat Airbus Boeing 13.500 Ron
Copilot Airbus 310 - 11.000 Ron

Misiile pentru cursele externe sunt:
Copilot si Insotitori de bord - 68 Eur
Comandat  - 90 Eur

Diferentele mari apar din numarul de curse externe, in functie de detasament si de influenta in cadrul detasamentului si la planificare.
ATR - o medie de 6-7 curse externe/luna
Airbus, Boeing - 15-20 curse externe/luna

Misiile pentru cursele interne (numai la comandantii de pe aeronavele ATR)   100 Ron / cursa

In aceste conditii, un copilot la Airbus sau Boeing ajunge sa castige  mai mult decat un comandant ATR, ceea ce este total NEFIRESC tinand cont de dificultatea zborului la ATR (vreme, aeroporturi dificile, avion neperformant etc) si de responsabilitatea unui comandant.
Admin
Admin
Admin

Mesaje : 1590
Data de inscriere : 15/02/2011

https://taromistii.forumgratuit.ro

Sus In jos

Cum conducerea Tarom isi sfideaza angajatii...  Empty Re: Cum conducerea Tarom isi sfideaza angajatii...

Mesaj Scris de Admin Joi 25 Sept - 21:36

După exodul medicilor urmează cel al piloţilor: pentru 10.000 € pe lună, românii conduc avioane în Guiana Franceză sau Dallas. Vezi video: cum se pregatesc pilotii romani

15 iun 2011  Autor: Mirabela Tiron  

Salariile mici şi oportunităţile reduse de angajare sunt principalii factori care-i determină pe piloţii români să-şi caute locuri de muncă în străinătate, acolo unde un comandant poate câştiga lunar şi 10.000 €, iar un pilot începător circa 3.000 €.

"Profesia de pilot este foarte asemănătoare cu cea de medic în România. Ca şi medicii, piloţii români cu experienţă pleacă să lucreze în străinătate pe salarii mult mai mari. Dacă în medicină exodul a început în urmă cu câţiva ani, în aviaţie cred că a început de anul trecut", a declarat Adrian Marinescu, directorul general al Şcolii Superioare de Aviaţie Civilă, înfiinţată în 1999.
Daniel Tokici, 54 de ani, pilot de avion şi instructor la Şcoala Superioară de Aviaţie Civilă, susţine că după şase ani de experienţă ca pilot a plecat în Canada, unde salariile piloţilor şi ale instructorilor nu se compară cu cele primite în România.
Astfel că dacă un instructor de zbor de la Şcoala Superioară de Aviaţie primeşte lunar în jur de 3000 de lei, în Canada câştigă 3.000 de dolari pe lună.
"Am colegi cu experienţă în aviaţie care sunt piloţi de avion în Dallas sau Arizona şi care nu vor să se mai întoarcă în ţară. Eu m-am întors în ţară pentru a-mi relua calificările. Din ce în ce mai mulţi piloţi români bine pregătiţi caută să plece din ţară, având în vedere că salariile sunt de peste trei ori mai mici decât în străinătate", a spus Tokici.
100.000 de euro pentru instruirea unui pilot
În ultimii 12 ani de pe băncile Şcolii Superioare de Aviaţie Civilă au ieşit peste 350 de români calificaţi pentru meseria de pilot de avion comercial, din care câteva zeci lucrează pentru operatori aerieni din străinătate.
Cum conducerea Tarom isi sfideaza angajatii...  Text%20box_560x160
Marinescu spune că în prezent în cadrul şcolii sunt pregătiţi 30 de studenţi piloţi bursieri, din care 20 sunt pentru avioane şi restul sunt la elicoptere. Ală­turi de ei mai sunt încă 13 studenţi care-şi plătesc singuri valoarea cursurilor.
Statul acordă circa 20 de burse anual pentru piloţii de avioane, iar cei care nu reuşesc să intre pe un loc finanţat de stat plătesc 68.000 de euro pentru pregătirea ca pilot de avion şi 190.000 de euro pentru pregătirea ca pilot de elicopter. Cei care s-au pregătit pentru meseria de pilot pe banii statului sunt obligaţi să lucreze la companiile aeriene româneşti pentru cinci ani, iar după ce capătă experienţă în domeniu cei mai mulţi îşi depun CV-urile la companiile aeriene din străinătate, potrivit oficialilor Şcolii Superioare de Aviaţie Civilă.
În linii mari, instruirea unui pilot de avion costă circa 100.000 de euro din care 70-75% sunt bani care vin de la bugetul de stat, restul urmând să fie investiţi de compania aeriană în care pilotul îşi găseşte un loc de muncă.
Chiar dacă cea mai mare parte a costurilor pentru studii sunt acoperite de statul român, companiile aeriene româneşti aduc la bordul avioanelor piloţi străini cu experienţă, pentru a reduce costurile cu pre­gătirea tinerilor absolvenţi. Spre exem­plu, atât în companiile aeriene Blue Air, cât şi la Carpatair lucrează piloţi străini. Din cei 79 de piloţi ai Carpatair, 26 sunt străini, potrivit oficialilor companiei. Operatorii aerieni lucrează cu dealeri de piloţi, ce sunt angajaţi prin contracte de prestări servicii pe anumite perioade de timp. "Pregătirea nu se încheie în şcoala noastră. De la bugetul de stat se investesc între 70% şi 75% din sumele necesare formării unui pilot, compania aeriană la care se va angaja absolventul urmând a investi până la 100% în formarea pilotului pe un anumit tip de avion", susţine Marinescu.
Ce înseamnă şcoala de pilotaj
În linii mari, instruirea pentru licenţa de pilot de linie ATPL (airlines transport pilot license), care permite operarea de zboruri cu avioane ce transportă pasageri, costă 68.000 € şi constă în maximum 36 de luni de şcolarizare şi 220 de ore de zbor (din care 40 pe simulator). La absolvirea cursurilor se susţin examene teoretice şi practică pentru obţinerea licenţei ATPL, care atestă cea mai înaltă calificare a unui pilot. Această licenţă este valabilă şapte ani, timp în care un pilot trebuie să acumuleze minimum 1.500 de ore de zbor, în caz contrar pierzându-şi licenţa. Un absolvent al Şcolii Superioare de Avia­ţie Civilă care a urmat un curs de pre­gă­tire integrat pentru obţinerea licen­ţei ATPL are calificare de copilot pe avioa­ne multimotor şi multiechipate destinate transportului aerian public, putând să ajungă chiar comandant după alte cursuri. După şcoală însă, în fiecare absolvent al acestei instituţii, companiile aeriene la care se angajează respectivul pilot trebuie să mai investească între 28.000 şi 30.000 € pentru pregătirea aces­tuia pe avioanele pe care le operează.
"Companiile aeriene preferă să angajeze piloţi străini pe perioade determinate de timp pentru a reduce costurile cu personalul. Astfel se reduc costurile cu contribuţiile sociale", a spus Marinescu. Astfel, piloţii tineri îşi caută locuri de muncă în alte părţi ale lumii, Marinescu dând exemplul unui tânăr absolvent care şi-a găsit angajator în Guiana Franceză.
Low-cost, low-salariu: 167 de euro pentru un tânăr pilot
Potrivit datelor existente, în străinătate un pilot începător câştigă de la 3.000 de euro pe lună, salariul unui comandant ajungând la circa 10.000 de euro pe lună. În România, sunt cazuri în care la companiile aeriene low-cost piloţii începători primesc chiar şi 700 de lei (167 euro) până îşi fac cele 1.500 de ore de zbor pentru a nu îşi pierde licenţa ATPL (pilot de linie), susţine Marinescu. Sunt însă şi exemple în care salariul unui pilot poate ajunge la 2.000 de euro.
Salariul variază însă foarte mult în funcţie de numărul orelor de zbor, de compania aeriană angajatoare şi de rutele pe care se zboară. Un pilot de avion începe să câştige un salariu bun pe la 40 de ani. Un comandant ajunge chiar la 10.000 € pe lună, potrivit lui Marinescu.
El spune că la nivel european este un deficit de aproape 2.000 de piloţi de avioane, în România este nevoie anual de cel puţin 10-20 de piloţi, în condiţii normale.
Anul trecut, Tarom, cea mai mare companie aeriană de pe piaţa românească, căuta 42 de piloţi cu experienţă în zbor în vederea executării programului de zbor, salariul mediu brut al piloţilor cu experienţă fiind de 3.800 de euro. Oficialii companiei de stat susţi­neau la începutul anului trecut că au nevoie de 235 de piloţi cu calificare pe diferite tipuri de avioane, în companie fiind angajaţi la acea perioadă doar 193. Tarom plănuia să acopere diferenţa prin subcontractarea de personal navigant pe o perioadă determinată. Pe de altă parte, compania aeriană low-cost Blue Air, deţinută de Nelu Iordache, anunţa anul trecut că va reduce numărul piloţilor (107 piloţi în iulie).
Credite pentru studii
În cadrul Şcolii Superioare de Aviaţie instruirea se face pe patru avioane Cessna 172, patru avioane Cessna la bordul cărora se regăsesc echipamentele de la Boeing 737, două avioane Piper Seneca V şi un Britten -Norman Islander BN2. Având în vedere că în această şcoală se pregătesc şi piloţi de elicoptere, sunt puse la dispoziţie şi trei elicoptere Eurocopter.
Candidaţii care doresc să se formeze ca piloţi la Şcoala Superioară de Aviaţie Civilă trec prin două probe. Prima constă în evaluarea aptitudinilor biologice şi evaluarea cunoştinţelor de limbă engleză. Dacă se trece această probă, candidatul susţine examenul teoretic la matematică şi fizică.
În timp ce în alte state băncile au pachete de credit speciale pentru formarea profesională a piloţilor, pe piaţa românească băncile nu acordă astfel de credite.
"Este nevoie de aceste pachete de credit pentru formarea profesională a piloţilor. Aceste credite pot fi garantate astfel încât să nu existe niciun risc pentru bancă. Deşi am încercat să colaborăm cu băncile, acestea nu dau credite pentru formarea profesională a piloţilor, în timp ce în celelalte ţări europene există astfel de pachete", a spus Marinescu.
În această şcoală lucrează 10 instructori de zbor pe avioane monomotor, doi instructori pe avioane bimotor în regim de colaborare şi cinci piloţi de elicopter.
Alţi patru tineri sunt pregătiţi pentru a deveni instructori pe avioane bimotoare. Salariul unui instructor se ridică la aproape 3.000 de lei (714 euro) pe lună.

Chinezii vor să îşi pregătească piloţii în România
Adrian Marinescu, directorul general al Şcolii Superioare de Aviaţie Civilă, susţine că a primit de la un operator aerian din China o cerere de ofertă pentru pregătirea a 300 de viitori piloţi. Având în vedere că şcoala nu dispune deocamdată de infrastructura necesară pregătirii unui număr atât de mare de piloţi simultan, punând la dispoziţie doar 80 de locuri de cazare în baza de pe aerodromul din Strejnic, pe care există o singură pistă, Marinescu a propus chinezilor trimiterea unui număr de 20 de cursanţi. Deocamdată însă proiectul este în faza de discuţii.
Cât costă să devii pilot privat de avion
Pentru obţinerea licenţei de pilot privat de avion -PPL(A) sunt necesare 45 de ore de zbor şi aproape 200 de teorie. Cursul se adresează persoanelor care au cel puţin 17 ani şi care deţin un certificat medical clasa I sau clasa a II-a, ce atestă anumite aptitudini biologice. Costul de instruire se ridică la 9.000 de euro şi include instruirea teoretică şi practică prin zbor pe aerodromul Strejnic din Ploieşti şi în zonele adiacente. Cursul durează între trei şi patru luni. După instruire elevul susţine un examen teoretic (din materii ca navigaţie, meteorologie şi altele) la Autoritatea Civilă Română şi un examen practic (90 de minute de zbor), pentru obţinerea licenţei de pilot privat de avion.
Cum se obţine licenţa de pilot comercial de avioane (CPL)
Dacă se doreşte obţinerea unei licenţe de pilot comercial de avioane (CPL) sunt obligatorii aptitudini biologice clasa I.
În primul modul se asigură pregătirea pentru obţinerea calificării VFR (visual flight rating - zbor la vedere). Modulul teoretic constă în 180 de ore de teorie, iar cel practic în 55 de ore de zbor (din care 5 ore pe timp de noapte).
Pentru obţinerea calificării IFR (instrumental flight rating-zbor cu ajutorul instrumentelor) sunt necesare 150 de ore de teorie, 40 de ore de zbor la simulator, 15 ore de MCC (multicrewcooperation), după care se susţine un examen teoretic şi unul practic. Costurile de instruire se ridică la 45.000 de euro.


Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 16.06.2011
================================



PILOTII AU DREPTATE!
Cand vad zilnic ca milioanele din fondul la dispozitia mincinosului plagiator, se goleste in buzunarele popilor si a lui Dragnea, ce trebuie sa-i plateasca pe traseisti, este normal sa reactioneze! TOATA societatea romaneasca ar trebui sa reactioneze! Daca nu vom reactiona, peste Romania se va asterne o NOAPTE lunga si grea! Noapte ce ne va scoate din istoria popoarelor lumii civilizate!
Cum conducerea Tarom isi sfideaza angajatii...  Raspundemov
Semnaleaza comentariu nepotrivit!
Pro / Contra
4,9
Total de acord
40 voturi
Calitatea comentariului
4,9
Excelent
39 voturi
Admin
Admin
Admin

Mesaje : 1590
Data de inscriere : 15/02/2011

https://taromistii.forumgratuit.ro

Sus In jos

Cum conducerea Tarom isi sfideaza angajatii...  Empty Re: Cum conducerea Tarom isi sfideaza angajatii...

Mesaj Scris de Admin Dum 28 Sept - 14:09

Silvia Columb si Alexandru Viorel Silivestru, dau tonul ilegalitatilor si nepotismelor
In mod normal, conducerea companiei ar trebui sa fie un exemplu pentru toti angajatii.

Acest lucru nu se intampla insa in Romania si mai ales la companiile de stat printre care si Tarom.

Cand vine vorba de angajarea ca pilot intr-o companie aeriana, treptele de promovare sunt clare.
Un nou venit intra mai intai la cel mai mic tip de avion din flota, unde poate ramane chiar definitiv, daca nu face obiectul transferului la un avion superior sau daca nu promoveaza ca si pilot comandant. Daca in urma experientei acumulate (minim 2 ani) si a calificativelor instructorilor de zbor, se decide ca respectivul pilot face obiectul, acestuia i se accepta candidatura la un interviu de selectie pentru upgrade, atunci cand apar locuri disponibile. In mare, aceasta ar trebui sa fie procedura standard, asa cum se intampla la toate companiile aeriene civilizate din lume.

Nu insa si la Tarom. Culmea este ca cei aflati la conducere, dau cele mai proaste exemple in acest sens.

Sa incepem cu actualul director de zbor, Alexandru Viorel Silivestru. Acesta este  nelipsit de pe toate cursele speciale cu presedintele sau primul ministru, unde ii slugareste pe acestia cum stie mai bine, in speranta ca astfel isi consolideaza pozitia pe care o detine. Pana acum se pare ca i-a mers. Oricum este prea mic pentru a fi luat in serios, asa ca pur si simplu este tolerat acolo unde este si atata timp cat execute ordinele primite.

Insa in cadrul companiei el nu face altceva decat sa isi urmareasca interesele personale si obtinerea de foloase necuvenite prin semnarea de contracte paguboase si facilitarea angajarilor si promovarilor in departamentul operatiuni de zbor pe care il conduce. Astfel, fiul lui mai mic, fost pilot in cadrul companiei Blue Air, fiind pe lista celor ce urmau a fi concediati datorita unui scandal sexual ce a avut loc la Bacau, a fost anagajat de tatal sau, fara interviu, direct in cadrul detasamentului Boeing incalcand astfel toate procedurile de angajare.

Dar aceasta nu este singura ilegalitate a lui Silivestru. Acesta a acceptat concediile medicale false ale unor piloti, pentru a le permite acestora sa zboare la alte contracte, mult mai banoase in UAE, China sau Vietnam, incasand insa si banii pe concediu medical de la Tarom. Dupa ce a tolerat aceasta situatie timp de peste un an de zile, acum cateva luni, unii dintre respectivii piloti (Manea A. si Pasare D.) au fost in sfarsit dati afara cum ar fi trebuit de la bun inceput.

Silivestru impreuna cu Dobrovolschi si Trusca au fost si initiatorii angajarilor de piloti "din extern" , angajari care se faceau teoretic pe o perioada limitata si numai in cadrul detasamentului Airbus, in realitate, cei angajati temporar, s-au transformat in angajati permanenti (Rotaru G.)  Spaga pentru aceste a angajari este intre 20-50.000 EUR.

Pe de alta parte, viitoarea CEO, Silvia Columb si-a ajutat nepotul (la propriu) sa progreseze in 3 ani cat altii intr-o intreaga cariera. Astfel, copilotul Pasculescu C., a obtinut trei type-rating-uri in 3 ani, ATR 42/72, Airbus 320, Airbus 310, practic ajungand imediat dupa angajare pe ultima treapta in cadrul flotei Tarom.
Un astfel de type rating implica costuri de deplasare, cazare, diurna si pregatire si poate ajunge la 60.000EUR. Deci Silvia Columb a deturnat in 3 ani aproximativ 200.000EUR din banii companiei in pregatirea nepotului. Frumos exemplu!

sursa: Tarom Leaks - dezvaluiri din interiorul companiei
Admin
Admin
Admin

Mesaje : 1590
Data de inscriere : 15/02/2011

https://taromistii.forumgratuit.ro

Sus In jos

Cum conducerea Tarom isi sfideaza angajatii...  Empty Re: Cum conducerea Tarom isi sfideaza angajatii...

Mesaj Scris de Admin Joi 2 Oct - 18:34

http://taromleaks.blogspot.ro/2014/10/greva-la-tarom.html


Thursday, October 2, 2014


Greva la Tarom !


Intrucat inregistrarea Contractului Colectiv de Munca a fost respinsa oficial ieri 01.10.2014 de catre ITM Ilfov, inceperea unui conflict de munca legal, este doar o chestiune de timp.
Astazi 02.10.2014, s-a facut primul demers catre declansarea conflictului colectiv de munca si anume depunerea unei Sesizari la registratura Tarom. In aproximativ 2 -3 saptamani se pot acoperi toti pasii legali necesari si poate fi declansata greva pe perioada nedeterminata. Asa ca aveti mare grija la planificarea vacantelor.

Mai jos, este mesajul primit din partea Sindicatului Pilotilor de Linie din Romania, pentru a intelege mai bine situatia:


"Dragi colegi,

Asa cum v-am informat, ne-am intalnit astazi la ora 08:30 cu domnii C. Heinzmann, E. Rosianu, L. Mezei si Departamenul Juridic.

In momentul de fata punctul de vedere al juridicului, la care s-au raliat si departamentul financiar si directorul general, este de acordare a diurnei externe conform HG 518/1995.
La ora 12:30 departamentul juridic Tarom va merge la Ministerul Muncii pentru a obtine un punct de vedere scris cu privire la legalitatea acordarii drepturilor presonalului aeronavigant prevazute in Procesele Verbale deja existente. Acest punct de vedere ne va fi comunicat in cel mai scurt timp posibil.
Intre timp departamentul juridic schiteaza un draft de acord colectiv valabil 6 luni prin care sa fie pastrate drepturile prevazute in CCM 2012-2014, precum si toate drepturile din Procesele Verbale ale personalului aeronavigant.

Daca S.P.L.R. dorea doar mentinerea drepturilor ar fi semnat Contractul Colectiv de Munca dar conform mandatului dvs. nu vom semna un asemenea document care ne limiteaza dreptul de a declansa conflict colectiv de munca, conform Art. 164 din Legea 62/2011.
Desi dl Heizmann a dorit initial sa-si asume, prin semnatura, acordarea drepturilor personalului aeronavigant din Procesele Verbale ca o solutie temporara, lucru agraet de principiu si de departamentul juridic, dl. Rosianu a declarat ca nu se va supune unei asemenea horarari a DG considerand ca acesta nu-l acopera in fata legii.
De asemenea, va aducem la cunostinta ca astazi S.P.L.R. si S.P.N.T. prin F.N.S.A., au depus la registratura Tarom Sesizarea ce reprezinta primul pas in declansarea conflictului colectiv de munca.

Concluzia noastra este ca Tarom face un abuz nerespectand Procesele Verbale incheiate cu S.P.L.R. si incearca sa ne santajeze in mod evident in dorinta de a obtine semnatura noastra pe acel acord colectiv.

In functie de modul de desfasurare a situatiei va vom tine la curent cu toate noutatile.


S.P.L.R."
Admin
Admin
Admin

Mesaje : 1590
Data de inscriere : 15/02/2011

https://taromistii.forumgratuit.ro

Sus In jos

Cum conducerea Tarom isi sfideaza angajatii...  Empty Re: Cum conducerea Tarom isi sfideaza angajatii...

Mesaj Scris de Admin Vin 10 Oct - 8:01

Știri despre greva tarom

Cum conducerea Tarom isi sfideaza angajatii...  Z

  1. Turbulente la Tarom: Pilotii ameninta din nou cu greva (Video)
    Ziare.com ‎- În urmă cu 18 ore
    Avioanele Tarom risca sa ramana din nou la sol, dupa ce pilotii si insotitorii de zbor ameninta cu greva.


  1. O noua greva a pilotilor planeaza asupra Tarom; Ministerul ...
    Wall-Street‎ - În urmă cu 19 ore
  2. GREVĂ la TAROM Avioanele vor rămâne la sol
    Realitatea‎ - Acum 1 zi
Admin
Admin
Admin

Mesaje : 1590
Data de inscriere : 15/02/2011

https://taromistii.forumgratuit.ro

Sus In jos

Cum conducerea Tarom isi sfideaza angajatii...  Empty GREVA LA TAROM

Mesaj Scris de magduuu Dum 12 Oct - 2:24


GREVĂ TAROM. CORESPONDENȚĂ PILOȚI TAROM, situație dezastruoasă. Ce se întâmplă în interiorul TAROM

http://www.dcnews.ro/greva-tarom-coresponden-a-pilo-i-tarom-situa-ie-dezastruoasa-ce-se-intampla-in-interiorul-tarom_456135.html#sthash.rmXTwGys.dpuf

Piloții și însoțitorii se bord de la Tarom se pregătesc de noi proteste. Aceștia vor intra săptămâna viitoare în grevă pentru că administrația nu le ia în seamă revendicările.

În data de 9 octombrie, conducerea Tarom a solicitat Consiliului de Administrației aprobarea încheierii unui acord astfel încât drepturile de care au beneficiat toate categoriile de salariați să poate fi acordate și în această perioadă, timp în care se va negocia un nou CCM. Angajatorul dorește să reînceapă cât mai satelitând posibil negocierile colective.

În rândurile de mai jos, DC News vă prezintă corespondențele piloților care arată ce se petrece în interiorul Tarom, principala problema lor fiind salariile.


1. "Stimate domnule Director General, Numele meu este V. și sunt pilot.

Cu tot respectul, dar eu personal nu înțeleg nimic din mesajul pe care doriți să îl transmiteți. Că nu exista CCM în vigoare, știe toată lumea, nu cred că mai era nevoie să îmi reamintiți. Faptul că ați solicitat CA incheierea unui acord, este egal cu zero atâta timp cât respectivul acord ar fi semnat doar de conducere, SPLR nedorind din câte știu eu să semneze astfel de hartii. Aș fi curios însă să detaliați puțin care sunt aceste demersuri pe care susțineți că le întreprindeți pentru finalizarea negocierilor. Pentru că eu nu am auzit de nici un fel de astfel de demers până în momentul de față. Ce am auzit în schimb, este că nu ați răspuns pozitiv la nici una dintre cerințele noastre și că nici nu aveți de gând să o faceți.

Deci, mai corect ar fi să ne spuneți, că dumneavoastră și întreaga conducere, nu doriți să negociați, ci doriți să ne impuneți anumite condiții, fapt care din păcate este inacceptabil pentru noi. Motiv pentru care, în ochii mei, dumneavoastră sunteți direct responsabil pentru situația în care s-a ajuns în momentul de față precum și pentru situațiile neplăcute ce ar putea apărea în viitor, atât pentru companie cât și pentru pasagerii acesteia. Dumneavoastră sunteți responsabil și pentru managementul care nu a reușit în atâtia ani să facă compania acesta să devina profitabilă, astfel încât aceste firimituri pe care le cerem noi personalul navigant, să nu mai reprezinte un capăt de țară și să pericliteze într-un asemenea hal întreaga activitate a unei companii cu o cifra de afaceri de 250 mil EUR anual.

Realitatea este, că personalul navigant reprezintă motorul întregii activități din această companie. Dacă ar face grevă 1000 din restul angajaților din Tarom, iar noi am continua să ne facem treaba, cu siguranță că nici nu s-ar simți și totul ar funcționa aproape de normal. Dar dacă acest motor de care vă spuneam nu mai funcționează în parametrii de până acum, acest lucru poate avea un impact major atât asupra costurilor de operare cât și asupra imaginii generale a companiei. Din păcate ce nu cred eu că s-a înțeles la nivelul întregii conduceri este că de acestă dată, personalul navigant este extrem de unit în ducerea la bun sfârșit al acestui demers. Chiar dacă unii dintre noi vor trece printr-o perioadă mai grea, în care nu vor primi toate drepturile bănești ce li se cuvin, cu siguranță acest lucru nu va face decât să îi îndârjească mai mult și să nu accepte nici un fel de compromis. Deci, eu cred, că la un consens s-ar putea ajunge și mâine dacă s-ar dori cu adevărat acest lucru, nefiind nevoie nici de conflict de muncă, nici de medieri sau arbitraje... problema este că nu se dorește. Ce cred eu că se doreste, este doar liniște până la alegeri și atât. În concluzie, aș vrea să vă spun cu sinceritate și realism, că de această dată, singura soluție va fi să ne dați ceea ce cerem, adică oricum o nimica toată față de restul sumelor care se scurg din această companie, iar apoi, dumneavoastră și restul conducerii veți putea avea în sfârșit liniștea mult dorită.

Cu stimă, V.

2. Stimate Director General, Mă numesc T. și sunt pilot în cadrul TAROM.

Sunt profund atașată de această Companie, de oamenii care o formează și care îmi sunt colegi. Ei reprezintă climatul în care m-am format și am crescut din punct de vedere profesional și personal și ei sunt "motorul" acestei Companii. Sunt oameni care își fac meseria cu drag și cu pasiune, oameni care au dat dovadă de multă înțelegere când Compania a trecut prin perioade mai dificile și care de multă vreme nu mai sunt ascultați, ci doar auziți. Formarea mea profesională nu zmi permite să ofer soluții financiare sau legale pentru aplanarea conflictului actual existent între personalul navigant și Companie.

Pot însă să vă spun că, din perspectiva unui om aflat "în prima linie" de operare a acestei Companii aeriene, siguranța zborului nu mai este o prioritate pentru Companie. A rămas o prioritate pentru mine, și sunt convinsa că și pentru ceilalți colegi, însă climatul actual, din obsevațiile mele, induce grad ridicat de stres tuturor celor care activează în cadrul Direcției de Zbor. Mai pot să vă spun, că aceastâ Companie nu a depus nici un efort în a purta o NEGOCIERE, în adevăratul sens al cuvântului, cu personalul navigant, ci doar a încercat prin diverse mijloace să forțeze asupră noastră același CCM.

Nu cred că vă comunic informații noi, și că raspunsul meu să fie eficient, vă spun că nevoia mea din acest moment este să fiu SOLIDARĂ cu colegii mei în speranța că mai multe voci se vor putea face ASCULTATE.

Cu stimă, T.

3. Bună ziua, Mă numesc D. și sunt pilot al Companiei TAROM.

Adresez această scrisoare Consiliului Director al Companiei și de ce nu membrilor CA. În primul rând mă voi adresa în limba română și îi rog și pe colegii mei să facă același lucru pentru că nu sunt deloc convins că Dl Director citește mesajele venite din partea noastră. Doar așa se explică totală lipsa de reacție de care dă dovadă, poziție prin care de fapt s-a facut remarcat pe întreaga perioadă a mandatului său. Ținând cont de starea generală și crescândă de nemulțumire și frustrare a mea și a colegilor mei (piloți și însoțitori de bord) mă văd nevoit să vă aduc la cunoștință faptul că SIGURANȚA zborului este serios afectată de situația actuala din Companie.

Lipsa de informații și de respect din partea conducerii, scăderea nejustificată a veniturilor și ȘANTAJUL la care suntem supuși pentru acceptarea unui acord sunt în măsură să afecteze grav capacitatea de concentrare și aptitudinile personalului navigant în desfășurarea în siguranța zborului. Credeți Doamnelor și Domnilor Directori că prin acțiunile Dvs reușiți să creați un mediu sănătos și sigur, fără factori de risc, pentru pasagerii și angajații Dvs? Credeți că ați asigurat toate resursele necesare pentru siguranța zborului? Credeți că v-ați îndeplinit toate sarcinile pentru promovarea siguranței zborului? Datorită lipsei de transparență și a lipsei de decență/ curaj a conducerii de a se prezenta în fața angajaților, eu și mulți dintre colegii mei nu știm care sunt resursele și/sau problemele financiare ale Companiei, dar credeți că TAROM poate fi o afacere de succes atâta timp cât siguranța zborului este afectată în mod direct prin deciziile dvs? Dar oare doriți ca TAROM să fie o afacere de succes?

O zi bună tuturor, D.

4. Bună seara Domnule Director General,

Mesajele primite de la colegii mei confirmă nemulțumirile care v-au fost aduse la cunoștință de catre liderii de sindicat ai personalului navigant. Atitudinea dvs total neprofesionistă a adus personalul navigant în situația de a declanșa conflictul de muncă. Încrederea oarbă în serviciul juridic, directorii executivi și reprezentanții sindicatului tehnic v-au pus în situația penibilă de a transmite către ITM un contract colectiv de muncă care nu a fost înregistrat deoarece ÎNCALCĂ FLAGRANT LEGEA.

Apropo de lege, nerespectarea prevederilor procesului verbal de acordare a diurnelor, semnat de reprezentanții companiei și cei ai personalului navigant, reprezintă - în afara lipsei de respect - UN FURT, pentru care plângerile penale pentru abuz în serviciu și declarații mincinoase vă vor trezi la realitate, domnule Heinzmann.

O seara bună, I.

5. Stimate domnule Director General, Numele meu este O și sunt însoțitor de bord.

Cu tot respectul, doresc să vă informez că subscriu în totalitate opiniei colegilor mei. Și în plus vă propun să încercați să duceți și dumneavoastră un trai decent cu 1271 RON salariu lunar.

Vă mulțumesc, O.

Septembrie: grevă TAROM

În luna septembrie, stewardesele și piloții Tarom au intrat în grevă, nemultumiți de salarii. Atunci, mai multe curse internaționale și nationale au fost anulate sau amânate, iar sute de oameni au fost blocați pe aeroporturi.

magduuu

Mesaje : 104
Data de inscriere : 02/03/2011

Sus In jos

Cum conducerea Tarom isi sfideaza angajatii...  Empty Re: Cum conducerea Tarom isi sfideaza angajatii...

Mesaj Scris de magduuu Lun 13 Oct - 2:58

http://www.dcnews.ro/greva-tarom-scrisoare-pilot-tarom-catre-directorul-companiei-pericol-evident-pentru-siguran-a-zborului_456182.html

Piloții și însoțitorii se bord de la Tarom se pregătesc de noi proteste. Ei vor intra săptămâna viitoare în grevă pentru că administrația nu le ia în seamă revendicările.



Piloții încearcă în fel și chip să-și rezolve problemele și să fie luați în seamă de conducerea Tarom. În acest sens, DC News vă prezintă o scrisoare adresată de un pilot directorului executiv al companiei Tarom.

Domnule C. Heinzmann,

Director General Executiv al Companiei Tarom,

Vă scriu acest mesaj în calitate de angajat în această organizație din 1988, precum și în calitate de cetățean al României, cu dreptul deplin la opinie, în baza legii fundamentale a țării, Constituția, articolul 30, Libertatea de Exprimare. Fac această precizare pentru a vă reaminti că, deși în lipsa unui CCM în vigoare, în țara asta există încă legi (Codul Aerian Civil, Legea 223/2007), pe care Dvs. și angajații Biroului Juridic le ignorați cu bună știință. Nu mai vorbim de reglementările UE, transpuse în cele naționale și regăsite în Declarația privind Politica de Siguranță, al cărei semnatar și responsabil sunteți.

Domnule Director, Dvs. și ceilalți directori din această companie, trebuie să fiți conștienți că în acest moment, personalul aeronavigant, format din piloți și însoțitori de bord, este supus constant la presiuni organizaționale, prin ignorarea problemelor cu care ne confruntăm, prin neacordarea drepturilor care ni se cuvin, chiar și în lipsa unui CCM, și pe care Dvs. și ceilalti reprezentanți ai managementului le-ați recunoscut în fața noastră, mă refer la modul de acordare a AVANSURILOR în lei și valută pentru executarea misiunilor de zbor, explicat în detaliu în Procesul Verbal aprobat de Direcția Financiară și DG. Tarom, însă pe care acum îl aplicați în așa fel încât personalul aeronavigant să se simtă șantajat.

Mai mult, angajați din această companie, ce fac parte din alte direcții și servicii, sunt incurajați să amenințe personalul aeronavigant, să învinovățească și sa comenteze negativ această categorie profesionala de elită, aducând prejudiciu imaginii noastre, generând stres și stare de anxietate. Nu mai vorbim de presiuni ce vin din exteriorul organizației.

Or, aceasta atmosfera nesănătoasă creată în organizație nu permite derularea activității operaționale în bune condiții și reprezintă un pericol evident pentru siguranța zborului, precum și o încălcare gravă a politicii de operare.

Domnule Director, însoțitorii de bord din această companie au ajuns la limita stării de rezistență fizică și psihică, prin încărcarea activității noastre la bord în condițiile operării în echipaj minim fără ca măcar să ne fie răsplătit efortul cu banii economisiți rezultați din eliminarea unui însoțitor de bord din echipajul cursei. Vă reamintesc că autoritatea competentă a aprobat procedurile cuprinse în manualele de operațiuni în condițiile declarării politicii de operare în echipaj standard.

Însoțitorii de bord și-au completat, reparat și reînnoit uniforma pe cheltuiala proprie pentru a nu face de râs compania, dar, înainte de toate, vă rog să conștientizați că acordarea salariului ins. bord în formula actuală reprezintă o ilegalitate majoră pe care reprezentanții organizației pe care o conduceți o ignoră, o interpretează după bunul plac și, aplicând-o în mod eronat.

În contextul acestei situații neacceptabile, angajați plătiți cu bani mulți și care nu pot funcționa decât în calitate de șefi, încearcă să dezbine personalul aeronavigant, explicând însoțitorilor de bord că ați fi avut de gând să acordați drepturile noastre, însă nu se poate din cauza revendicărilor piloților, fără ca măcar dvs. să identificați cauzele care au dus la toate aceste nereguli, să întelegeți și să aplicați măsuri corective.

Domnule director, deși noi nu ne plimbăm cu avioanele, ci muncim în ele, deși avem foarte puțin timp la dispoziție, știm să ne informăm, am învățat să comunicăm, știm să ne apărăm. Nu ne considerați niște proști și ar trebui să înțelegeți că suntem foarte uniți și hotărâți, mai mult ca niciodată, să ne apărăm cu demnitate drepturile și să ne recâștigăm locul în fruntea categoriilor profesionale din aviația civilă.

Vă rog să conștientizați situația neacceptabilă în care ne aflăm și să ne convingeți că, într-adevăr, vă preocupa rezolvarea acesteia.

A.

magduuu

Mesaje : 104
Data de inscriere : 02/03/2011

Sus In jos

Cum conducerea Tarom isi sfideaza angajatii...  Empty Re: Cum conducerea Tarom isi sfideaza angajatii...

Mesaj Scris de Admin Joi 1 Ian - 18:28

ANUL 2015!!!!
Admin
Admin
Admin

Mesaje : 1590
Data de inscriere : 15/02/2011

https://taromistii.forumgratuit.ro

Sus In jos

Cum conducerea Tarom isi sfideaza angajatii...  Empty Re: Cum conducerea Tarom isi sfideaza angajatii...

Mesaj Scris de Continut sponsorizat


Continut sponsorizat


Sus In jos

Sus

- Subiecte similare

 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum