Aparati-va legal impotriva oboselii excesive
Pagina 1 din 1
Aparati-va legal impotriva oboselii excesive
LEGEA 223/2007
Art. 36. - In timpul pregatirii si desfasurarii activitatii de zbor, personalul aeronautic civil navigant profesionist are urmatoarele obligatii principale:
f) sa se prezinte la examenele medicale periodice si sa comunice sefilor ierarhici, in timp util, cu privire la inaptitudinea medicala temporara
o) sa nu execute misiuni de zbor atunci cand se simte obosit sau starea de sanatate nu ii permite sa desfasoare activitati de zbor in deplina siguranta sau cand se afla sub influenta bauturilor alcoolice;
---------------------------------------------------------------------------
NORMA METODOLOGICA LA LEGEA 223/2007
Articolul 29
(1) Inaptitudinea psihomedicala temporara de zbor prevazuta de Lege este acea inaptitudine temporara de zbor, fizica si psihica, constatata de catre institutiile medicale abilitate in acest sens sau declarata pe propria raspundere de persoana in cauza.
(2) Inaptitudinea temporara de zbor declarata pe propria raspundere de o persoana nu poate depasi 48 de ore, in caz contrar fiind obligatorie confirmarea de catre institutiile medicale abilitate in acest sens.
(3) Angajatorul nu poate lua nicio masura de sanctionare impotriva persoanei care nu executa o misiune de zbor din cauza incapacitatii temporare de zbor constatate sau declarate.
Art. 36. - In timpul pregatirii si desfasurarii activitatii de zbor, personalul aeronautic civil navigant profesionist are urmatoarele obligatii principale:
f) sa se prezinte la examenele medicale periodice si sa comunice sefilor ierarhici, in timp util, cu privire la inaptitudinea medicala temporara
o) sa nu execute misiuni de zbor atunci cand se simte obosit sau starea de sanatate nu ii permite sa desfasoare activitati de zbor in deplina siguranta sau cand se afla sub influenta bauturilor alcoolice;
---------------------------------------------------------------------------
NORMA METODOLOGICA LA LEGEA 223/2007
Articolul 29
(1) Inaptitudinea psihomedicala temporara de zbor prevazuta de Lege este acea inaptitudine temporara de zbor, fizica si psihica, constatata de catre institutiile medicale abilitate in acest sens sau declarata pe propria raspundere de persoana in cauza.
(2) Inaptitudinea temporara de zbor declarata pe propria raspundere de o persoana nu poate depasi 48 de ore, in caz contrar fiind obligatorie confirmarea de catre institutiile medicale abilitate in acest sens.
(3) Angajatorul nu poate lua nicio masura de sanctionare impotriva persoanei care nu executa o misiune de zbor din cauza incapacitatii temporare de zbor constatate sau declarate.
Re: Aparati-va legal impotriva oboselii excesive
L 223/2007
Art. 59. - În scopul evitării acumulării oboselii excesive şi afectării siguranţei zborului, limitele maxime ale timpului de muncă şi limitele minime ale timpului de odihnă pentru personalul aeronautic civil navigant profesionist se stabilesc prin reglementări specifice, emise de Ministerul Transporturilor, cu avizul Ministerului Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse şi cu consultarea sindicatelor reprezentative şi/sau asociaţiilor profesionale, angajatorii fiind obligaţi să ia toate măsurile pentru asigurarea respectării acestor limitări
=============
Aviz conducerilor de sindicat. Acestea au menirea de a apara drepturile salariale,imbunatatirea conditiilor de munca, dar si integritatea sanatatii membrilor sai. Tot ele cind un membru sindical foloseste pirghiile legale de a-si regla oboseala excesiva, din cauza folosirii la maxim a timpului de munca, de catre conducerea intreprinderii, si la minim a timpului de odihna,si prin abuz intreprinderea ar incerca sanctionarea acestuia prin insinuarea altor motive, conducerile sindicale trebuie sa ia atitudine scrisa.
Art. 59. - În scopul evitării acumulării oboselii excesive şi afectării siguranţei zborului, limitele maxime ale timpului de muncă şi limitele minime ale timpului de odihnă pentru personalul aeronautic civil navigant profesionist se stabilesc prin reglementări specifice, emise de Ministerul Transporturilor, cu avizul Ministerului Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse şi cu consultarea sindicatelor reprezentative şi/sau asociaţiilor profesionale, angajatorii fiind obligaţi să ia toate măsurile pentru asigurarea respectării acestor limitări
=============
Aviz conducerilor de sindicat. Acestea au menirea de a apara drepturile salariale,imbunatatirea conditiilor de munca, dar si integritatea sanatatii membrilor sai. Tot ele cind un membru sindical foloseste pirghiile legale de a-si regla oboseala excesiva, din cauza folosirii la maxim a timpului de munca, de catre conducerea intreprinderii, si la minim a timpului de odihna,si prin abuz intreprinderea ar incerca sanctionarea acestuia prin insinuarea altor motive, conducerile sindicale trebuie sa ia atitudine scrisa.
Pagina 1 din 1
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
|
|