taromistii

Radu cel frumos din aviatzie....

In jos

Radu cel frumos din aviatzie....

Mesaj Scris de noname la data de Dum 27 Mai - 17:19

"Există în Ministerul Transporturilor un personaj interesant, Radu Gheorghe Cătălin, zis şi „CEL FRUMOS” (după cum îi este alintul din partea minunatelor reprezentante ale sexului feminin din aviaţie), care, chiar dacă deţine o funcţie cu titulatură pompoasă DIRECTORUL GENERAL AL DIRECŢIEI GENERALE INFRASTRUCTURĂ ŞI TRANSPORT AERIAN, aşa cum îi stă bine unui personaj de poveste colindă lumea în lung şi lat, lăsând, „spre aerisire”, spaţiul biroului pe care îl ocupă, dar şi destinele aviaţiei civile române spre orizonturi cât mai senine în aceste vremuri tulburi.
Între ce ar trebui să se întâmple şi realitate este însă o distanţă foarte mare, context în care, aşa cum spune proverbul „când pisica nu-i acasă, şoarecii joacă pe masă”, fără om la manşă, activitatea din aviaţie a intrat în picaj.
Mai pe înţelesul tuturor, situaţia este următoare:
- Tarom-ul are an după an pierderi din ce în ce mai mari, care bat suta de milioane de dolari;
- fondurile UE pentru aviaţie riscă să fie blocate ca urmare a râcii dintre Carpatair şi Wizzair, pe nivelul tarifelor aeroportuare plătite către Aeroportul Timişoara, nu de alta dar directorul general i-a blagoslovit pe Wizzair cu tarife mici, iar Carpatair s-a simţit neglijat şi a sesizat UE pentru comportament discriminator;
- Aeroportul Internaţional din Constanţa stă să moară întrucât nu mai are pasageri;
– pista de la Timişoara nu se repară, deoarece “nu se pot face lucrări pe un mizilic de 2 milioane de euro” şi trebuie realizate unele “serioase” de 40 de milioane, pe care să le preia bunul prieten al lui Radu Gheorghe Cătălin, nimeni altul decât binecunoscutul om de afaceri Iordache Nelu, cel care a reparat pista de la Băneasa la un preţ de faci un aeroport nou;
- aerogara aeroportului Băneasa arată ca o autogară, că de …., în opinia lui Radu Gheorghe Cătălin nu trebuie să mai fie băgaţi bani în repararea ei (oricum, în afara zonelor publice, respectivul spaţiu arată ca un adevărat parc al groazei);
- pe Aeroportul Băneasa s-a realizat, de către o mare firmă (pe care o cunoaşte toată lumea şi se intitulează UTI), un sistem ultraperformant de securitate, care, însă, iese în evidenţă printr-o calitate unică „NEFUNCŢIONAREA”;
- pe Otopeni se bagă zeci de milioane de euro în piste, dar de fiecare dată când zbori te întrebi dacă mai apuci să mănânci din produsele de catering în avion (nu de altceva dar cele puse la dispoziţie TAROM-ului de ALPHA ROCAS au preţuri aşa piperate încât nu vrei să rişti a pierde savoarea unor produse scumpe la calitate de fast-food de margine de cartier);
- Autoritatea Aeronautică este măcinată de interesele fiecărui angajat preocupat să câştige şi el „ceva” care să-i asigure un trai mai bun, şi nu pentru îmbunătăţirea activităţii celor ce activează în domeniu;
- Şcoala Superioară de Aviaţie Civilă toacă în continuare bani şi scoate elevi la nişte costuri exorbitante, important este „să iasă şpagă”;
- Aeroclubul stă să moară şi deja au apărut hienele să îi ia terenurile, iar primul în bloc-starturi este edilul de la Târgu Mureş, care, de ani de zile, visează la o aşa bucăţică, dar nu a reuşit să o înşface;
Şi ce face RADU CEL FRUMOS pentru normalizarea situaţiei, sau măcar redresarea ei, păi …. trei lucruri:
1 Bani pentru confortul personal, chiar dacă prin abuz de puterea funcţiei deţinute, însă nu direct, ci îi lasă pe alţii să mânuiască actele, aşa încât să nu lase nicio urmă.
Vă întrebaţi cum? Simplu! Îşi ajută „la nevoie” prietenii, că doar este băiat cu obraz subţire şi foarte deschis la a rezolva orice doleanţă.
Prietenii săi cei mai buni ar fi, conform gurii târgului:
- Paris Cristian, de la Menzies, care este şi onor reprezentantul Air Management International, precum şi al Aviation Management International, şi pe care RADU CEL FRUMOS îl tot împinge în faţă să preia diverse „mici” contracte de instruire personal, consultanţă etc.;
- Zamfir Marin, mai marele angajat al Autorităţii Aeronautice, care are şi-o firmuliţă numită Arpiem Servicii de Aviaţie, şi de care ŞEFUL AVIAŢIEI (că doar este şeful şefilor) are mare grijă, asigurându-i contracte de livrare piese de schimb pentru aeronave;
- Stoica Nicolae Octavian, pe care RADU CEL FRUMOS îl ajută să obţină bani din piatră seacă, altfel spus, în contextul în care Uniunea Europeană a impus României implementarea sofware-ului ECCAIRS (furnizat gratuit, împreună cu up-gradurile necesare), BOSS-ul AVIAŢIEI a început să dea ordine, conform cărora toată lumea trebuie să încheie un contract cu firma pe care o reprezenta domnul Stoica, nu de alta dar este greu să instalezi şi să întreţii un program software.
- Iordache Nelu, pe care îl susţine în mod continuu, inclusiv prin presiuni pentru ca aeronavele sale să nu fie oprite la sol pentru neplata datoriilor către aeroporturi, Romatsa, Autoritate Aeronautică etc.;
- Saadeh Hardan, pe care l-a susţinut să încheie contractul acela avantajos de asociere între Alpha Rocas şi Compania Aeroporturi Bucureşti, unde câştigurile se duc la privat nu la stat, că de, aşa este în economia de piaţă;
2 Se plimbă prin străinătăţuri pe banii Autorităţii Aeronautice, aşa că a obţinut un lucru bun, a devenit şef al European Civil Aviation Conference – ECAC (pe româneşte spus Organizaţia Europeană a Aviaţiei Civile), chestie frumoasă de imagine pentru Românica lui (cum zice un ziarist cunoscut).
Însă nu se vede reversul monedei, costurile sunt suportate de noi toţi prin taxele pe care le plătim pentru fiecare aviz/autorizaţie la autoritate, iar domnul Radu Cătălin în toată treaba asta nu urmăreşte de fapt decât să-şi promoveze propria imagine pentru a putea să plece apoi într-o zonă privată, bine plătită, nu să aducă plus valoare şi cunoaştere aviaţiei române.
3. Îşi asigură banii de-o bere cu băieţii prin taxarea tuturor celor ce vor să se angajeze sau să ocupe un loc mai bun în companiile de stat din aviaţie.

Şi ca încheiere la basmul lui RADU CEL FRUMOS, nu putem spune decât următoarele: Răducu umblă în continuare în străinătăţuri după Sânziana Sa, iar noi ne alegem cu teşchereaua goală şi cu aviaţia ruginită, întrucât conducerea Ministerului Transporturilor nu ia decizia de a-l „reţine la sol” şi pune la muncă pe MAI MARELE şi PUTERNICUL ŞEF AL AVIAŢIEI CIVILE.
Vă urăm în continuare ZBOR PLĂCUT, însă spre alte orizonturi, domnule DIRECTOR GENERAL (cred că suna mai bine „fost”, dar acest lucru stă în mâinile ministrului de resort)! "

noname
Vizitator


Sus In jos

Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum