taromistii

Profesia de Aviator

In jos

Profesia de Aviator Empty Profesia de Aviator

Mesaj Scris de Paul Bozga la data de Sam 26 Feb - 19:51

Profesia Aviator

Privita din afara, profesia de aviator este frumoasa, este o profesie plina de aventura si romantism dar pentru cei ce o practica , este o profesie care cere pregatire continua ,o viata plina de restrictii , plina de legi si regulamente pe care daca nu le respecti poti ajunge usor “ingeras” si poti sa mai iei cu tine si cateva zeci sau chiar sute de oameni.
Aviatorii, prin intamplarile deosebite prin care au trecut, dar si prin clipele de frumusete unica traite acolo sus, totul invelit intr-o disciplina de fier, au o viata aparte, plina de frumusete si renuntari, de bucurii si satisfactii dar si o mare nevoie de incredere in cei cu care colaboreaza:in mecanicul care ti- a pregatit avionul ,in controlorul de trafic care te dirijeaza ,in subordonatii tai ca executa bine si la timp ceea ce le-ai cerut , in insotitorii de bord ca stiu ce au de facut in caz de emergency , nimic nu este lasat la voia intamplarii .
Suntem oameni obisnuiti, profesionisti, obisnuiti cu riscul, bine verificati medical , cu multe restrictionari privind viata personala, examininati profesional si medical la fiecare sase luni, si cu o imensa dragoste fata de viata si de profesia aleasa .
Atunci cand m-am hotarat sa ma fac pilot am fost constient ca in aceasta profesie va fi si un risc pe care trebuie sa mi-l asum, ceea ce nu m-a facut mai fricos ci mai constient ca viata mea si a altora va depinde de profesionalismul si responsabilitatea cu care voi privi aceasta meserie.
Viata mi-a aratat ca seriozitatea si dorinta de perfectionare continua sunt mai valoroase decat talentul si spiritul de aventura
Am fost intrebat de cineva ce ii trebuie unui tanar sa devina pilot.
I-am raspuns ca in primul rand trebuie sa iubeasca zborul, in al doilea rand sa fie un om foarte disciplinat cu el insusi , un om calm , cu mult echilibru interior. si mai ales sa fie un om cu multa responsabilitate
Meseria de pilot nu trebuie facuta doar pentru ca este o meserie banoasa, este o profesie care nu iarta , daca nu o iubesti, mai devreme sau mai tarziu te va parasi ,la fel cum te paraseste o iubita care se simte neglijata
Responsabilitatea este imensa si cel ce nu este constient de acest lucru nu are ce cauta in aviatie.
De multe ori, privind pasagerii ce se urcau in avionul meu, ma gandeam ca toti acesti 150-200 de oameni, tineri si batrani, barbati si femei, pasesc in avion cu increderea ca eu stiu ce am de facut ,ca sunt un om responsabil ,bine pregatit , odihnit si sanatos si o sa-i duc teferi la destinatia lor .
A lua 200 de oameni de la Bucuresti pana Arad ,Cluj, Paris ,Istambul, New York , sau Bejing de care sa raspunzi total pana la destinatie, indiferent de vreme sau de problemele intalnite pe drum este o responsabilitate pe care este greu sa o descrii in cateva cuvinte.
In avion de multe ori trebuiesc rezolvate probleme grave in cateva secunde , probleme importante de care depinde viata ta, a colegilor tai si a unor oameni nevinovati, pasagerii tai ,iar tu trebuie sa fii pregatit sa iei hotarari imediat pentru orice situatie
In aviatie se spune ca mor numai prostii si asii si ca toate regulile sunt scrise cu sange.
Cum prosti au patruns putini in aceasta profesie , au murit din pacate multi piloti talentati dar care au incercat imposibilul trecand dincolo de pragul impus de legi si regulamente.
Statisticile organizatiilor internationale de siguranta zborului spun ca peste 70% din accidente au drept cauza factorii umani, aici incluzand erori atat ale pilotilor cat si a celorlalti ce contribuie la siguranta zborului.
Regulile sunt scrise cu sange pentru ca dupa un accident de avion, anchetele se fac nu pentru a stabilii vinovati ci pentru a intelege ce s-a intamplat, unde s-a gresit ,pentru a trage concluzii si a se lua masuri ca acele greseli sa nu se mai repete.


Am comparat intodeauna profesia de pilot cu cea de medic chirurg.
Amandoi trebuie sa fie oameni echilibrati, sa stie totul despre obiectul muncii lor, sa faca multi ani de practica pana sa “opereze” pe mana lor si mai ales, amandoi nu au voie sa greseasca.
Este insa si o diferenta ;daca medicul greseste ii moare pacientul , daca greseste pilotul, moare el si pasagerii sai, care pot fi de la unul la cateva sute.
Din pacate si dupa pensionare , din cauza stresului si a conditiilor de viata din avion nu avem o speranta de viata egala cu a oamenilor obisnuiti


Paul Bozga

Paul Bozga

Mesaje : 45
Data de inscriere : 24/02/2011

Sus In jos

Profesia de Aviator Empty "Chirurgul" si batjocura

Mesaj Scris de SPEEDY G. la data de Dum 1 Mai - 19:24

Este adevarat ca este vorba de o "chirurgie" de cel mai inalt nivel. Nu stiu cum se poate impaca asta cu inselatoria si bataia de joc a guvernantilor. Dupa cum ati observat, doctorii s-au cam dus. Si asta fara sa le taie guvernantii 90% din pensie. Precum am mai afirmat (cu tristete dar cu maxima hotarare) nu mai este cazul ca pilotii sa mai ramana aici. Pe vremuri "aici" se numea "acasa", insa astazi afirmatia nu se mai verifica. Astazi , "aici" inseamna a fi la cheremul unor guvernanti care te trateaza cu perfidie si ura nedisimulata si cu maxim de bataie de joc. Nu stiu si nu cred ca "juniorii" nostri pot merita un astfel de tratament. Noi ne-am cam trait traiul, dar ei ce vina au ? Repet si insist : sprijiniti juniorii sa-si gaseasca posibilitati de a-si practica meseria altunde decat "aici". Acest "aici" nu se mai merita decat in concediu sau la pensie (pensie de-afara desigur caci altfel inseamna sa-i transformi in cersetori dupa o viata de riscuri si stress) Acest stat nu-si merita in momentul de fata pilotii si este timpul sa intelegem foarte clar asta. Nici nu stau la discutii si argumente caci ultimele evenimente vorbesc de la sine. In mod cert confratii mai tineri nu merita sa pateasca la fel ca noi. Duceti-va "juniori" unde vedeti cu ochii (cu contract desigur) dar nu "aici" ca "aici" nu aveti nici o garantie si nici o speranta. La o meserie asa de serioasa, nu aveti ce cauta intr-un stat profund neserios !

SPEEDY G.

Mesaje : 126
Data de inscriere : 01/05/2011

Sus In jos

Profesia de Aviator Empty Re: Profesia de Aviator

Mesaj Scris de Admin la data de Sam 15 Feb - 8:42

EDITIE DE COLECTIE

Aviatoare cu o experienta de peste 30 de ani si castigatoare a nenumarate premii in aviatia sportiva, Nina Ionita a invins barbatii din zbor.

IOHANNA ONACA

O viata petrecuta intre cer si pamant, un destin impletit cu curaj pe firul pasiunii pentru zbor, pentru inalturile albastre. Cu toate ca are un palmares impresionant de premii si titluri castigate in ani de munca, aviatoarea Nina Ionita este un om foarte modest, care a fugit de celebritate si de popularitatea care ar fi urmat, firesc, succesului. Aflata in pragul pensiei, doamna Ionita isi aduce aminte cu placere si nostalgie de cei 32 de ani pe care i-a dedicat pasiunii sale: aviatia.

O INTAMPLARE. Intalnirea Ninei cu zborul a fost oarecum intamplatoare. Adolescenta care abia terminase scoala generala dorea sa devina... cofetar. Tanara insa a absolvit Liceul Economic din Brasov, dupa care a incercat sa se indrepte catre prima ei dragoste, gimnastica, domeniu in care obtinuse numeroase premii in adolescenta. Cu toate acestea, viata a adus-o la Intreprinderea de Constructii Aeronautice, unde lucra tatal ei. Un geam despartea biroul Ninei de Aeroclubul Zorileanu, unde s-a si inscris in scurt timp. Totul a inceput intr-o doara, ca o simpla tentatie, devenind pe parcurs o adevarata pasiune.

AVIATIE SPORTIVA. "In general, femeile patrundeau mai greu la aeroclub, dar eu m-am inscris cu o colega. Dupa cursuri, cei de la club ne-au trimis la la Scoala Militara de Aviatie, unde tocmai se forma o grupa de fete", isi aminteste Nina Ionita. A absolvit scoala in 1976, dupa care a fost instructor de zbor la Aeroclubul din Brasov pana in 1985, cand a intrat la Tarom. In toti acesti ani a castigat nenumarate concursuri de inalta acrobatie aeriana.

Tanara aviatoare a fost de mai multe ori campiona nationala, de trei ori campioana balcanica, la primul campionat situandu-se printre primii, desi avea doar 10 ore de zbor. In 1984 a ocupat locul 2 pe tara la un dificil program liber de patru minute. Primeste premiul "Omnipol" din partea fabricii constructoare de avioane ZLIN 50.


CV
[*]S-a nascut la Timisoara, in 1952
[*]Este casatorita, are un baiat
[*]A urmat Liceul Economic din Brasov
[*]In 1976 a absolvit Scoala militara de ofiteri de aviatie "Aurel Vlaicu" din Buzau, facand parte din prima promotie de fete de dupa razboi
[*]In perioada 1976-1984 a fost instructor de zbor la Aeroclubul "Mircea Zorileanu" din Brasov
[*]Din 1985 este pilot la Tarom, fiind pe rand comandant si copilot pe mai multe tipuri de aeronave de pasageri
[*]A facut parte din echipa de fete la acrobatie aeriana, castigand premii si titluri la nivel national si mondial
[*]In acest an va iesi la pensie, dupa 32 de ani dedicati aviatiei, cu peste 9.800 de ore de zbor la activ


DESTIN
"Mi-a placut mult aviatia. Daca ar fi sa o iau de la capat, tot asta as face"


INCEPUTUL
"Eram sase oameni, doua fete si patru baieti, care faceam parte din prima ehipa de acrobatie aviatica, la nivel international. Incercam pe pielea noastra tot felul de figuri noi, care nu stiam cum se fac" - Nina Ionita aviatoare


O femeie, pilot de linie la Tarom
EDITIE DE COLECTIE

Nina Ionita a petrecut spre nemurire mai multe tipuri de avioane in cei aproape 20 de ani de cand este pilot la Tarom.
IOHANNA ONACA

Dupa o activitate incununata de succes in aviatia sportiva, Nina Ionita devine pilot la Tarom in 1985. Aici a fost comandant si copilot pe mai multe tipuri de aeronave, care au parasit rand pe rand "ringul" limpede al cerului. "Din 1995 pana in 1993 a fost copilot si apoi comandant pe AN-24. Am facut nenumarate curse in Europa - la Varsovia, Budapesta, Atena, Berlin, in Turcia...", isi aminteste aviatoarea. Acest tip de avion, destinat curselor scurte si medii, nu mai exista astazi, aeronavele AN-24 fiind casate in timp.

A "INGROPAT" AVIOANE. Nina Ionita a trecut mai departe pe Tupolev-154 (TU-154), cu care a strabatut distante mai mari. "Cu Tupolevul am ajuns in Anglia, in Irlanda, dar si in Emirate si tarile din Golf. La vremea aceea (1993 - nr.) era cel mai rapid avion din Europa, am atins cu el si 1.150 de kilometri la ora", spune doamna Ionita.

Aeronavele de tip TU-154, cu o capacitate de circa 100 de pasageri, au fost casate dupa 1996. Pana in anul 2000, Nina Ionita a fost copilot pe aeronavele de tip BAC 1-11. "Am ingropat detasamente si am schimbat cateva avioane", marturiseste aviatoarea. "Insa la fiecare dintre ele trebuia sa o iau de la inceput cu pregatirea: cursuri, examene, calificari... Cand ajungeam sa intru in pregatire de comandant, "taiau" avionul", spune Nina.

ZBOR USOR. In prezent piloteaza aeronave de tip ATR-42 din cadrul Tarom. Sunt avioane fabricate in Comunitatea Europeana, dotate cu aparatura moderna. In toata activitatea sa de pilot, cu circa 9.800 de ore de zbor la activ, Nina Ionita spune ca nu a intampinat probleme. Am intrebat-o daca e greu sa pilotezi un avion. "Nu... Eu am inceput la 20 de ani si la varsta aceea totul e altfel... Mi-a placut", marturiseste ea. Nu au fost putini cei care i-au spus ca un talent ca al ei se naste o data la 100 de ani. Drumul prin ceruri nu a fost insa intotdeauna lin. "Am prins furtuni, dar am gasit intotdeauna o portita pe unde sa ajung acasa", spune Nina.


INTRE ZBOR SI FAMILIE
Pentru Nina Ionita nu a fost usor sa fie aviatoare printre atatia barbati. Sotie si mama, a trebuit sa isi imparta timpul intre serviciu si casa. Nu o data si-a luat baiatul, pe Marian, cu ea in avion pentru ca nu a avut cu cine sa il lase acasa. "Familia m-a asteptat intotdeauna", spune ea. Au fost momente cand si-a vazut familia intre doua drumuri. La Tarom sunt putine femei-pilot, spre deosebire de alte companii aeriene din strainatate. Cu toate acestea, ele se pricep la fel de bine ca barbatii sa piloteze aeronavele. Din concursurile de acrobatie aeriana, Nina a primit peste 40 de medalii si diplome, premii simbolice. "O singura data, pentru premiul de la mondial din ’84, mi-au dat 7.000 de lei, si aceia dupa doi ani, bani din care mi-am cumparat frigiderul", spune Nina.


TAROM - JUMATATE DE SECOL
Anul acesta, compania romaneasca de transport aerian TAROM aniverseaza 50 de ani de existenta. Istoria aviatiei romanesti este insa mult mai veche, TAROM beneficiind de o experienta mai indelungata in aviatia comerciala, datorata companiilor predecesoare.

In anul 1920 a luat fiinta Compania de Navigatie Aeriana Franco-Romana (CFRNA), potrivit site-ului oficial al Tarom. Dispunand de avioane POTEZ de productie franceza, compania oferea servicii de transport aerian de pasageri, marfuri si posta, de la Paris la Bucuresti, via Strasbourg, Praga, Viena si Budapesta. CFRNA a fost prima companie aeriana din istoria aviatiei care a operat zboruri transcontinentale. In 1923, CFRNA a operat primul zbor international de pasageri, pe timp de noapte, intre Belgrad si Bucuresti, iar in 1925 a fost inaugurata prima ruta aeriana interna Bucuresti-Galati.

In 1926, CFRNA si-a schimbat numele in "Compania Internationala de Navigatie Aeriana". In timp, sub diferite denumiri, CFRNA si-a continuat activitatea. In 1930 a luat fiinta LARES (Liniile Aeriene Romane). Sapte ani mai tarziu, in 1937, LARES a fuzionat cu SARTA (Societatea Romana de Transporturi Aeriene).

Compania TAROM - Transporturile Aeriene Romane - a fost infiintata la 18 septembrie 1954. In 1966, TAROM a efectuat primul zbor peste Atlantic. In prezent, flota TAROM cuprinde 16 aeronave: cinci avioane BOEING 737-300, patru aeronave BOEING 737-700 si sapte avioane ATR 42-500. Compania are 2.608 angajati.

_________________
Preda
Admin
Admin
Admin

Mesaje : 1590
Data de inscriere : 15/02/2011

http://taromistii.forumgratuit.ro

Sus In jos

Profesia de Aviator Empty Re: Profesia de Aviator

Mesaj Scris de Continut sponsorizat


Continut sponsorizat


Sus In jos

Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum