taromistii


Alăturați-vă forumului, este rapid și ușor

taromistii
taromistii
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.

guvernul atenteaza la misiile personalului navigant

In jos

guvernul atenteaza la misiile personalului navigant Empty guvernul atenteaza la misiile personalului navigant

Mesaj Scris de Admin Dum 22 Apr - 16:03

Cncluziile finale ale Av.S.P.N.T. cu privire la sedinta CDS din MTI
« : Astăzi la 15:55 » Citat

Buna ziua,

Stimata Doamna Presedinte


Atasat va trimit concluziile mele privind modificarea Ordinului.


Cu consideratiune,
Av Tiberiu Zamferoiu


I.CADRUL LEGAL

Legea nr. 223/2007

Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 223/2207 au fost aprobate prin OMT nr. 1064/2007.

Art. 42 lit. h) din Legea nr. 223/2007 stabileşte că personalul aeronautic civil navigant beneficiază de „ diurnă în valută, în cazul deplasărilor în afara graniţelor ţării, în scopul executării misiunilor de zbor şi/sau misiunilor de zbor de antrenament şi control pe simulator.”

*acesta este textul de lege cadru*= nu poate fi modificat decat prin alta lege


ARTICOLUL 4 din NORMELE METODOLOGICE OMT nr. 1064/2007

Cuantumul drepturilor cuvenite personalului aeronavigant, prevăzute la art. 17, 42 şi 55 din Lege, se acordă:
a) prin negociere între angajator şi reprezentanţii personalului aeronavigant prin contractele colective şi/sau individuale de muncă, pentru societăţile comerciale/regiile autonome;
b) prin acte normative specifice, pentru unităţile bugetare.

Articolul 9 NORMELE METODOLOGICE OMT nr. 1064/2007

(1) Diurna prevazuta la art. 42 lit. h) din Lege se acorda pentru fiecare zi calendaristica si pentru fiecare misiune. In cazul misiunilor de zbor a caror durata nu insumeaza 12 ore, diurna se calculeaza si se acorda conform reglementarilor specifice in vigoare.

(2) Diurna prevazuta la alin. (1) se acorda in mod diferentiat, pe categorii de personal aeronavigant, iar cuantumul acesteia pentru fiecare categorie se stabileste:

a) prin negociere intre angajator si reprezentantii personalului aeronavigant, pentru societatile comerciale/regiile autonome;
b) prin acte normative, pentru unitatile bugetare.

HOTARARE Nr. 1061 din 22 decembrie 1995
privind unele drepturi si obligatii ale personalului care efectueaza transporturi aeriene de pasageri si marfuri in trafic international
Guvernul Romaniei hotaraste:

Art. 1
(1) Persoanele incadrate in munca si care efectueaza transporturi aeriene de pasageri si marfuri in trafic international au dreptul la diurna in valuta pe tot timpul cat se deplaseaza in strainatate.

(2) Persoanele juridice la care este incadrat personalul mentionat la alin. (1) negociaza cuantumul diurnei in mod diferentiat pe categorii de personal, in functie de specificul activitatii pe care o desfasoara si tinand seama de posibilitatile financiare proprii.
Art. 2
(1) Cheltuielile reprezentand diurna, care se au in vedere la calcularea profitului impozabil, nu pot sa depaseasca nivelul diurnelor in valuta de care beneficiaza delegatii temporari in S.U.A., care se incadreaza in categoria a II-a lit. A din anexa la Hotararea Guvernului nr. 518/1995 privind unele drepturi si obligatii ale personalului roman trimis in strainatate pentru indeplinirea unor misiuni cu caracter temporar.
(2) In cazul misiunilor de zbor, a caror durata nu insumeaza 12 ore, diurna se acorda in cuantum integral.
Art. 3
In masura in care prezenta hotarare nu prevede altfel, dispozitiile sale se completeaza cu prevederile legale in vigoare referitoare la drepturile si obligatiile ce revin personalului care se deplaseaza in strainatate pentru indeplinirea unor misiuni cu caracter temporar.
Art. 4
Prevederile prezentei hotarari nu se aplica personalului care isi desfasoara activitatea in cadrul birourilor comerciale sau al altor asemenea reprezentante deschise in strainatate de catre agentii economici.




II.PROPUNEREA DE MODIFICAREA A ORDINULUI 1064/2007


Art. 1. - Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 223/2007
privind Statutul personalului aeronautic civil navigant profesionist din aviaţia civilă din România, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 064/2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 726 din 26.10.2007, se modifică după cum urmează:

1. Alineatul (1) al articolului 9 va avea următorul cuprins:
„ (1) Diurna prevăzută la art. 42 lit. h) din Lege se calculează şi se acordă
conform reglementărilor specifice în vigoare.”

2. Articolele 11 – 26 se abrogă.

III. Consideratii asupra modificarii Ordinului 1064/2007

Se observa din subliniierile cu rosu, ce text SE VREA sa ramana in vigoare.
Se va scoate urmatorul text>>(1)Diurna prevazuta la art. 42 lit. h) din Lege se acorda pentru fiecare zi calendaristica si pentru fiecare misiune. In cazul misiunilor de zbor a caror durata nu insumeaza 12 ore’’

Lasand ambiguu textul, urmeaza ca norma de aplicare in vigoare sa fie HG 518/1995, norma de aplicare privind calculul diurnei, in special pentru unitatile bugetare.

De sustinut, ca momentan nu se poate modifica art. 9 alin 1 din Ordin deoarce, in baza prevederilor de la alin 2 lit a din art 9 si a art 4 din Norme, el a stat la baza caluclui diurnei, negociat in contractual colectiv de munca.( Primul argument*)

In consecinta, modificarea art.9 alin. 1 din Ordinului aduce atingere CCM, ( vezi art. din CCM), si anuleaza practic alin 2 al art.9 si art.4 lit a din Norme, ce privesc dreptul la negociere diferentiat pe fiecare categorie de personal areonavigan.Mai mult, anuleaza si alin. 2 din art. 2 respectiv (2) In cazul misiunilor de zbor, a caror durata nu insumeaza 12 ore, diurna se acorda in cuantum integral din HG 1061/1995 CEEA CE ESTE INADMISIBIL

Doar dupa ce se da o noua hotarare de guvern se poate, eventual, discuta modificarea Ordinului.

(Al doilea argument)
Cred ca vrea sa va trimita la drepturile privind diurna pentru personalului navigant din mediul privat, pornind de la lista restransa de activitati prevazuta de art.1 din HG 518/1995.Acest cadru legal privind diurna care se acorda personalului aeronavigant din Tarom, nu are acoperire, deoarece sunteti societate comerciala si nu institutie publica.
"Acest act normativ reglementeaza strict drepturile si obligatiile personalului roman trimis in strainatate de catre ministere, administratia publica, institutiile publice in general, pentru indeplinirea unor misiuni cu caracter temporar. Pentru agentii economici privati, acest act normativ are numai un caracter de recomandare, un lucru precizat clar la art. 17. La fel de clar este si faptul ca in Codul fiscal exista trimiteri la "nivelul legal al indemnizatiilor de deplasare stabilit pentru institutiile publice", dar nu si la celelalte prevederi ale HG 518/1995. In cazul agentilor economici privati, nivelul legal al indemnizatiilor de deplasare valabil pentru institutiile publice este utilizat ca baza de referinta pentru stabilirea limitei de deductibilitate a diurnelor la calculul profitului impozabil sau al limitei sumelor neimpozabile la nivelul salariatului. Asadar, faptul ca nu toate activitatile salariatilor din mediul privat sunt prinse in lista de la art.1 din HG 518/1995, valabila pentru activitatile specifice personalului din institutiile publice, este de asteptat si este irelevant pentru problema in discutie. Altul este cadrul legal in baza caruia se acorda diurna salariatilor din mediul privat. Acesta este dat de Codul Muncii, precum si de contractele colective de munca (la nivel national, de ramura etc). Din acest motiv neacordarea diurnei de deplasare salariatilor aflati in delegare/deplasare, este echivalenta cu negarea dreptului unui salariat la "indemnizatia de delegare", un drept stipulat pentru toti salariatii prin art.44 alin. (2) din Codul Muncii (Legea 53/2003).

Concluzie, modificarea ordinului nu este legala si in consecinta, daca se trece peste sustinerile voastre, va fi atacata in instanta de contencios administrativ.

In ce priveste abrogarea textelor 11- 26 din Norme, nu vad de ce au cerut o printr o modificare a Ordinului la alin 2., ea este expresa,de la lege si inutila a o mai propune(lipsa de cunostinte a celor de la legislatie care au facut nota de fundamentare)
Admin
Admin
Admin

Mesaje : 1590
Data de inscriere : 15/02/2011

https://taromistii.forumgratuit.ro

Sus In jos

Sus

- Subiecte similare

 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum