taromistii

ELIMINAREA OBOSELII IN MOD LEGAL

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos

Re: ELIMINAREA OBOSELII IN MOD LEGAL

Mesaj Scris de Admin la data de Vin 20 Oct - 7:35

ORDIN nr. 43 din 7 august 2003
privind limitarea timpului de muncă pentru personalul aeronautic civil navigant şi stabilirea unor drepturi ale acestuia





Pentru îndeplinirea atribuţiilor ce revin Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului ca autoritate de stat în domeniul transporturilor,

în vederea armonizării reglementărilor naţionale în domeniul aviaţiei civile şi al protecţiei personalului aeronautic civil navigant cu cele aplicate în Uniunea Europeană,

în scopul asigurării desfăşurării activităţilor de transport aerian public în condiţii de siguranţă,

în temeiul prevederilor art. 4 lit. f) din Ordonanţa Guvernului nr. 29/1997 privind Codul Aerian, aprobată, cu modificări şi completări prin Legea nr. 130/2000, republicată, precum şi ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 740/2003privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului,

în temeiul prevederilor art. 17 din Hotărârea Guvernului nr. 737/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei,

ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului şi ministrul muncii, solidarităţii sociale şi familiei emit următorul ordin:    

Articolul 1În sensul prezentului ordin, termenii utilizaţi au următorul înţeles:a) timp de muncă - orice perioada în care personalul aeronautic civil navigant se afla la dispoziţia angajatorului, desfasurandu-şi activitatea şi indeplinindu-şi sarcinile de serviciu în conformitate cu legislaţia şi cu reglementările naţionale aplicabile;b) timp total de zbor - timp scurs din momentul în care o aeronava se pune pentru prima data în mişcare de la poziţia de parcare în vederea decolarii şi până în momentul în care aceasta se opreşte în poziţia desemnată pentru parcare şi are toate motoarele oprite;c) sarcina de serviciu - sarcina de zbor sau alta decât de zbor, asociata cu obiectul de activitate al angajatorului, pe care personalul aeronautic civil navigant este chemat sa o îndeplinească conform fisei postului.

Articolul 2(1) Unităţile de aviatie civilă sunt obligate sa ia toate măsurile necesare pentru a se asigura ca la organizarea, după anumite programe sau proceduri specifice, a activităţilor desfăşurate de personalul aeronautic civil navigant angajat, este respectat principiul general al adaptării muncii la angajat.(2) Unităţile de aviatie civilă pun la dispoziţie Regiei Autonome "Autoritatea Aeronautica Civilă Română", la cererea acesteia, informaţii referitoare la procedurile şi programele specifice privind activitatea personalului aeronautic civil navigant.

Articolul 3(1) Timpul maxim anual de muncă este de 2.000 de ore, din care timpul total de zbor nu va depăşi 900 de ore.(2) Timpul maxim anual de muncă va fi distribuit, pe cat posibil, uniform de-a lungul unui an.(3) La stabilirea timpului de muncă se au în vedere prevederile reglementărilor naţionale specifice în vigoare, referitoare la limitarea timpului de zbor şi la cerinţele de odihnă pentru personalul aeronautic civil navigant.

Articolul 4(1) Personalului aeronautic civil navigant trebuie să i se asigure de către unităţile angajatoare condiţii specifice de protecţie în domeniul sănătăţii şi securităţii în munca, corespunzătoare naturii activităţii depuse.(2) Facilităţile şi serviciile corespunzătoare de prevenire şi protecţie în domeniul sănătăţii şi securităţii în munca a personalului aeronautic civil navigant vor fi puse la dispoziţie acestuia în mod permanent şi se stabilesc prin contractul colectiv de muncă.

Articolul 5(1) Personalul aeronautic civil navigant are dreptul la concediu de odihnă anual plătit de cel puţin 20 de zile lucrătoare, cu respectarea condiţiilor şi drepturilor stabilite pentru această categorie de personal în conformitate cu prevederile legale în vigoare.(2) Concediul de odihnă neefectuat nu poate fi compensat în bani decât în cazul încetării contractului individual de muncă, în condiţiile legii.

Articolul 6(1) Personalul aeronautic civil navigant are dreptul la o evaluare a stării de sănătate înainte de angajare, pe cheltuiala angajatorului, şi, după aceea, la intervale regulate de timp, conform reglementărilor în vigoare, pe baza căreia să se stabilească conformarea cu standardele de sănătate aplicabile activităţii desfăşurate.(2) Evaluarea medicală prevăzută la alin. (1) se supune confidenţialităţii şi va fi efectuată conform reglementărilor naţionale specifice în vigoare.(3) Personalul aeronautic civil navigant care suferă de probleme de sănătate având drept cauza activitatea desfăşurată pe timpul nopţii va fi transferat, pe măsura posibilităţilor, la activităţi de zbor sau terestre adecvate pregătirii acestuia, desfăşurate pe timp de zi.

Articolul 7Unităţile de aviatie civilă trebuie să se asigure ca personalul aeronautic civil navigant angajat beneficiază de zile libere de orice sarcina de serviciu, care sunt anunţate şi planificate din timp, după cum urmează:a) cel puţin 7 zile în fiecare luna calendaristică, care pot include orice zile libere stabilite prin lege; şib) cel puţin 96 de zile în fiecare an calendaristic, care pot include orice zile libere stabilite prin lege.

Articolul 8(1) Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi va intra în vigoare după 60 de zile de la data publicării.(2) La data intrării în vigoare a prezentului ordin orice alte dispoziţii contrare îşi încetează aplicabilitatea.p. Ministrul transporturilor,construcţiilor şi turismului,Ileana Tureanu,secretar de statMinistrul muncii,solidarităţii sociale şi familiei,Elena Dumitr

_________________
Preda
avatar
Admin
Admin

Mesaje : 1478
Data de inscriere : 15/02/2011

http://taromistii.forumgratuit.ro

Sus In jos

Re: ELIMINAREA OBOSELII IN MOD LEGAL

Mesaj Scris de Admin la data de Vin 20 Oct - 7:39

Tot mai multe persoane, personal navigant,piloti si insotitori de bord se pling ca sint prea obosite. Citind 
 poate vor realiza ca isi pot apara sanatatea si viatza sociala de familie in conformitate cu legea. 
Companiile aeriene inclusiv TAROM folosesc normele de odihna la MINIM posibil uneori chiar incalcind normele.Prin artificii refuza sa acorde zilele libere corespunzatoare refaceri capocitati de munca.In acest sens personalul navigant are posibilitatea legala de a se apara impotriva oboseli excesive
========================================
drepturi conform legii 223/2007

Art. 36. alin (o) să nu execute misiuni de zbor atunci când se simte obosit sau starea de sănătate nu îi permite să desfăşoare activităţi de zbor în deplină siguranţă sau când se află sub influenţa băuturilor alcoolice;


Art. 58. - Este interzisă exercitarea oricărei forme de constrângere fizică şi/sau psihică, a oricărei presiuni sau acţiuni de intimidare asupra personalului aeronautic civil navigant profesionist care se află în situaţia unei inaptitudini psihomedicale temporare de zbor, pentru a i se impune executarea unei misiuni de zbor.

-------------------------------------------------------------------------
NORMA METODOLOGICA LA LEGEA 223/2007
Articolul 29 
(1) Inaptitudinea psihomedicala temporara de zbor prevazuta de Lege este acea inaptitudine temporara de zbor, fizica si psihica, constatata de catre institutiile medicale abilitate in acest sens sau declarata pe propria raspundere de persoana in cauza. 
(2) Inaptitudinea temporara de zbor declarata pe propria raspundere de o persoana nu poate depasi 48 de ore, in caz contrar fiind obligatorie confirmarea de catre institutiile medicale abilitate in acest sens. 
(3) Angajatorul nu poate lua nicio masura de sanctionare impotriva persoanei care nu executa o misiune de zbor din cauza incapacitatii temporare de zbor constatate sau declarate.

_________________
Preda
avatar
Admin
Admin

Mesaje : 1478
Data de inscriere : 15/02/2011

http://taromistii.forumgratuit.ro

Sus In jos

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum